חזרה ללימודים וסגן ראש העיר, אילן גזית (צילומים: shutterstock אילוסטרציה, Enis Hodzic Lederer)

המשנה לראש העיר, אילן גזית: "יש לאפשר את פתיחת מערכת החינוך לגיל הרך ולשחרר את ההורים לחזור לעבודה"

המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת הספורט, אילן גזית קורא לפתוח את מערכת החינוך בצורה דפרנציאלית בהתאם לתוכנית הרמזור. על תחום הספורט: "נזק בלתי ישוער והפגיעה תהיה לטווח הרחוק; יש להחזיר את הספורט כמה שיותר מהר לפעילות נורמלית". ריאיון

פורסם בתאריך: 14.2.21 08:03

לאחר חודש של סגר מלווה במגבלות וסגירת מערכת החינוך ועל אף הפתיחה של חלק ממוסדות החינוך והמסחר בערים צהובות וירוקות, לפי המתווה שהוצג בקבינט הקורונה, נראה שחולון עוד רחוקה מלפתוח את מערכת החינוך בשטחה, זאת מאחר שהיא עדיין מוגדרת כעיר כתומה עם ציון של מעל 7.2. ראש העיר מוטי ששון אף הזהיר כי חולון קרובה מתמיד להפוך לעיר אדומה וקרא לאוכלוסייה הצעירה לגלות אחריות ולגשת להתחסן.

המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת הספורט, אילן גזית, אומר בריאיון ל"השקמה חולון" כי לדעתו יש לפתוח את מערכת החינוך באופן דיפרנציאלי. "עיריית חולון מסוגלת לנהל את משבר הקורונה בעיר הרבה יותר טוב מהממשלה. יש לנהוג ע"פ שיטת הרמזור ולפתוח את מוסדות החינוך בשכונות הירוקות והצהובות. יש לדאוג ולחסן את כל המורים והגננות. המצב ההזוי הזה בו ילדים יושבים כבר כמעט שנה בבית מול מסכי המחשב הוא בלתי נסבל וגורם נזק לשנים ארוכות. בניהול נכון כבר היינו יכולים להיות היום במצב הרבה יותר טוב, ובהפסד קטן יותר של ימי לימודים.



כמחזיק תיק הספורט, האם תתמוך בפתיחת האימונים של קבוצות נוער בעיר גם אם התחלואה בחולון לא תרד? האם יש לך תוכניות להציג? 

"לצערי הרב בחולון לא קיים התפקיד של 'מחזיק תיק הספורט'. ראש העיר מונע מחברי המועצה לקבל תפקידים שיש בהם סמכויות. בתפקידי אני יו"ר ועדת הספורט העירונית, ועדה ללא סמכויות, אשר מדי פעם מתכנסת לדון בנושאים שונים הקשורים למצב הספורט בעיר, מגישה המלצות לראש העיר, אבל הן נשארות רק בגדר המלצות ואני מסופק אם יש מישהו שקורא אותן בכלל. אני תומך בהחלט בפתיחת אימוני הנוער של כל ענפי הספורט בעיר ובכלל יש להחזיר את הספורט כמה שיותר מהר לפעילות נורמלית. 'נפש בריאה בגוף בריא'- אמר הרמב"ם. יש דברים אבסורדים שהממשלה החליטה עליהם אשר מונעים מספורטאים רבים לחזור לפעילות. הנזק הוא בלתי ישוער והפגיעה תהיה לטווח ארוך. אצלנו בחולון, לדוגמה, אין מים באף בריכה. שחיינים שמתחרים באליפויות ישראל לא יכולים להתאמן כבר מספר חודשים. אני חוזר ומבקש, מתחנן ונלחם עבור השחיינים שלנו, ודבר לא נעשה. חלק מהשחיינים נאלצים לנסוע לבריכות בערים אחרות ולהתאמן בשעות הלילה המאוחרות כי זה הזמן היחידי הפנוי עבורם וזו רק דוגמה אחת מבין רבות".

אילן גזית

"הגעתי לתחום הפוליטי בחולון כדי לתרום מנסיוני הרב והמקצועי בתחום הספורט". אילן גזית. צילום: Sulive Group

מה אתה חושב על התנהלות הממשלה במהלך הסגר? 

"בקפריסין, מדינת האי הקרובה אלינו ביותר, מתו מתחילת הקורונה 214 איש. אין מדינת אי שלא עשתה את כל הצעדים הפשוטים, הנדרשים, שמצילים חיי אדם. אין מדינת אי שלא סגרה את שדה התעופה, תגברה את הצוותים הרפואיים, אכפה בלי היסוס את חוקי הבידוד על כל האוכלוסייה. זה מה שעושה כל ממשלה שפויה בכל מדינת אי בעולם. נתניהו ו-36 שרים לא עשו אף אחד מהדברים האלה אז אלפי אנשים מתו. 90 אלף עסקים נסגרו, כמעט מיליון מובטלים, מערכת החינוך נסגרה ליותר ימים מכל מדינה אחרת בעולם ואת נתב״ג סגרו באיחור של תשעה חודשים. בישראל האכיפה אינה שוויונית ונגועה בפוליטיקה וישיבות הממשלה הן טירוף גמור ואובדן שליטה".

האם לכל הפחות יש לאפשר את פתיחת החינוך של הגיל הרך?
"יש לאפשר את פתיחת החינוך לגיל הרך ולהתחיל לשחרר את ההורים לחזור למשק העבודה".

האם יש לפתוח בחולון כבר עכשיו את ענף התרבות והקניונים בכפוף להצגת תעודת מתחסן?"

"מה מטרת החיסונים אם לא לחזור לשפיות ולחיים נורמלים? התחסנת- נכנסת. כן בהחלט ניתן לנהל את זה כראוי ולבדוק בכניסה לכל מקום את תעודת המתחסן, כל זה כמובן עדיין בכפוף לשמירה על ריחוק חברתי וחבישת מסכה. ענף התרבות גווע השנה והוא על סף גסיסה, והקניונים, מדוע שלא יהיה ניתן להיכנס לחנויות ומרכזים כדי לרכוש מוצרים? מה ההבדל בין ללכת למספרה לבין להיכנס לקנות שמלה? הצפיפות ברשתות המזון היא בלתי נסבלת אבל חיונית והכרחית, אבל שם אף אחד לא בודק אם התחסנת או לא. בכניסה לתיאטרון או לקניון זה בהחלט ניתן לשליטה".

האם יהיו אירועים שבכל זאת יתקיימו?

"כרגע מדובר רק על אירועים ללא קהל. דוגמת הגראנד פרי בג'ודו שאמור להתקיים בקרוב בת"א. סגן ראש העיר עזרא סיטון ואנוכי מובילים מהלך של קיום פרויקט ספורטיבי ענק, חצי מרתון חולון, וכולי תקווה שנוכל לקיים אותו עוד במהלך 2021".

איך מסייעים בחולון לתחום הספורט מבחינה כלכלית, האם יש חשיבה ליום שאחרי הקורונה?

"תקציב הספורט בחולון לא השתנה בשנים האחרונות, ולצערי מבחינה כלכלית אין חשיבה ותכנון ליום שאחרי הקורונה. כנציג מפלגת 'יש עתיד' במועצה, הגעתי לתחום הפוליטי בחולון כדי לתרום מניסיוני הרב והידע המקצועי שלי בתחום הספורט, כפי שכבר ציינתי, ידיי כבולות. אבל אני בהחלט חושב שניתן ואפשרי על ידי תכנון נכון להגיע ליום שאחרי הקורונה בצורה אחראית ושקולה, כזו שתאפשר לספורט בחולון להתפתח".

 



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר