תחלואת הקורונה וראש העיר, מוטי ששון (צילומים: diy13 / shutterstock.com, ראובן קפוצינסקי)

ראש העיר מוטי ששון: "ממליץ לכל מי שחושש להתחסן, להקשיב רק לגורמים מקצועיים בתחום ולא לשמועות לא מבוססות"

ראש העיר, מוטי ששון, מאמין כי הקורונה לא תיעלם בזמן הקרוב והעירייה ערוכה להתמודד איתה. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא אומר כי בעיניו החיסון הוא נס גדול בכך שפותח בתקופה כה קצרה, ומציע לכל החוששים להתחסן לא להקשיב לשמועות שרצות ברשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 4.3.21 07:36

ראש העירייה, מוטי ששון, מרוצה מהעלייה במספר המתחסנים בעיר אך גם מבין שעדיין יש להמשיך במאמצים לעודד את התושבים להתחסן.
בשיחה עם "השקמה חולון" ששון מציין כי הוא גאה בתושבים שגילו נכונות להתנדב ולסייע לאחרים שזקוקים לעזרה – והדבר ניכר במיוחד בתקופה זו.



איך אתה מסכם את התנהלות התושבים במהלך חג הפורים? 

"פגשתי בפורים תושבים שמחים שהעריכו את ההזדמנות לקצת נורמליות כשיצאו לעיר עם הילדים ליהנות מאווירה עליזה באוויר הפתוח.
לשמחתי, ממה שראיתי התושבים שמרו על הכללים, עטו מסכות ולא התקהלו ברוב המקרים. אני גאה בהם".

ניכר שהעירייה משקיעה מאמצים רבים בניסיונות לדרבן את הצעירים להתחסן. האם המאמצים נושאים פרי?

"בהחלט כן. לשמחתי מספר המתחסנים בעיר עולה כל הזמן, רבים מהם צעירים. יחד עם זאת, עדיין לא מיצינו את הפוטנציאל של המתחסנים בעיר ואנחנו ממשיכים במאמצים לעודד את התושבים שטרם התחסנו לעשות כן באמצעים שונים: הסברה במגוון דרכים, הענקת כרטיסים למשחקי הפועל חולון למי שיתחסן מהחודש, הצבת מתחמי חיסון של מד"א בשכונות ועוד".

לא מעט אנשים, וצעירים בפרט, חוששים או מסרבים להתחסן. האם תרצה למסור להם משהו? 

"היום זה כבר ברור שרק החיסון יביא להורדת התחלואה מקורונה ובעיניי זה נס גדול שפותח חיסון כה יעיל בתקופה כה קצרה – וזה מה שיציל אותנו.
אני מציע לכל מי שחושש ומתלבט, להקשיב רק למומחים בתחום ולגורמים המקצועיים הרשמיים ולא לשמועות לא מבוססות שרצות ברשתות החברתיות ושנאמרות על ידי מי שאינו יודע".

האם לדעתך יש לאפשר פתיחה נרחבת יותר של המשק והתרבות?

"אני אשמח מאוד אם מוסדות התרבות והמשק בכלל ייפתחו כי הציבור צמא לזה אבל צריך להיזהר מפתיחה מהירה ולא אחראית. גם כאן, אני סומך על הגורמים הרשמיים במדינה ששוקלים את כל הנתונים הבריאותיים והאחרים המונחים בפניהם ומקבלים החלטות לאחר שיקול דעת. כפי שעשיתי עד כה, אני אאמץ כל החלטה שתתקבל על ידי המדינה".

תלמידי חטיבות הביניים עדיין לומדים בבתים – כבר שנה. איך נסייע לאותם תלמידים הן בהיבט הפדגוגי אבל חשוב לא פחות גם בהיבט הרגשי? 

כל המערך הטיפולי כבר נערך לקליטת התלמידים חזרה. במשך כל השנה נערך מיפוי מעמיק של הילדים, הפסיכולוגים נתנו וממשיכים לתת מענה, הוגדלה נוכחות הפסיכולוגים בבתי הספר עצמם, המחנכים קיבלו וממשיכים לקבל כלים למתן מענים רגשיים וחברתיים ועוד. בשיתוף עם משרד החינוך והמפקחים נעשה מיקוד של הלמידה ועם חזרת התלמידים יאותרו מוקדי הקושי. משרד החינוך בוחן את נושא החזרת ימי לימוד על מנת לצמצם את הפערים הלימודיים".

על מה העירייה צריכה לקבל ציון לשבח בהתנהלותה במשבר הקורונה? והאם יש משהו שהיית משנה בהתנהלות? 

"הצוות המקצועי של עיריית חולון מנהל מתחילת הדרך את משבר הקורונה במקצועיות רבה תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ועם פיקוד העורף שעושים עבודה יוצאת מן הכלל. כל הדיסציפלינות בעירייה ובחברות הבת שלה מעורבות בתהליך וניתנים מענים טובים לתושבים בכל תחומי החיים העירוניים, עד כמה שניתן תחת המגבלות. העירייה זוכה לשבחים רבים על התנהלותה בתקופה זו מכל הגורמים הארציים".

מה תקופת הקורונה לימדה אותך? 

"למדתי שהמציאות חזקה יותר מכל תכנון – הרי מי בעולם צפה דבר כזה? הקורונה גם נתנה לי פרופורציות על החיים – מה חשוב ומה לא. הקורונה גם הוכיחה לי שוב, שיש הרבה מאוד אנשים טובים בחולון, שמוכנים להתנדב ולעשות למען האחרים שזקוקים לעזרה. כשיש משבר, כולם משלבים ידיים. אני גאה מאוד בתושבים!

לאור קצב וכמות המתחסנים; האם לדעתך אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה ונוכל לחזור לחיים "רגילים" בקרוב?

"המגמה היא חיובית וחולון כבר מוגדרת כעיר צהובה. יחד עם זאת, אנו רואים עלייה מתונה בתחלואה שהיא כנראה תוצאה של פתיחת מערכת החינוך והמסחר וזה עוד לפני שאנו רואים את התחלואה של חג הפורים שבו אנשים נפגשו וחגגו במסיבות, לצערי. זה ברור שהקורונה לא הולכת לאף מקום עדיין וצריך להיות מאוד זהירים. כנראה שנצטרך לחיות איתה לפחות בשנה הקרובה והעירייה ערוכה לכך".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר