שחקן חיזוק: הנהגת ההורים העירונית צירפה עו"ד המתמחה בזכויות תלמידי החינוך המיוחד

בשורה להורים ולתלמידים מהחינוך המיוחד: עו"ד עידו אוחיון הצטרף לשורות ההנהגה העירונית

פורסם בתאריך: 16.12.20 12:51

עורך הדין עידו אוחיון מחולון – אשר עוסק כ-25 שנה בעבודה למען מיצוי זכויות של ילדים עם צרכים מיוחדים בגופים הציבוריים ובוועדות האפיון (ועדות השמה לשעבר) של משרד החינוך – הצטרף על הנהגת העירונית. הוא עסוק בפעילות למען זכויותיהם של תלמידי מוסדות החינוך המיוחד בעיר, בהן מיצוי כל הזכויות שלהם בוועדות האפיון וכמו כן גם הקפדה על שמירת החסיונות הרפואיים שלהם.

אוחיון, בן 52 ואב לשני ילדים הלומדים במערכת החינוך העירונית, עומד בראש משרד עורכי דין המתמחה במיצוי זכויותיהם של תלמידים מהחינוך המיוחד, לרבות שמירה על האינטרסים שלהם בוועדות ההשמה השונות ושמירה על החיסיון הרפואי. "אני עוסק במיצוי זכויות של תלמידים שמצויים בחינוך המיוחד, ודואג לכך שיקבלו את כל מה שמגיע להם: החל מוועדות השמה וכלה שמירה על חסיון המידע שלהם. הורים הרבה פעמים לא יודעים מה מגיע להם. יש כל מני גופים שמחתימים את ההורים על וויתור סודיות גורף ואז אף אחד לא אחראי לכך שבעצם כל המידע חשוף והמסמכים מסתובבים להם. אנחנו דואגים להם".

עו"ד אוחיון הצטרף להנהגת ההורים, חודשיים אחרי שניהל מאבק בחולון על שמירת חסיונם הרפואי של תלמידי מוסדות החינוך המיוחד בעיר. "עד לפני חודשיים כל הילדים בני החינוך המיוחד בעיר נדרשו לחתום על טפסי ויתור על סודיות כוללניים וזה אפשר לחצי עולם להיות חשוף למידע הזה", הוא מסביר, "אני ניהלתי מאבק שלם אל מול העמותה שאחראית על הטיפולים הרפואיים בתור הגנים ועם העירייה. בגיבויה של יו"ר הנהגת ההורים העירונית בחולון בת אל בן דוד, הצלחנו לשנות את זה מהיסוד ולהכניס טופס ויתור על סודיות חדש ומצומצם מאד בהיקפו".

ואילו בעיות קיימות היום?

"היום יש, למשל, בעיה עם שעות לסייעות הפועלות בתוך הגנים. אז בהרבה גנים מתמודדים עם קשיים ובעיות התנהגות קשות של הילדים עם פחות כוח אדם ממה שצריך".

יחד עם זאת, מוסיף עו"ד אוחיון כי הוא סומך על מינהל החינוך בחולון ומאמין בעבודה משותפת באמצעות דיאלוג עם הנהגת ההורים. "אני אומר ביושר, יחסי העבודה עם מינהל החינוך בחולון הם תקינים והיחס שלהם טוב מאוד. יש להם אוזן קשבת ומה שאני מתכוון לעשות הוא להעביר את המסר בצורה מדויקת. אני מאמין גדול בהדברות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר