החל מבצע החיסונים נגד קורונה בוולפסון: "לוחמים בחזית נגד המגפה"

הצוותים הרפואיים בבית החולים החלו בקבלת החיסון. הרופא הוותיק ד"ר ישעיהו קלטר: "אם בכל חודש יחסנו עוד עשרות אלפים, אז נוכל לראות את האור שבקצה המגפה"

פורסם בתאריך: 20.12.20 12:03

רגעים היסטוריים תועדו הבוקר (ראשון) במרכז הרפואי וולפסון, עם תחילתו של המבצע למתן חיסוני קורונה ראשונים לצוותים הרפואיים, בנוכחותו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין שהתחסן אתמול.

ראש העיר חולון, מוטי ששון, הצהיר מוקדם יותר כי יתחסן כבר ביום שלישי הקרוב. "למען הילדים של עיר הילדים, שיוכלו לחזור בקרוב לשגרה המבורכת. למען העסקים שלנו והכלכלה המקומית – בחולון ובכלל – שחייבים לחזור ל'עסקים כרגיל' כמו אוויר לנשימה. למען בריאותי האישית ובריאותם של כל הסובבים אותי; למען הסבתות והסבים שהקורונה גזרה עליהם בידוד וכעת יש לנו הזדמנות לשים לה סוף ממש בקרוב. למען המשפחות של כולנו ושל היקרים לנו. למען המדינה שכולנו כל כך אוהבים. למען הדור הצעיר ולמען כל אלה – גם אני אתחסן ביום שלישי הקרוב."

המתחסנת הראשונה בוולפסון, מנכ"לית המרכז הרפואי, ד"ר ענת אנגל, הגיעה כשהיא מלווה בחברי הנהלת בית החולים שהתחסנו עמה: ד"ר מיכאל גייסט, יו"ר ועד הרופאים ומנהל במכון הלב; ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות; ד"ר מרגריטה משבי, מנהלת המחלקה פנימית ד' ומחלקת קורונה וד"ר דורון מנחמי, מנהל המחלקה פנימית ו' ומנהל מחלקת הקורונה. גם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, קיבל חיסון ואמר כי "תושבי העיר אסירי תודה לבית החולים וולפסון. הגיבורים האמיתיים הם אנשי הצוות הרפואי. ביום הזה מתחילים לראות האור בקצה המנהרה".

שר הבריאות אדלשטיין מסר: "זהו האירוע החשוב ביותר של השנים האחרונות: החיסונים. אני קורא לכל אזרחי ישראל מעל גיל 60 – לכו להתחסן".  ד"ר אנגל, הוסיפה: "כולם כאן לוחמים בחזית המאבק במגיפת הקורונה, ועכשיו אנחנו בראש המתחסנים – כדי לנצח את המחלה".



בין המתחסנים הרבים מהצוותים הרפואיים, נמנה גם ד"ר ישעיהו קלטר, בן ה-73 שנמצא בגמלאות כבר שש שנים, אך "מעולם לא שוחרר מבית החולים" כדבריו. ד"ר קלטר משמש כרופא בכיר במחלקת הילדים ומנהל את יחידת הסטאז׳ של המרכז הרפואי. "אני לא פוחד להתחסן", הוא אומר, "בגילי אני הרבה יותר חושש לחלות בקורונה".

אתה מתרגש לקראת החיסון?

"ההרגשה מצוינת. אני אפילו לא מתרגש. אני חושב שזה מה שצריך לעשות. אין לי שום תחושה לא טובה ויש לי ביטחון".

האם יש מי מהצוותים הרפואיים בבית החולים שמתנגד להתחסן?
"לא ידוע לי על מתנגדים. אני יודע שיש אחוזים מאוד גבוהים של מתחסנים והרשימות נסגרו. יש לי 14 סטודנטים שהולכים להתחסן. גם בקרב הציבור אתה רואה שיש ביקוש גבוה לחיסון. המחשבים של קופת החולים 'מכבי' קרסו לאחר שנפתחו ההזמנות לקבלת החיסון".

ובכל זאת, על פי הסקרים, קרוב ל-40 אחוז מהציבור חושש להתחסן בשלב זה.
"מותר לפחד אבל מותר לומר לציבור אל תחששו. קורונה היא מחלה נוראית. לא לזלזל. ה-FDA לא היה מאשר את החיסון אם הוא לא היה בטוח".

ד"ר אלישע קלטר

תיתן לבני משפחתך ולחביריך הקרובים להתחסן?
"בני המשפחה שלי יתחסנו והם מחכים לרגע שהם יוכלו להתחסן. יש לי בן שמחכה שיקראו לו להתחסן. וגם יש לי נכד בן 18 שכבר רוצה להתחסן".

עלה חשש על סכנה של תופעות לוואי מהחיסון החדש והלא מוכר.
"באף חיסון שנוצר בטבע לא תוארו תופעות לוואי אחרי 10 או 15 שנים. יש כבר נתונים על כאב, חום וכאבי שרירים".

לא היה נכון לאפשר לכל מי שיחפוץ בכך, להתחסן כבר מהיום?
"אי אפשר לחסן את כולם יחד כי אין מספיק חיסונים. כל הצוותים הרפואיים הם במצב הכי מסוכן לקבל קורונה. אני מקווה שהמתחסנים הבאים אנשי הצבא וכוחות הביטחון. אני לא רוצה לדמיין מה יקרה עם תתפרץ שם קורונה".

כמה זמן תהיה ההשפעה של החיסון?
"עדיין מוקדם לדעת כמה זמן זה מחזיק. אנחנו רואים שלמחוסנים יש רמת נגדיים גבוהה מאוד. כדי לעצור את המגיפה העולמית צריך לחסן כמה שיותר אנשים. אני משער שיכול להיות שהחיסון יחזיק לפחות שנה".

אז אפשר לומר שכבר רואים את האור בקצה המגפה?
"קשה לי לענות על זה. אנחנו עכשיו באמצע מגיפה ולא יכולים לדעת מה יהיה בעוד שנה. ככל שיותר יתחסנו, ככה הווירוס ייעלם. אנחנו עדיין באמצע הסוער של המגיפה. אני מאמין שאם בכל חודש יחסנו עוד עשרות אלפים, אז נוכל לראות את האור שבקצה המגפה".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר