נועה צפליצקי. צילום: אילוסטרציה Shutterstock, דב צפליצקי

חברת המועצה צ'פליצקי: "היה צריך להחזיר מזמן את תלמידי כיתות ז'-י' ללמידה בקפסולות ולא להשאירם בבית"

חברת המועצה נעה צ'פליצקי חושבת שלא צריך להאריך את שנת הלימודים. בשיחה עם "השקמה חולון" היא אומרת כי לדעתה תמיד ניתן להשלים חומר לימודי ושכרגע יותר חשוב לתת מענה רגשי וחברתי למען חוסנם הנפשי של הילדים

פורסם בתאריך: 16.3.21 07:37

חברת המועצה ויו"ר הוועדה לקידום הילד נעה צ'פליצקי אומרת כי לדעתה היה צריך עוד מזמן לאפשר לכיתות ז'-י לחזור לבתי הספר בקפסולות. צ'פליצקי, שהייתה אשת חינוך בעברה, מספרת בשיחה עם "השקמה חולון" כי הפגיעה הרגשית בתלמידים לא מאפיינת שכבת גיל מסוימת והיא פוגעת בכולם במידה כזו או אחרת, לכן היה גם צריך למצוא פתרון עבור אותן שכבות שנשארו בביתם כשנה.


מה את חושבת על החזרה של כיתות ז-י לספסל הלימודים, לאחר תקופה ארוכה שבה נאלצו להתרגל ללמוד מרחוק?
"היה צריך להחזיר את תלמידי ז'-י' מזמן בקפסולות – זה לא נכון להחזיק אותם בבית. לא יתכן שאותן שכבות תהיינה בבית תקופה כל כך ארוכה. הנכון היה , לאזן בין השכבות ולעשות זאת לסירוגין, כמובן הכול בכפוף להנחיות משרד הבריאות. לא היה כל הגיון להשאיר רק את אותן שכבות. הפגיעה הרגשית לא מאפיינת שכבה מסוימת – היא פוגעת בכולם במידה כזו או אחרת. ההיפך הוא הנכון  – שכבות אלה הם מתבגרים והפן החברתי והרגשי חשובים מאוד. צריך גם לחשוב בצורה יצירתית – אפשר, במקביל לקפסולות, ללמד במשמרות כדי לתת מענה לכל שכבות הגיל. כמו כן, ילדים שנבצר מהם מסיבות בריאותיות שלהם או של מי מבני משפחתם להגיע לבית הספר אז אפשרי לשלוח שיעורים מוקלטים".
איך מצליחים לגשר את הפערים הפדגוגיים וחשוב לא פחות – הרגשיים – עבור אותם ילדים?
"לגבי הפערים הפדגוגיים אני פחות מוטרדת. תמיד ניתן להשלים חומר לימודי. חשוב יותר לתת מענה רגשי וחברתי למען החוסן הנפשי של הילדים; האדם הוא יצור חברתי ובשל כך חיי חברה ומפגשים של הילדים הם בסיס לחוסן נפשי ומיטביות".
 האם את חושבת שיש להאריך את שנת הלימודים ולקצר את חופשת הקיץ?
"בשום פנים ואופן לא להאריך את שנת הלימודים. המורים לימדו בתקופה קשה ומורכבת תחת אילוצים רבים והם זקוקים לחופשה, לאגור כוחות ולחזור בכוחות מחודשים. אף אחד לא יודע מה טומנת בחובה השנה הבאה. לילדים –  הרשויות יחד עם משרד החינוך צריכים לדאוג לפעילויות חברתיות ולמענים רגשיים".
מה לימדה אותך שנת הקורונה שעברנו?
"שנת הקורונה לימדה את כולם לחיות אחרת תחת אילוצים. גילינו שאפשר אחרת – ללמוד בזום למרות שלא היה פשוט. אבל כן צריך לשלב את הלמידה מרחוק גם בהמשך. למדתי שלבני האדם יש כושר הסתגלות עצום לשינויים   וכן אפשר לחיות בלי לנסוע לחו"ל, ליהנות מארצנו היפה, לגלות מקומות חדשים ולהתלהב באותן עוצמות כמו מחו"ל. עם ישראל הוכיח ערבות הדדית שקיימת בו אך הועצמה בתקופת הקורונה. למדנו להעריך את הרגעים הקטנים והיפים של חיי היום יום".
את חוששת ששוב יסגרו את מערכת החינוך? מה היית עושה אחרת?
"אני לא חוששת שיסגרו שוב את מערכת החינוך, כמובן בהתאם להנחיות של משרד הבריאות לגבי בידודים".
האם את אופטימית לגבי התקופה הקרובה?
"מאוד אופטימית לגבי התקופה הקרובה; סומכת על עם ישראל ועל הממשלה. כמובן שלחיסונים יש מקום של כבוד לבריאות העם".


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר