קרן גונן ומוטי ששון (צילום: יח"צ, ראובן קפוצ'ינסקי)

חברת המועצה, קרן גונן: "הקשר של ראש העיר למערכת החינוך הוא מקרי בהחלט"; מוטי ששון: "דבריה נשמעים כאילו אינה נמצאת בעיר בשנה האחרונה"

חברת המועצה, קרן גונן, סבורה כי סגירת מערכת החינוך היא פגיעה אנושה בילדים ובבני הנוער. "חוסר התפקוד של ראש העיר, מוטי ששון, והנהלת העיר בתקופת הקורונה הוא חמור מאוד". מוטי ששון: "נראה שקרן גונן אינה מודעת למה שמתרחש בעיר, מאחלים לה בהצלחה כמנכ"ל עמותה ומרכז גונן"

פורסם בתאריך: 17.2.21 10:05

ד"ר קרן גונן, חברת מועצת העיר ומנכ"לית "מרכז גונן", מדברת על מצבה של חולון בקורונה בכעס רב. "טיפלתי בילדים שחייהם נהרסו, נסיגות התפתחותיות ופגיעות קוגניטיביות וחברתיות. ראיתי בעלי עסקים שאיבדו את כל פרנסתם והורים שמאבדים את שפיותם. מהצד השני, ראיתי ראש עיר וחברי מועצה שלא עושים דבר".

האם את מסכימה שבשלב זה מערכת החינוך בחולון (שעדיין מוגדרת כתומה) לא תיפתח?
"השאלה הראשונה שנשאלת היא למה אנחנו עיר כתומה? מלבד דיווחי העירייה על צבעי העיר המשתנים, מה באמת נעשה פה לשנות את מצבה? חוסר התפקוד של מוטי ששון והנהלת העיר בתקופת הקורונה הוא חמור מאוד. ברור שמדובר בתחלואה ארצית ועולמית, אבל ניתן לבצע פעולות עירוניות רבות והצעתי אותן בעבר. ראש העיר בחר שלא לאמץ אותן וכולנו משלמים את המחיר. סגירת מערכת החינוך היא פגיעה אנושה בילדים ובני נוער".

אם המצב הקיים יימשך, לדעתך יש למצוא חלופות שיאפשרו למידה פרונטלית?
"יש דרכים יצירתיות ופתרונות רבים. כמו ללמידה, כך לעסקים וכך להפעלת חוגים. הכול מתחיל בידע ורצון. משניהם, אין כרגע בעירייה יותר מדי".

האם את תומכת בלמידה בקפסולות בשטח פתוח? ראש העיר, למשל, מתנגד.
"הקשר של ראש העיר למערכת החינוך הוא מקרי בהחלט. כדי לקבל החלטה על קפסולות בשטח פתוח צריך לקבל מידע אמפירי. מה אחוזי התחלואה בקרב ילדים וכן אחוזי ההדבקה. מהן ההשלכות בחודשי החורף  לנהל לימודים בחוץ, אל מול הסכנות לישיבה מחוץ לשטח בית ספר. החלטות מקצועיות מקבלים על סמך נתונים, ניתוח שלהם וצירוף מומחים למהלך".

הסגר בחולון היה הצלחה או כישלון?
"בסופו של יום חולון עיר כתומה עם ילדים שאיבדו את הדרך ועסקים שאיבדו את הפרנסה. להגדיר את הסגר במצב הזה כהצלחה זאת טעות. לפעמים סגר הוא פתרון נכון כחלק מפעולה רחבה יותר אבל לא כפעולה יחידה. בחולון לא נעשה דבר. אפילו רמת האכיפה בעיר בתקופת הקורונה הייתה מביכה. ככה זה כשהראש מתנתק מהתושבים. את המחיר משלמים התושבים".

בשבוע שעבר כבר החל מרד בכמה קניונים שנפתחו בניגוד לחוק, זאת בכפוף להצגת תעודת מתחסן (כך היה בקניון בת ים) מנכ"ל קניון חולון גם הביע רצון לפתוח בכפוף לתו ירוק. האם לדעתך נכון לפתוח בעת הזו את הקניונים ומרכזי הקניות בכפוף למתווה התו הירוק?
"הייתה פה הזדמנות אמיתית לראש העיר להעיר את חנויות הרחוב, שחלקן קרס, ולתת לתושבים הזדמנות גם חוקית וגם ראויה להיחשף לחנויות רחוב. כמעט כל מוצר שיש בקניון, ניתן למצוא גם בחנויות רחוב, לרוב במחיר זול יותר, ולדעת שאתה מפרנס אדם פרטי ולא רשת גדולה. אני מתנגדת בכל תוקף לעבור על החוק. יחד עם זאת, יש במסגרת החוק אפשרות לבצע המון מהלכים מרשימים, שכמובן, לא בוצעו. נדרשת רק יצירתיות ורצון".

האם את תומכת בפתיחת מוסדות ואירועי התרבות בחולון בכפוף לתו הירוק?
"בוודאי. אחרי שנה קשה, התושבים רוצים לחזור לחיים. אם התניה בתו ירוק תוגדר כחוקית ובטוחה, אין שום סיבה לא להתחיל לחזור לשגרה".

מראש העיר, מוטי ששון, נמסר בתגובה: "מדבריה של הגברת גונן ניתן להתרשם שכנראה אינה מתגוררת בעיר בשנה האחרונה ואינה מודעת לנעשה בה. מאחלים לה הצלחה כמנכ"ל עמותה ומרכז גונן".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר