הילה סיוון מחלקת צעירים
הילה סיוון. צילום: יעל מש, שיר עציוני

מנהלת חדשה למחלקת הצעירים של עיריית חולון: "גאה להמשיך ולתרום לעיר שנתנה לי כל כך הרבה"

הילה סיוון, שגדלה בחולון ומתגוררת בה עד היום, נבחרה במכרז לנהל את מחלקת הצעירים של עיריית חולון ומחליפה בתפקידה את ליאן אבוחצירה שמנהלת בחודשים האחרונים את אגף הקהילה העירוני. סיוון עתידה להיכנס לתפקיד לאחר חג הפסח

פורסם בתאריך: 31.3.21 08:04

הילה סיוון (42), שגדלה בחולון ומתגוררת בה עד היום, נבחרה במכרז לנהל את מחלקת הצעירים של עיריית חולון.
סיוון בעלת  תואר ראשון בהיבטים התפתחותיים בחינוך ותקשורת ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך. בעשרים השנים האחרונות הועסקה ברשת קהילה ופנאי בתפקידים שונים בתחום הנוער ומאז 2009 ניהלה את תחום הנוער ברשת. במסגרת זו ניהלה, בין היתר, שבעה מרכזי נוער, תנועת הנוער העירונית חצ"ב ושני אגפי נוער במרכזים הקהילתיים. במסגרת תפקידה החדש תסייע בגיבוש ובעיצוב המדיניות בתחום הצעירים בחולון בהתאם למדיניות העירונית ובהלימה עם מדיניות משרדי הממשלה הרלוונטיים; תנהל את מערך הפעילויות לצעירים בעיר ותוציא אותו לפועל; תסייע בגיבוש תכניות העבודה בתחום; תקדם ותעודד יוזמות לצעירים; תטפל בחיילים ובסטודנטים תושבי חולון ועוד.


בריאיון עם "השקמה חולון" היא מספרת על הציפייה והתוכניות לתפקיד החדש: "כמי שגדלה והתחנכה בחולון ומגדלת בה את ילדיי, אני גאה להמשיך ולתרום לעיר שלי שנתנה לי כל כך הרבה. אני מתרגשת ושמחה להמשיך בעשייה הקהילתית ובפרט לאוכלוסיית הצעירים בעיר".
את נכנסת לתפקיד בתקופה מאוד מאתגרת. איך את נערכת לכך?
"תקופת הקורונה אכן מאתגרת את הפלטפורמות הפרונטליות, אבל לשמחתנו, אנחנו בתקופה שהכול משתחרר ועד אז ננצל את הזמן לאיתור צרכים של צעירי העיר באמצעות מפגשים עימם".

מהן התוכניות על הפרק? מתי בערך את אמורה להיכנס לתפקיד?
"תחילת התפקיד מיועדת לאחר הפסח והתוכניות העיקריות הן:

  • להרחיב את תחום המלגות שלאור המצב הכלכלי יש בו נחיצות יתרה.
  • להעמיק בנושא הכוון הלימודים שקשה עוד יותר לאור העובדה שאין ימים פתוחים פרונטליים במוסדות להשכלה גבוהה. בהמשך ישיר לכך להעמיק בתחום ייעוץ קריירה מאותן הסיבות. המטרה היא בסוף שצעירי העיר ישלבו בשוק העבודה במשלחי יד משמעותיים ומספקים.
  • לפתוח מחדש אירועי תרבות ובילוי לצעירים, להחזיר את אליעזר על הגג וסדרת מופעי הסטנד אפ. הנ"ל כצורך מרכזי של אוכלוסיית הצעירים בבילוי בכלל והצורך בהזדמנויות להיכרויות בפרט. כל האירועים יתקיימו כמובן בשיתוף ושותפות עם מחלקות העירייה הרלוונטיות ורשת קהילה ופנאי.
  •  הורות צעירה-כלים להורים צעירים בראשית דרכם וכן קבוצות תמיכה ושיתוף בקהילה. ישנן פלטפורמות מעולות לנושא לעירייה ולרשת קהילה ופנאי ואנחנו נפעל להרחבתן.
  • חיילים משוחררים-יחידת הכוונה ושילוב בחיים האזרחיים מתוך מטרה להקל את המעבר מצה"ל לאזרחות ולתת לחיילי חולון את כל המידע הנדרש עבורם.
  • פיתוח מענים לאוכלוסייה הלהט"בית".
למי בעצם פונה מרכז צעירים? איזה גילים?
 "מחלקת צעירים מתכללת את כלל המענים והפעילויות לצעירי העיר בגילים 18-40, באמצעות מרכזי הצעירים אליעזר וג׳סיקה ובאמצעות שיתופי הפעולה בין מחלקות העירייה, רשת קהילה ופנאי וכלל הגורמים העירוניים".
צעירים רבים נמצאים כרגע בתקופה קשה בתחום הכלכלי, דיור, זוגיות ושלא נדבר על ההיבט הרגשי. איך ניתן לסייע להם?
"עו״ס בשבילי – מענה המשותף לאגף השירותים החברתיים (רווחה) ולמחלקת הצעירים – ישנה עובדת סוציאלית שזה בדיוק תפקידה – לתת תמיכה רגשית ולהכווין. בנוסף ישנם מענים באגף השירותים החברתיים להיבטים אילו בקרב צעירים".
. האם יש משהו שתקופת הקורונה לימדה אותך? משהו חיובי.
 "תקופת הקורונה לימדה את כולנו שיעור בצניעות . למדנו לחמול איש את רעהו ולהיות פחות שיפוטיים. בנוסף למדנו לגלות את הקהילה והעיר שלנו כאמצעי לחוסן והתמודדות. אשרי העיר שזו ההתנהלות בה".
האם את רוצה להעביר מסר כלשהו לצעירים בעיר?
 "כבר פגשתי קבוצת צעירים מהעיר בשיתוף ציבור כחלק מתהליך עירוני של תוכנית מתאר לעיר חולון. היה שיח חשוב ומרתק וזה המסר העיקרי שאני רוצה להעביר. אשמח לשמוע ולקדם יוזמות עם ולמען צעירי העיר. ראש העיר רואה חשיבות רבה לקידום נושא הצעירים בעיר ולראיה מרכזי הצעירים והמענים המגוונים שניתנים ויתנו להם. אני שמחה ומתרגשת לקראת התפקיד ורואה שליחות בהיותי חלק מאגף קהילה ומהמערכת העירונית למען התושבים".


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר