ששון
צילום: ראובן קפוצינסקי

ראש העיר מוטי ששון: "ללא חיסון לא נוכל לחזור לחיים שלנו"

רגע לפני השקת הדרכון הירוק למתחסנים, ראש העיר מוטי ששון מתייחס לנתונים ומסכם את השבוע האחרון של מבצע החיסונים בעיר. ריאיון

פורסם בתאריך: 19.1.21 07:45

רגע לפני השקת "הדרכון הירוק" למתחסנים נגד קורונה ועם שני מיליון מתחסנים בכל הארץ, נתוני התחלואה היומיים עדיין מסרבים להיכנס למגמת ירידה חדה. חולון ממשיכה להיות עיר כתומה כאשר מספר חולי הקורונה הפעילים בה עדיין עומד מעל ל-1,000. ראש העיר, מוטי ששון, מתייחס לנתונים ומסכם את השבוע האחרון של מבצע החיסונים בעיר.

"אני מאוד מרוצה מהיענות התושבים. נכון להיום, למעלה מ-42,000 מתושבי חולון כבר התחסנו והביקוש להתחסן ממשיך",  אומר ששון ומוסיף, "כדי לסייע לקופות החולים להגביר את הקצב, נפתחו השבוע שני מתחמי חיסונים נוספים במבנים עירוניים – בהיכל טוטו חולון לקופ"ח כללית ובבריזה – לקופ"ח מכבי. אני מאמין שבסופו של דבר רוב רובם של תושבי העיר יתחסן כי כולם מבינים את חשיבותו של החיסון שבלעדיו לא נוכל לעצור את המגפה ולחזור לחיים שלנו".



האם אתה מרוצה מכמות המתחסנים עד כה? 

"הכמות היא יפה אבל אני שואף ליותר ומאמין שאפשר לעשות את זה בזמן קצר יחסית. אני פונה בהזדמנות זו לתושבים וקורא להם להזדרז וללכת ולהתחסן עפ"י קבוצות העדיפות שקבע משרד הבריאות. רק ככה נוכל להפחית את התחלואה ולפתוח את העיר".

מה תוכל לומר לצוותי חינוך שלא מוכנים להתחסן החוששים שישעו אותם מהעבודה בשל כך?

"אי אפשר לחייב אנשים בוגרים להתחסן בניגוד לרצונם ובטח שלא לאיים עליהם. אני מקווה שצוותי החינוך בעיר יתחסנו ברובם המכריע ומאמין שכך באמת יקרה כי פשוט אין דרך אחרת. בכל מקרה, אכבד כל החלטה של כל אדם ולא משנה מהם שיקוליו".

נתוני התחלואה עדיין ממשיכים להיות גבוהים. אתה מודאג? 

"הנתונים הגבוהים אכן מדאיגים אותי אבל באופטימיות זהירה אני יכול לומר שניכרת בימים האחרונים עצירה של מגמת העלייה בחולון ואני מקווה שבקרוב נראה גם התחלה של ירידה ושזו תהפוך למגמה".

האם לדעתך יש להדק עוד את הסגר לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים שעדיין לא יורדים? 

"הנתונים מראים, כאמור, שהעלייה בתחלואה נעצרה במידה מסוימת אבל אנחנו עוד רחוקים מאוד מהתוצאה הרצויה. כדאי להמתין ולראות אם מגמה זו מתחזקת ובכל מקרה בכל מה שנוגע להידוק הסגר או לא אני סומך על אנשי המקצוע המוסמכים לכך במשרד הבריאות ובקבינט הקורונה ואני אכבד כל החלטה שתתקבל".

מה אתה חושב על התנהלות ציבור התושבים של חולון בסגר הזה?

"באופן כללי תושבי חולון נשמעים להנחיות הסגר וכך גם בעלי העסקים, למרות הקשיים המובנים שהם מצויים בהם. אנשי הפיקוח והשיטור העירוני מסיירים כל הזמן ברחבי העיר וממה שהם רואים רוב התושבים עוטים מסכות כנדרש, העסקים סגורים ופועלים רק אלה שמותר להם עפ"י הנחיות הסגר. יחד עם זאת, יש עדיין מקרים של התקהלויות אסורות של תושבים וגם הפרות של הנחיות הבידוד בלא מעט מקרים. התנהגויות שכאלה לא רק שמהוות הפרה של ההנחיות הרי שהן מסכנות את הציבור ולכן העירייה תמשיך ותפעל ללא פשרות באכיפת ההנחיות".

מה דעתך על פתיחה של מוסדות התרבות בעוד השבוע, כפי שהצהיר ראש עיריית תל אביב יפו?

"אני מבין את רצונו של חולדאי לפתוח את מוסדות התרבות בעירו שכן רובם מסובסדים על ידי העירייה ואני יודע שכבר היום יש להם הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בשל היותם סגורים. אני מכיר היטב את חולדאי ויודע שכוונותיו אמיתיות. למרות שהוא מתמודד לבחירות לכנסת הוא לא אמר זאת משיקולים פוליטיים. יחד עם זאת, אני מחזיק בתפיסה שיש לכבד את החלטות גורמי המקצוע המוסמכים לנושא בקבינט הקורונה ואם כל אחד יעשה מה שהוא מוצא לנכון, תהיה פה אנרכיה. לפיכך, כפי שעשיתי עד כה, אמשיך להתנהל בעיר בהתאם להנחיות ממשלת ישראל".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר