שרית אבולעפיה. צילום: אורנה וולף

מנהלת שירות התעסוקה בחולון שרית אבולעפיה: "אנחנו היינו בין הבודדים שעמדו בחזית המלחמה באבטלה ביחד עם ביטוח לאומי"

מנהלת שירות התעסוקה בחולון מסכמת שנה מאתגרת בתפקיד. בשיחה עם "השקמה חולון" היא מספרת על המלחמה באבטלה, העבודה מסביב לשעון והמסר לדורשי העבודה: "יש לנו הרבה מאוד מה להציע"

פורסם בתאריך: 15.3.21 08:00

שרית אבולעפיה, מנהלת שירות התעסוקה בחולון, נכנסה לתפקיד בפברואר 2020. שום דבר לא הכין אותה לתקופה המאתגרת עמה היא נאלצה להתמודד עם כניסתה לתפקיד – תקופת הקורונה. בשיחה עם "השקמה חולון" היא מספרת כיצד עמדו בחזית המלחמה באבטלה בתקופת הקורונה, על שיתוף הפעולה הרציף עם ביטוח לאומי ובעיקר להעביר מסר שיש לשירות התעסוקה מה להציע למחפשי העבודה – והרבה.



היום לפני שנה, תחילת משבר הקורונה איך התמודד שירות התעסוקה עם גל החל"ת או לחילופין גל הפיטורים הגדול? 

"בתאריך 15 במרץ המדינה נכנסה לתקופת קורונה ושירות התעסוקה היה בין המשרדים הבודדים שעמד בחזית מלחמת הקורונה ביחד עם ביטוח לאומי. קיבלנו כמויות אדירות של דורשי עבודה שיצאו לחל"ת,
גם מבחינה ארצית וגם מבחינת העיר חולון זה הגיע לממדים עצומים. בחולון, לדוגמה, היו בסביבות 3,500 דורשי עבודה בתחילת הקורונה ובשיא חודש אפריל היו 33,000 דורשי עבודה. פער עצום. כל העובדים בלשכת חולון נרתמו, הערצתי כל אחד ואחת מהעובדים. הייתה נתינה מדהימה ועבדנו שעות כולל במהלך החגים – כמו שאומרים, לא היה רגע דל. כמובן שכל הנושא של הסגרים למיניהם מאוד השפיע. החזרנו אנשים לעבודה ואז הם יצאו שוב –  הייתה שנה מאוד קשה אבל גם מאוד מאתגרת. שירות התעסוקה יצא עם הרבה כלים תומכים – הצענו לדורשי עבודה מגוון רחב של כלים וסדנאות; סדנה לחיפוש עבודה, סדנת הכנה לריאיון עבודה, כתיבת קורות חיים וכדומה. כמובן, הכול בחינם כדי שאנשים יחשפו את עצמם וייתנו להם תקווה. בנוסף, יש באתר של שירות תעסוקה קורסים דיגיטאליים שנעשים דרך הזום במגוון רחב של מקצועות וכולם יכולים להיכנס".

מהי כמות האנשים בחולון שעדיין בחל"ת או פוטרו?

"כמות האנשים בחל"ת בחולון כיום – יש כ-11,000 דורשי עבודה בחל"ת. כ-9,000 מפוטרים בעיר חולון נכון לרגע זה".

האם היה שיתוף פעולה מלא עם בטוח לאומי?

"עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם ביטוח לאומי. אני באופן אישי עובדת מול מנהלת ביטוח לאומי, אתי רענן, בשיתוף כל מנהלי המחלקות שם. ישנו גם שיתוף פעולה מלא עם עיריית חולון שביחד אנחנו אמורים לבנות בקרוב תוכנית לתושבי חולון".

איך מתקיימת היום קבלת קהל ואיזה כלים אתם מציעים ?

"החל מה-1 במרץ התחלנו לקבל קהל בצורה פרונטאלית אבל רק על ידי זימונים אישיים. לא כל אחד יכול להגיע כי כמובן שומרים על התו הסגול. אנחנו מתקשרים לאנשים שנרשמים באתר ומזמנים לפגישות אישיות. כשהם מגיעים אלינו אנחנו מפנים אותם לעבודה במידת הצורך ובודקים מה הצרכים שלהם. האם להפנות לעבודה, סדנה או כלים אחרים ולימודים. זה לא רק למחוסנים אבל אנחנו שומרים מאוד על תו סגול; מספר מוזמנים מצומצם כאשר אין כמויות או אנשים שיושבים.

מעסיקים רבים משוועים להחזיר עובדים מחל"ת. אבל הם, מצידם, מסרבים. איזה מענה יש לכם עבורם – אם בכלל?

"אנחנו נתקלים גם בבעיה הזאת וזו בעיה כלל ארצית ולא רק בחולון. אם דורשי העבודה יסרבו לעבוד – יופעלו סנקציות שההנהלה תחליט עליהן. אנחנו כמובן ניצור קשר עם דורשי העבודה וננסה לשכנע אותם לחזור מכיוון שביוני תיפסק האבטלה. אם לא לחזור למקום העבודה שלהם – נציע להם לפחות לחזור לעבודה אחרת".

איזה מסר את רוצה להעביר לתושבי חולון בנושא התעסוקה?

"המסר הוא שיש לנו הרבה מאוד מה להציע. בראש ובראשונה אני הייתי מאוד מבקשת ממי שמתחיל לעבוד להיכנס לאתר שירות התעסוקה ולדווח שהוא התחיל לעבוד. במקביל הוא יכול גם לביטוח לאומי אבל הוא חייב לדווח לשירות תעסוקה שהוא חזר לעבוד. באמת שיש לנו הרבה מה להציע לדורשי העבודה – יש לנו משרות וכלים תומכים ונשמח לעזור לכל מי שיפנה אלינו. לאנשים מאוד נוח לשבת בבית כי הם מקבלים את האבטלה ולפעמים אפילו מקבלים יותר ממה שהיו מקבלים אם הם היו יוצאים לעבודה – בעיקר הצעירים והסטודנטים".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר