צילום: Ekaterina A / shutterstock.com

בצל הכניסה לסגר והעלייה בתחלואה: בבתי הספר בחולון מציינים את יום השפה העברית

רגע לפני הכניסה לסגר ובצל העלייה בתחלואת הקורונה, בבתי הספר בעיר דאגו לציין את יום השפה העברית במגוון דרכים יצירתיות

פורסם בתאריך: 6.1.21 09:42

התחלואה בקורונה נמשכת: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי במהלך אתמול אובחנו 8,164 מקרים מאומתים חדשים של קורונה בישראל. כעת עומד מספר החולים הפעילים ברחבי הארץ על 59,229 איש. בחולון נמשכת מגמת העלייה בתחלואה והבוקר מצויים בה 801 חולי קורונה פעילים. העיר מוסיפה להיות מוגדרת ככתומה. בנוסף ממשיך הציון שלה לעלות, וכעת הוא עומד על 6.5. שיעור התחלואה בעיר עומד על 28.3 חולים על כל 10,000 תושבים. בנוסף, חלה עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בעיר שעומד כעת על שישה אחוזים.

אמש אישרה הממשלה את הידוק הסגר בלילה שבין חמישי לשישי (בחצות) וצפוי להמשך כשבועיים לכל הפחות. במסגרת הסגר תוגבל היציאה מהבית עד למרחק של 1,000 מטרים וייסגרו המוסדות החינוכיים של כל הגילים,
פרט לחינוך המיוחד. כמו כן, תוגבל ההתקהלות בתוך מבנה לחמישה אנשים ול-10 בשטח פתוח. כמות מקומות העבודה החיוניים תצומצם.



עוד ממגבלות הסגר: תיאסר שהיה בבית של אדם אחר, פעילות התחבורה הציבורית תצומצם בחמישה אחוזים וקיום הפגנות יתאפשר בכפוף לשמירת מרחק של שני מטרים. בנוסף, תתאפשר יציאה לחו"ל לכל מי שכבר הזמינו כרטיסי טיסה טרם הסגר.

בבית החולים וולפסון מספר חולי הקורונה ממשיך לעלות, זאת לאחר שאתמול פנה אל משרד הבריאות בבקשה שלא לקלוט יותר חולי קורונה חדשים. אתמול בשעות הערב עמד מספר חולי הקורונה המאושפזים בבית החולים על 46 איש. שישה מהם במצב קריטי, מתוכם שלושה מונשמים ושניים מחוברים למכשיר האקמו. 17 חולים נוספים במצב קשה ושמונה במצב בינוני. כעת נמצא בית החולים בתפוסה של 71.74 אחוזים ו-64 אנשי צוות נמצאים בבידוד.

בתוך כך, בתי ספר רבים בחולון חגגו אתמול את יום הלשון העברית המציין את יום הולדתו של אליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית. רגע לפני התחלת הסגר המלא שיכלול את הפסקת הלימודים בכיתות לפרק זמן של שבועיים לפחות, תלמידי החינוך היסודי בחולון יצאו להפוגה קלה משגרת הלימודים תחת הקורונה וחגגו את יום הלשון העברית עם שלל פעילויות.

אליעזר בן יהודה בבית הספר המגינים. צילום: ביה"ס המגינים

תלמידי בית ספר "המגינים" הופתעו לראות כי דמותו של אליעזר בן-יהודה, בכבודו ובעצמו, הגיעה לבקר אצלם. במהלך הביקור חילק בן יהודה לתלמידים מילים עבריות רבות. באותו הזמן, תלמידי שכבות הי-ו' בבית הספר "הס", השתתפו בחידון בנושא השפה העברית שהתקיים באמצעות תוכנת ה"זום". בבית הספר "דינור" חיברו התלמידים סיסמאות בנושא העברית ושיחקו בחיפוש של חלופות עבריות למילים לועזיות.

בבית הספר "בן-גוריון" התקיימו בחירות למילה העברית האהובה. תלמידי בית הספר "ביאליק" הפכו את חצר בית הספר למגרש המשחקים של השפה העברית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר