צילום: David Cohen/ shutterstock, תומר visionart

חבר המועצה שי קינן: "השנה אי אפשר שלא לחשוב על החג גם כשחרור לאומי והתגברות על המגפה"

חבר המועצה שי קינן מספר על חשיבות חג הפסח עבורו וכי השנה החג מסמל את ההתגברות על המגפה. בריאיון עם "השקמה חולון" הוא מפציר בצעירים לשמור על עצמם וללכת להתחסן ומציין כי יש לדעתו להאריך את שנת הלימודים על ידי גיוס צוותים חינוכיים

פורסם בתאריך: 24.3.21 07:39

חבר המועצה שי קינן מסיעת "חולון מתחדשת" נזכר בחג פסח הקודם בעיצומה של מגפת הקורונה, מספר על חשיבות החג עבורו בחיק המשפחה וכמובן הפעם יותר מתמיד – עם החג שמסמל את החזרה לשגרה המבורכת.

כשנה חלפה מאז תחילת הקורונה. את חג הפסח הקודם חגגנו בהסגר. איך אתה מסכם את השנה הזאת?

"את ליל הסדר שעבר ערכתי עם שני ילדיי. ההמולה המשפחתית, אומנם הייתה חסרה, אך למרבה ההפתעה נהניתי מהאינטימיות של הסדר בקרב המשפחה הגרעינית. אתגר הקורונה הכולל קושי כלכלי, סגרים וחשש לשלום המשפחה אינו קל אך הסברתי לילדיי שכל דור והאתגר שלו והאתגר הזה שלנו קל בהרבה מהאתגרים של דורות קודמים והבטחתי להם כי נצלח אותו יחד".



במבט לאחור – יש משהו שהיית משנה בהתנהלות?

"אף אחד לא צפה את המגפה העולמית והיא נחתה עלינו כרעם ביום בהיר. יחד עם זאת, התגובה העירונית הייתה איטית ונעדרת מנהיגות. ראש העירייה פשוט נעלם ולכן הייתי ביקורתי יותר, הגשתי תוכניות עבודה והקמתי את פרויקט 'חולון מתנדבת' שסייע בפועל למאות מבני הגיל השלישי.  לאחר מכן, מיתנתי את ביקורתי כי אני מאמין באופוזיציה ממלכתית וכשהתותחים רועמים אין קואליציה ואופוזיציה – כולנו איש אחד".

מהו חג הפסח עבורך?

"ראשית, הישיבה המשפחתית המשותפת ה- 'כולנו מסובין', השמחה שבהמולה המשפחתית, ערבוב של בכי וצחוק ילדים שקופצים על הספה. יחד עם זאת, איני שוכח את המחויבות ההיסטורית של 'והגדת לבנך ביום ההוא'.  ראוי כי גם ילדנו יבינו שהם עוד חוליה בשרשרת הדורות של עם הנצח ויעבירו בתורם את מקל 'מסורת ישראל' גם לילדיהם"  בפן האישי הפסח מסמל עבורי השתחררות מכבלים גשמיים ומנטליים. בכל חג אני שואל את עצמי מאיזה כבלים אני צריך לשחרר את עצמי, השנה אי אפשר שלא לחשוב גם על השחרור הלאומי ובהתגברות על המגפה ראשונים בעולם – זו  גאווה ישראלית".

קצת בנושא החינוך. האם אתה חושב שיש לחייב את עובדי ההוראה להתחסן? ומה לגבי התלמידים – בפרט בגיל חטיבת הביניים – שחזרו לא מכבר ללמוד. האם יש להאריך את שנת הלימודים?

"בית הדין לעבודה אמר את דברו בעניין זה. בפסיקתו האחרונה בנושא קבע כי מעסיק רשאי למנוע את התייצבותו לעבודה של עובד הוראה שלא התחסן ומסרב להיבדק. ככלל, אני מאמין, שבמאזן הזכויות הזכות לבריאות גוברת על הזכות לפרטיות, קל וחומר כשמדובר בבריאות היקרים לנו מכל. באשר לשאלתך אודות המשך קיום הלימודים בחודשי הקיץ, סבור אני כי יש לקיימם ולהאריך השנה את הלימודים. כאבא לשני ילדים במערכת החינוך נוכחתי מקרוב להשלכות הפדגוגיות והחברתיות של סגירת מערכת החינוך ולכן מוטב כי נחזיר את ילדינו לשגרת לימודים סדירה. לא ניתן לחייב את צוות ההוראה לעבוד בחודשי הקיץ ולכן על הרשות המקומית לגייס צוותים חינוכיים לטובת איוש תקני המורים אשר יעדיפו להישאר בחופש".

 

צעירים רבים עדיין חוששים להתחסן. יש משהו שהיית רוצה להגיד להם?

"מאות מיליוני בני אדם חוסנו בכל רחבי העולם, לא נמצאו כל תופעות לוואי ואילו מנגד אלו החולים קשה וחלילה מתים הם ב- 97% כאלו שסירבו להתחסן. הקשיבו למדע ולא לפוסטים בפייסבוק. כל החיים לפניכם והם כל כך יפים. אני מפציר בכם – 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'".

ספר לנו משהו שלא יודעים עליך.

"לא יודעים עליי שלא הייתי נשאר דקה בפוליטיקה אם לא הייתי אוהב את חולון ובעיקר את ילדי חולון. החלום שלי הוא להפוך את הסלוגן "עיר הילדים" למציאות ובע"ה נגשים זאת יחד".

מה אתה מאחל לתושבים?

"חג הפסח הוא חג של אביב, פריחה והתחדשות. כעת כשאנו יוצאים מחושך לאור, ראשונים בעולם, ומנצחים את המגפה אני מאחל לכל עם ישראל ולתושבי חולון בפרט לחזור לשגרה הברוכה ולחייך".

משהו ממני:

"ראש העיר קיבל החלטה לסגור את תלמידי חולון בשכונתם מבלי לאפשר להם להגשים עצמם ללא קשר לאזור מגוריהם. החלטה זו, בטעות יסודה, וגורמת עוול אדיר לילדי חולון. ככל שהדבר יהיה תלוי בי, בעתיד, הקריטריונים להגשמת פוטנציאל התלמיד יהיו כישרונו, נטיותיו והצלחותיו בתחום הפדגוגי בלבד".

 תגובת עיריית חולון:

"צר לנו שחבר המועצה מטעה את הציבור במידע חלקי שאינו מדויק, שכן מתווה הרישום לשנה"ל תשפ"ב כולל הרחבת מרחבי המצוינות בכל בתי הספר בתחומי המדעים והמתמטיקה והכיתות העל אזוריות המיוחדות נשארו פתוחות לרישום  כגון: כיתות אומנות, מוזיקה, ספורט, כיתת המופת בחטיבת הביניים ב'אורט מדעים' וכיתת המח"ר בחטיבת הביניים 'קציר'. המתווה החדש  מאפשר לכל התלמידים לממש את יכולותיהם בהתאמה לצורכיהם ולכישורים שלהם. חשוב להדגיש, כי המהלך הוא לשנה זו, התהליך ייבחן לאורך השנה והחלטות יתקבלו בהתאם. בנוסף, תשתפר חווית המעבר מביה"ס היסודי לחטיבת הביניים והמהלך יאפשר שוויון".



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר