(צילום: diy13 shutterstock.com, אופיר אייבי)
(צילום: diy13 shutterstock.com, אופיר אייבי)

שר המודיעין אלי כהן בראיון מיוחד: "אני קורא לציבור בחולון ללכת ולהתחסן"

שר המודיעין ותושב העיר חולון, אלי כהן, מספר בראיון ל"השקמה חולון" על שביעות רצונו מהתקדמות מבצע החיסונים ועל החשיבות העליונה של פרויקט "הדרכון הירוק" שנועד להחזיר את המשק לשגרה

פורסם בתאריך: 18.2.21 07:39

במהלך הימים האחרונים נראה כי החלה ירידה מסוימת במצב התחלואה בחולון, זאת כשביום שני לראשונה ירדה כמות החולים הפעילים בעיר אל מתחת ל-1,300 איש. גם ציון הרמזור של העיר ממשיך להתרחק מן הקו האדום. יחד עם זאת הדרך לחולון ירוקה עוד ארוכה. לצד זאת, כל העת נמשך מבצע החיסונים בעיר כשהאתגר הגדול הוא לגרום לאוכלוסייה הצעירה של העיר לגשת ולהתחסן.

עד כה התחסנו כמעט כמחצית מתושבי העיר בלפחות אחת משתי המנות של החיסון. לפני שבועיים יצא לשר המודיעין, אלי כהן, לעשות היסטוריה כשהיה השר הישראלי הראשון שביקר בסודאן – מדינת אויב של ישראל עד לאחרונה, זאת במסגרת הסכמי אברהם. אך למציאות תכניות משלה. כשבימים כתיקונם יוזמות מדיניות נמצאות בראש סדר היום, במהלך השנה האחרונה הפך משבר בריאותי לנושא שמעסיק את כל הממשלות.



בראיון מיוחד ל"השקמה חולון" אומר שר המודיעין ותושב העיר, אלי כהן, כי הוא מרוצה מהתקדמות קצב מבצע החיסונים, אך יחד עם זאת הוא רוצה לראות יותר ויותר צעירים ניגשים להתחסן. "אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע חיסונים שנלמד בכל העולם. ישראל בין המדינות הבודדות בכל העולם שמי שמעל גיל 16 יכול לצאת ולקבל חיסון". אומר השר כהן. "מדובר במבצע מציל חיים של אלפי אנשים שיכול לסייע לנו גם בפתיחת המשק והכלכלה. אנחנו עומדים על נתון של מעל 50 אחוזים של ממוצע ארצי של מחוסנים, כאשר רובם משתייכים לאוכלוסייה המבוגרת. זה נתון שיגיעו אליו באירופה ובארצות הברית רק באמצע השנה".

"יש לנו מטרה. אני הייתי בין אלה שיזמו את הדרכון הירוק שיחזיר את החיים למשק. אנחנו לא כופים להתחסן אבל נותנים תמריצים למי שכן. זה ייתן לנו אפשרות להיכנס לקניונים החל מ-23 בפברואר והחל מה-9 במרץ להשתתף באירועי ספורט וללכת אל בתי מלון".

"לאחר כמעט חודשיים של מבצע חיסונים, המספרים בחולון די ברורים. רוב המחוסנים בשלב זה הם אנשים מבוגרים. יש לקחת בחשבון כי רק בשבועיים האחרונים החלו קופות החולים לחסן גם את האוכלוסייה הצעירה. יחד עם זאת, רבים מהם עדיין לא ששים ללכת ולהתחסן. דבר זה בא לידי ביטוי בהתפלגות גיל החולים בעיר, כשמעל 75 אחוזים מן הנדבקים במהלך הימים האחרונים היו מתחת לגיל 49".

"זה דומה לרמה הארצית". אומר השר כהן. "הנתון מוכיח שהחיסונים עובדים. התחלנו את מבצע החיסונים על אוכלוסייה מעל גיל 60. זה נתון שמוכיח בצורה הברורה שאם אתה התחסנת, הסיכוי שלך לחלות יורד בצורה דרמטית. אני התחסנתי. גם אמא שלי וילדיי הלכו והתחסנו. אנחנו נלחמים בכל תופעת הפייק ניוז. להתחסן זה הדבר הנכון. אני קורא לציבור בחולון ללכת ולהתחסן ולעבוד ידי ביד עם הגורמים בעיר על מנת להבטיח ולעשות, כפי שקורה במקומות אחרים, להגדיל את היקפי השעות של החיסונים. הדבר הזה הוא חיוני עבור כולנו. אני מצפה שחג הפסח הקרוב יהיה חג החירות, כשמו כן הוא".

שר המודיעין אלי כהן מעניק מתנה לנשיא סודאן עבד אל פתח אל בורהאן במהלך ביקורו בסודאן (צילום: יח"ץ)

"הנתון בחולון אכן מחייב את ההתגייסות של העירייה והרשות המקומית. זה משפיע על מערכת החינוך. עם רמת תחלואה גבולית לצד כמות התחסנות גבוהה, יהיה אפשר לפתוח פה את הדברים. אני רואה איך בערים אחרות ראשי הערים מצטרפים לממשלה ולגורמי הבריאות ומקדמים אירועים משמעותיים לעודד את האוכלוסייה הצעירה להתחסן. הדבר הזה חשוב לבריאות ובפרט למערכת החינוך. בחולון, שזה אין מגזרי מיעוטים, אין שום סיבה שרמת ההתחסנות לא תהיה בשיאה".

הציבור בחולון לא מספיק ממושמע?

"אני מכיר את הציבור בחולון. הוא אחראי. זה ציבור שאכפת לו מהבריאות והוא רוצה לחזור לשגרה ופתיחת המשק. אם עיריית בני ברק אמרה שתיתן חמין למי שיתחסן, ואם בקריית שמונה יודעים להרים טלפון, אותו הדבר גם בחולון. העירייה צריכה לצאת למבצע. אין שום סיבה שחולון תהיה עם רמת התחלואה יותר גבוהה".

איך אפשר לגרום לצעירים ללכת ולהתחסן?

"קודם כל הסברה. אני קורא לכל ההורים לומר לילדים שלהם לצאת ולהתחסן. ביקשתי מהילדים שלי לצאת ולהתחסן. הסברתי להם את החשיבות של הדבר הזה. אנחנו רואים לשמחתנו בקרב הצעירים עלייה בביקוש לחיסונים. בשבוע הבא אנחנו נפתח את חדרי הכושר. מי שלא התחסן לא יכול להיכנס לחדרי הכושר, לקניונים ולטוס לחו"ל". אומר השר כהן ומציין כי לטענתו איכוני השב"כ הצילו חיים של מאות אנשים במהלך התקופה האחרונה. "איכוני השב"כ התבררו ככלי חיוני מאוד שבעזרתו איתרנו 20 אחוז מהחולים, מה שהציל חיים של 500 אנשים. ביום שהתחלואה תרד מתחת ל-1,000 חולים ביום, אנחנו נבטל את הנושא של איכוני השב"כ".

במידה והתחלואה בחולון לא תרד כמצופה, צבעה יישאר כתום (כמו בערים נוספות בארץ), האם תתמוך במציאת פתרונות שיאפשרו את פתיחת מערכת החינוך גם בערים כתומות? לרבות למידה בקפסולות בחוץ, פתיחת כיתות י"א וי"ב רק למי שחוסן?

"אני בעד פתיחת הלימודים בכיתות י"א וי"ב באופן גורף ללא קשר לרמת התחלואה, כי הם התלמידים שכן יכולים להתחסן. בערים שרמת התחלואה תישאר גבוהה, אני תומך לפתוח את בתי הספר באופן דיפרנציאלי, בבתי ספר עם תחלואה נמוכה הלימודים יימשכו, ובבתי ספר עם תחלואה גבוהה הלימודים ייפסקו".

לגבי התניית ההשתתפות בלימודים הפרונטליים בכיתה בביצוע חיסון, אומר השר כהן: "אני צריך לבדוק אם הדבר אפשרי טכנית. האם אפשר לעשות שילוב של לימודים שחלקם יהיו פרונטליים וחלק בזום. מה שאני הייתי עושה במסגרת מערכת החינוך הוא שהמורים יפעלו מול כל תלמיד ויעודדו אותו ללכת להתחסן".

על פי תוכניות הממשלה, שאם תיושם במלואה על פי המתוכנן, כבר במהלך השבוע הבא צפויות להתבצע הקלות משמעותיות בפתיחת המשק, בהן פתיחת הקניונים, התרבות והספורט, זאת לראשונה מזה זמן רב. אולם, באותו השבוע יצוין חג הפורים שצפוי להיות מועד לפורענות בכל הקשור ליצירת התקהלויות שיפיצו את הנגיף, החל ממסיבות המוניות ועד אירועים גדולים במגזר החרדי. בממשלה ובמשרד הבריאות, שהפיקו לקחים מאז אירועי פורים אשתקד, קיים חשש של ממש שחג הפורים השנה יהיה מועד של התפרצות הנגיף ושלל המוטציות שלו.

"אנחנו לא רוצים להגיע לסגר רביעי. אנחנו מבינים את הצורך של האוכלוסייה לצאת החוצה אחרי מספר שבועות של הגבלות. החשש שלנו הוא שכל זה יגיע בפורים. תאריך ה-23 בפברואר נקבע לפתיחת המשק באופן מדורג. יחד עם זאת, אנחנו נדבר על הגבלות ליליות מסוימות החל מהשעה 22:00, זאת על מנת למנוע קיום של אירועים המוניים שיביאו לעלייה בתחלואה. לכן החל מהשבוע הבא נפתח את הקניונים ואת התרבות, אבל בלילה יהיו הגבלות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר