קניון חולון המחודש ומנכ"ל קניון חולון, ירון ספיר (צילומים: טל סגל אדריכלות, יח"צ)

מנכ"ל קניון חולון: "אני מקווה שבתחילת השבוע הבא נוכל לפתוח"

מנכ"ל קניון חולון, ירון ספיר, מקווה שהמדינה תאפשר לקניונים להיפתח כבר בשבוע הבא ותוקף את מקבלי ההחלטות: "הדבר הכי חשוב הוא אכיפה שוויונית; מי שיושב בכנסת גורם לבוחרים שלו להיות עבריינים"

פורסם בתאריך: 4.2.21 07:48

ברקע הדיבורים על היציאה מן הסגר, נשאלת השאלה מתי יוכל המסחר, המושבת מזה למעלה מחודש, לשוב ולפעול. מנכ"ל קניון חולון, ירון ספיר, אומר בראיון מיוחד ל-"השקמה חולון" כי הוא מקווה שכבר בשבוע הבא הוא יוכל לפתוח את הקניון שאותו הוא מנהל, זאת בכפוף לפיילוט שהוצג למדינה לפני הסגר. "אני מקווה שבתחילת השבוע הבא נוכל לפתוח". אומר ספיר ומוסיף, "חלק מהפיילוט כלל סיירי קורונה שמסתובבים בקניון בנוסף למאבטחים. הסיירים אוכפים את הכללים ובודקים שכולם עוטים מסכות".

"האבסורד הכי גדול זה שהמקומות היחידים במדינה שעשו בהם פיילוט האם ניתן לפתוח בצורה בטוחה, אלה הקניונים. הפיילוט הצליח. אז קבעו כללים שאנחנו פעלנו על פיהם ואני חושב שזה עבד טוב. אז למה לא לפתוח בהתאם לפיילוט הזה? אנחנו ערוכים ורכשנו ציוד בעשרות אלפי שקלים כדי לעמוד בתקנות שקבעו". הוא מוסיף.



יכול להיות שהמוטציות החדשות שינו את כללי המשחק. 
"אף אחד לא יודע מה נכון ומה לא נכון בגלל המוטציות. אתה רואה שגם בסגר כמות החולים הקשים לא יורדת. או שהסגר לא מספיק יעיל או שהוא לא עזר".

או שכל התשובות נכונות.
"יכול להיות. צריך להחליט באמת. אבל אין לנו את מי שיעשה את זה. כשיושבים השרים בממשלה ומתווכחים אתך על גובה הקנס, כשהם יודעים מראש שהולכים להפר את הסגר, זה אבוד מראש. מי שיושב בכנסת מראש גורם לבוחרים שלו להיות עבריינים".

מה המדינה צריכה לעשות?
"אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא אכיפה שוויונית כדי לגמור את הסגרים האלה. אני מדבר על הכול. על מי אנחנו עובדים בסוף? לכולם נמאס. לאנשים אין כוח. הם מותשים. הצליחו להתיש את כולנו".

בימים אלה מושבת הקניון כמעט לחלוטין, זו הפעם השלישית במהלך השנה האחרונה. רק עשרה אחוזים מהעסקים שבו מוגדרים כחיוניים וממשיכים לעבוד כרגיל. לצד ההשבתה הכמעט מוחלטת, ממשיך הקניון לספוג הוצאות שוטפות שפוגעות במצבו הכלכלי, ולמעשה במצב קבוצת עזריאלי כולה. "אנחנו מנסים לצמצם את ההוצאות התפעוליות של הקניון כדי לצמצם את הנזקים" אומר ספיר ומוסיף, "אתה יודע, ממשיכים".

עד כמה אתם יכולים להמשיך כך?
"זו שאלה שקשה לי לתת עליה תשובה כי אנשים כבר הגיעו לקצה. עסקים נסגרו בקניון. אחרי הסגר הראשון נסגרה חנות סופר פרטי. עכשיו נסגרה החנות של זהבי, אחרי 22 שנה. יש עוד עסקים מתנדנדים ומפאת כבודם אני לא אזכיר אותם. אנחנו משתדלים לשמור על כולם. גם לנו די נמאס."

הרשת מנסה להתחשב בעסקים?
"ברור. איזו שאלה. בתקופת הסגרים לא נגבה שכר דירה, גם אז וגם בסגר הנוכחי. הקניון והקבוצה סופגים את זה. מאחר שמדובר בחברה ציבורית, אפשר לראות את הנזקים בבורסה".



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר