צילום: ערוץ היוטיוב של עדן טהרני

אחרי שריגשה מדינה שלמה הזמרת מחולון מנסה לפרוץ בטיקטוק

עדן טהרני שכבשה רבים כמתמודדת בתוכנית ריאליטי, סיימה שירות לאומי ולא מפסיקה לעבוד עד הפריצה הגדולה

פורסם בתאריך: 11.12.20 09:24

לאחר שנתיים של שירות לאומי, עדן טהרני, בת 21 מחולון, עדיין מתמודדת עם קשיים בעקבות העיוורון שאיתו היא מתמודדת, ומקווה שתצליח לפרוץ בין השאר בזכות הטיקטוק עם חשבון של יותר מ-30 אלף עוקבים.

לפני שלוש שנים הצליחה טהרני לרגש רבים בעקבות השתתפותה בתוכנית "אקס פקטור". אלא שהפריצה הגדולה של כזמרת לא הגיעה. טהרני, אחות בכורה מבין חמישה ילדים, נולדה עם לקות ראייה קשה שמאפשרת לה לראות צלליות בלבד. על אף המוגבלות היא לא ויתרה על החלום להיות זמרת, למדה במגמת המוזיקה בתיכון קריית שרת בחולון והשתתפה בתוכנית "אקס פקטור".

מאחוריה, סוחבת טהרני חרמות ואירועי בריונות ברשת שחוותה מצד חבריה לשכבה בילדותה ונעוריה. "כשהייתי ילדה בת 10, בכיתה ה', חוויתי חרם במשך כמעט שנה", היא נזכרת, "הכל התחיל אחרי שפיצלו את הכיתה שלי ושיבצו את התלמידים בין שתי כיתות שונות. החברות שלי עזבו את בית הספר ומצאתי את עצמי לבד עם ילדים חדשים שכנראה לא ממש ידעו איך לאכול את זה שאני לקוית ראייה".

איך העברת את התקופה הזו? 

"היה לי מאוד קשה. זה הפריע לי בלימודים. ירדתי מציונים של 90 ל-40. בסוף השנה הכרתי חברה אחת שאני בקשר איתה עד היום".

יחד עם זאת, גם בשנים שלאחר מכן חוותה טהרני אירועים מסוג זה. כך היה כשלמדה בכיתה ח', אז חוותה אירוע ביריונות קשה שלווה בשיימינג מכוער ברשת. "למדתי במגמת מוזיקה והתחלתי לכתוב ביקורות בפייסבוק על זמרים. כתבתי שהעדפה המוזיקלית של אנשים נובעת יותר ממראה מאשר הקול. חטפתי על כך שיימינג וכינויי גנאי. כתבו לי 'תתאבדי' ו'למה את עיוורת'. כל מני השמצות". לאחר שטהרני הפסיקה את פעולתה ברשת, אט אט החלו הגידופים להיעלם".

כשסיימה את לימודיה בתיכון, החליטה טהרני לעשות שירות לאומי, אותו העבירה בשנה הראשונה ב"והדרת", תוכנית שבמסגרתה צעירים מתנדבים עם קשישים וניצולי שואה. בחלק מהמפגשים היא הגיעה למרכזי יום ולעיתים גם לבית של הקשישים. חלקם לא ידעו בהתחלה איך להסתדר עם העיוורון של טהרני והיו מאחלים לה: "תרגישי טוב".

במהלך ההתנדבות עם אחת הקשישות, בעלה נפטר והיא הרגישה בודדה. טהרני מספרת שהן היו יוצאות ביחד לטייל והיא הייתה מנסה לתת לה את כל היחס והחום שאפשר לתת. "מה שגרם לי להחליט וללכת לשירות הזה הוא המסע לפולין שבו השתתפתי בכיתה י"ב. שם הבנתי שאני רוצה לעזור לקשישים ולניצולי שואה".

השנה השנייה לשירות הייתה לא פחות משמעותית ומאתגרת עבור טהרני בעקבות מגפת הקורונה שפרצה. היא הצטרפה לפרוייקט של עיריית חולון שעיקרו היה ליצור קשר עם קשישים בודדים וגלמודים בעיר ולהיות שם בשבילם. במקרים מסוימים, היא מספרת, היא נאלצה להעביר את הטיפול לגורם יותר מקצועי.

טהרני ב"אקס פקטור", ערוץ 13. צילום מסך

טהרני תעבור בקרוב להיעזר בכלב נחייה, דבר האמור לשפר את איכות חייה. במקביל היא עוסקת כזמרת ויוצרת תוכן ברשתות החברתיות, ומוציאה סינגלים שאת חלקם ניתן לשמוע ביוטיוב. בנוסף, בקרוב הולכת לעבור לדירת שותפים וללמוד לתואר ראשון.

"לא היה קל. אבל כל דבר שהשגתי בחיים היה בעשר האצבעות שלי", אומרת טהרני, "יש לנו מגבלה בחיים אבל המטרה היא לעקוף אותה. החיים לא קלים אבל אם אני רוצה משהו אני אעשה הכל כדי להשיג אותו. אני תמיד ארגיש טוב שהשגתי משהו לא ברחמים אלא בזכות עצמי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר