ישמחו השמאים

דודי שמאי מחולון, מומחה באיורי פורטרטים ריאליסטיים ואיורי קו הומוריסטיים, הצטער לשמוע על ביטול העלאידע בחולון השנה עבורה בנה בובות ענק של נועה קירל, מרגי, סטטיק ובן אל, אבל מצא נחמה בכך שהבובות הועברו לשימוש תיאטרון בובות הנודד בכל הארץ. גם בתקופת הקורונה הוא לא נח לרגע ובין הפרויקטים שלו - השקת הספר "מציירים במוזיאון" בהוצאת ספר לכל בו מוזמנים הקוראים לסיור קסום במוזיאון ולומדים שלב אחד שלב לצייר עשרות דמויות שמוצגות בו.

פורסם בתאריך: 4.1.21 09:05

המאייר והקריקטוריסט דודי שמאי מחולון לא נח לרגע, גם לא בתקופת הקורונה. את הסגר הראשון הוא ניצל לאיור ספר ילדים לזכרו של הנער אשר חזות ז"ל, שנפטר מפגיעת ברק בחוף זיקים ואת הספר הקדישו הקרובים כמתנה להוריו במלאת שנה למותו. את הסגר השני ניצל שמאי לציור ציורים חדשים במשך 18 שעות מדי יום בממוצע. "אורח החיים שלי כמעט לא נפגע כי גם לפני הקורונה עבדתי רוב הזמן מהבית", אומר שמאי. "הצבעים והמכחולים עזרו לי להעביר את הסגרים בנעימים, למעט הריחוק מבני משפחה, חברים ותלמידים שלי שהיה לי קשה".

שמאי, שמלמד חוגי איור קומיקס וקריקטורה לילדים בתיאטרון חולון כבר  26 שנים ברציפות, ניצל את התקופה האחרונה לפרויקט נוסף – ספר חדש שלו "מציירים במוזיאון" הרואה אור בימים אלה בהוצאת ספר לכל. הספר מזמין את הקוראים הצעירים לסיור במוזיאון קסום בו הם לומדים לצייר.



במהלך הסיור פוגשים הקוראים איורים מרהיבים של  דמויות שונות, וליד כל איור מוצגים ארבעה שלבים לציור הדמות. האיורים של הילדים הופכים לחלק מהעבודות שמוצגות במוזיאון ולאלבום מזכרת מרגש עם האיורים שלהם. הסיפור הקצר שמלווה את הספר מנוקד וכתוב בחרוזים ומהווה מעין מנחה לילדים במלאכת העתקת האיורים. בין שלל הדמויות שפוגשים בספר תמצאו  22 דמויות שונות ביניהן דינוזאור, דב פנדה, מכשפה ועוד ועוד.

להודעה שקיבל בחודש מרץ על ביטול העדלאידע בחולון השנה בשל הקורונה, בה הוא לקח חלק כמו בשנים הקודמות בעיצוב בובות הענק, הוא הגיב בצער גדול. "בניית הבובות דורשת השקעה רבה מאוד ועבודה של חודשי. השנה הכנו בובות ענק של נועה קירל, מרגי, סטטיק ובן אל והתאכזבתי שעבודה כל כך קשה ירדה לטמיון", נזכר שמאי. "אבל לשמחתי התבשרתי לאחר מספר חודשים שהבובות האלה שולבו בתיאטרון רחוב ומשמחות הרבה ילדים ברחבי הארץ".

שמאי המוכר כמומחה באיורי פורטרטים ריאליסטיים ואיורי קו הומוריסטיים, מלמד איור ילדים, נוער ומבוגרים מזה עשרות שנים, מרצה לאיור ולקריקטורה ומעביר סדנאות איור ועבודותיו מוצגות בתערוכות בישראל ובעולם, התבשר לפני כחודש על זכייתו בפרס אח"י לאמנות ואיור לשנת 2020. "התרגשתי מאוד", הוא אומר. "הפרס הזה הוא מבחינתי חותמת רשמית לכישרון שלי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר