פרויקט חדש לטיפול בזיהום המים באזור התעשייה יצא לדרך

כך פועל הפרויקט החדש לניטור שפכי תעשייה מזוהמים

פורסם בתאריך: 7.12.20 16:16

סוף לזיהום באזור התעשייה? מיזם חדש לניטור שפכי תעשייה מזוהמים יצא לדך בחודש האחרון באזור התעשייה בחולון. הפרויקט בשיתוף איגודן וחברת קנדו ומבוסס על מערכות מתקדמות המסוגלות לאתר מזהמים בצנרת התת-קרקעית ללא מגע יד אדם במשך כל שעות היממה. מדובר במערכות חישה מרחוק המותקנות בצנרת המבצעות אנליזה של נתונים באמצעות בינה מלאכותית, ומזרימות את נתוני האמת אל הטלפונים הניידים של מהנדסי השטח.

בשלב זה מיושם הפרויקט באזור התעשייה בעיר חולון, כשהמערכות מותקנות בצנרת הצמודה אל המפעלים הגדולים באזור זה. המערכת של קנדו מעניקה למהנדסי איגודן כלים ותובנות למיקוד פעילות בקרת השפכים ברחבי אזור התעשייה ובכך לפעול בזמן אמת להפחתת הזיהומים במקור. ניטור איכות השפכים במשך 24 שעות ביממה תאפשר לאיגודן להצביע על מזהמים המסוכנים לצנרת כמו גם להגן על התהליך הביולוגי במכון השפד"ן, תהליך טיהור המאפשר את מחזורם של כל מי הביוב ואת הפיכתם למי קולחין.




שיתוף פעולה זה הינו המשך ישיר לתוכנית ההסברתית של איגודן, "משחור לירוק", תוכנית שמטרתה לאתר זיהומים ולבצע פעולות הסברה בקרב בעלי המפעלים, על מנת שאלו ישפרו את איכות השפכים בצנרת וכך לשפר את רמת מי הקולחין המופקים במכון השפד"ן.
במסגרת פעילות מחזור המים של מכון השפד"ן מוחזרים למשק המים הישראלי כ-140 מיליון קוב. רובם משמשים להשקיית גידולי החקלאות בנגב וביישובי עוטף עזה, כך שישנה חשיבות לאומית בשמירת איכות השפכים. כשמדובר בשפכי תעשייה, בהם פוטנציאל הזיהום גדול, גדלה חשיבות יכולת האיתור המדויק והעדכני עוד יותר.

קנדו הינה חברה לניהול חכם של מי שפכים, העושה שימוש בביג דאטה, "אינטרנט של הדברים" (IoT), אלגוריתמים מתקדמים ובינה מלאכותית. החברה מספקת לעיריות ותאגידי מים מידע, שליטה ותובנות על השפכים שבאחריותם, על ידי איתור אירועי זיהום ומקורותיהם ברשת הביוב תוך הערכת פוטנציאל הפגיעה בתשתיות ובתהליכים. הטכנולוגיה עוזרת לשמירה על מערכות הביוב ומתקני הטיפול בשפכים תקינים ויעילים. כך מסייעת הטכנולוגיה לחסוך במשאבים כלכליים וסביבתיים ותורמת לשמירה על איכות הסביבה ובריאות הציבור.

מנכ"ל איגודן מרק אוקון אומר כי "בשנים האחרונות אנו פועלים לילות כימים כדי למזער את המזהמים התעשייתיים בשפכי גוש דן. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם קנדו יכפיל את כוחנו מאבק לצמצום המזהמים ויחד נוכל להבטיח איכות חיים וסביבה ירוקה ובריאה יותר לכולנו". ארי גולדפרב, מנכ״ל קנדו, מסר: "אנחנו מאוד שמחים ונרגשים לקראת שיתוף הפעולה החשוב הזה. אנו רואים בו אבן דרך ובטוחים שזה יביא לשינוי תפיסתי. התקווה שלנו היא להצליח לסייע לתאגידים ורשויות לשפר את איכות השפכים ובכך להביא לסביבה בריאה יותר".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר