זעמן זיתני. נושך כדי להרתיע

זהירות, נחשים בחולון: הכשות ותלונות תושבים

מקרי הכשה בפארק הפילבוקס ובגינה ציבורית בעיר ודיווחים על נחשים שנראו בשכונות מגורים. העירייה: לרוב מדובר בשממית או בלטאה

פורסם בתאריך: 30.7.17 10:36

בערב שישי האחרון הוכש נער כבן 16 בפארק הפילבוקס בחולון. הנחש נלכד והנער פונה לבית החולים. זהו מקרה ההכשה השני המתועד בחולון בשבוע האחרון – מקרה נוסף של הכשה דווח בגינה הציבורית "שמוליק קיפוד", ובנוסף נתקבלו דיווחים של תושבים בעיר על נחשים שנראו בשכונות מגורים.

חבורת הנערים שבילתה בשישי האחרון בפארק הפילבוקס בחולון לא תיארה לעצמה שהבילוי יסתיים בחדר מיון. "פתאום שמענו צרחות של אחד החברים, חשבנו בהתחלה שהוא ראה מחבל, אבל מהר מאוד הבנו שהוא הוכש על ידי נחש. נכנסו כולנו לפאניקה והזמנו לו אמבולנס".

במקרה אחר בשבוע שעבר, הוזמן צוות רפואי לטיפול באישה כבת 70, אשר איבדה את הכרתה לאחר שהבחינה בנחש באזור רחוב המלאכה. עוברת אורח שהיתה במקום מסרה כי: "האישה המתינה לאוטובוס ולפתע יצא מאחד השיחים נחש ועבר ליד רגלה. היא צרחה במשך חצי דקה, איבדה את העשתונות והתעלפה. הזמנו אמבולנס והיא התאוששה".

נשיכה או הכשה – מצא את ההבדלים

הנחשים הנפוצים בסביבות מגורים הם מסוג זעמן שחור, זעמן זיתני וחנק משריץ, כולם נחשי חנק שאינם ארסיים אך עלולים לנשוך למטרות הרתעה והגנה עצמית, נאמר בחברת "טבע הדברות". "זה יישמע אולי מפתיע", אומרים המדברים, "אבל אנחנו בעד הנחשים האלה. הזעמנים  מכסים שטח טריטוריאלי נרחב ומפחידים את הצפעים. עם זאת, הם יכולים לנשוך אך לא להכיש, כיוון שהכשה מלווה בארס וכאמור הזעמנים אינם ארסיים".

בכל מקרה, אדם שנפגע לא יוכל לומר האם הוא ננשך או הוכש ועל כן יש לטפל במקרה במלוא הרצינות. כמו כן, כיוון שבחודשי הקיץ הנחשים פעילים מאוד, יש להקפיד על פינוי של מצבורי פסולת, ערימות עלים וזרדים, וכדאי לנעול לטיול בפארקים נעליים גבוהות ומכנסיים ארוכים ולא להסתובב בקרבת שיחים, שם נחשים נוהגים להסתתר.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעיקרון אזור חולון, בת ים והסביבה הוא אזור שאינו נגוע בנחשים ארסיים. למוקד העירוני מגיעות מעט מאוד פניות בשנה של תושבים שמדווחים כי ראו נחש, ובשנת 2016 כולה נבדקו כ-20 פניות כאלה, אשר נמצאו כי לרוב מדובר בשממית או בלטאה. להבדיל מרשויות מקומיות אחרות, עיריית חולון מעסיקה באופן קבוע לוכד נחשים, שיוצא לבדוק כל דיווח למוקד על נחש שנראה על ידי תושב במוסד ציבורי או בשטח פתוח כמו גינה ציבורית. למרות שאין חובה ובמידת האפשר, גם דיווח על נחש שנראה בשטח פרטי ייבדק ברוב המקרים על ידי הלוכד".

בעירייה ביקשו להזכיר כי "חשוב ליצור סביבה שאינה מזמינה נחשים: יש לגזום שיחים ועשבים גבוהים ולא להשאיר בחצרות ערימות אשפה וגזם. אם נראה נחש, בשום אופן אין להתקרב אליו ואסור לנסות לתפוס או לגעת בו. כל הנחשים בארץ מוגנים על פי חוק הגנת חיות הבר האוסר ללכוד אותם או לפגוע בהם, לגדלם או לסחור בהם. לוכדי נחשים מקצועיים מקבלים היתר מיוחד ללכידת נחשים מרשות הטבע והגנים".

מה לעשות במקרה של הכשת נחש

במגן דוד אדום מוסרים מה הם הכללים הבסיסיים לטיפול במקרה של הכשת נחש:

  1. הרחק את הנפגע והעבר אותו למקום בטוח.
  2. דאג למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו.
  3. הסר בגדים ותכשיטים מהגפה הפגועה/ האיבר המוכש. קבע את הגפה הפגועה/ האיבר המוכש לגפה בריאה.
  4. ודא כי אכן מדובר בהכשת נחש, חפש את סימני ההכשה.
  5. נסה לשחזר את מראה הנחש יחד עם הנפגע (צבע, סימנים מיוחדים, פסים).
  6. הימנע מהפעולות הבאות: אין לחתוך את מקום ההכשה, אין למצוץ את הארס, אין להניח חסם עורקים, אין לתת לנפגע מזון או שתייה, אין לרדוף אחרי הנחש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר