פועלי התברואה. מי מפקח על עבודתם?

פועלי התברואה לא מחזירים את הפחים והסירחון עולה

"אנחנו חיים בתנאים של מחנה פליטים", מתלוננים תושבים מכל רחבי העיר. "זה דוחה, זה מסריח, וזהו שירות חובה בסיסי שעל העירייה לספק לנו"

פורסם בתאריך: 30.7.17 14:25

ריבוי התלונות של תושבי חולון בנושא פחי האשפה בעיר צריך להעיר מישהו במחלקת התברואה בעיריית חולון אך נראה כי הסירחון שעולה מן הפחים אינו מגיע לאפם של פקידי העירייה. תושבים רבים מתלוננים על כך כי לאחר שפועלי הזבל מרוקנים את הפחים, הם אינם טורחים להחזירם למקומם בביתני האשפה, מה שגורם למעשה למפגע תברואתי ומעלה ריחות סירחון מכל עבר.

התופעה מדאיגה כיוון שהיא חוזרת על עצמה במספר שכונות בעיר. לדוגמה, תושבת אגרובנק מציינת שהנושא הוא כאוב במיוחד בשל צפיפות המגורים בשכונה, ובנוסף היא אומרת: "מילא שלא מחזירים את הפחים למקומם אבל הפחים מפוזרים על הכביש ועלולים לגרום לתאונות". לתלונות מצטרף גם תושב שכונת תל גיבורים שמציין כי לרוב, פועלי הזבל משאירים את הפחים פתוחים וריח נורא עולה בסביבה וכן כי פח פתוח מזמין אליו חולדות ועכברושים. ב"ג'סי כהן" מספרת תושבת השכונה כי הפחים נותרים לעמוד בכניסה לחניה ומטריחים את הדיירים לצאת מהרכב כדי להזיז אותם. בשכונת בן גוריון התלונות חוזרות על עצמן וגם בשכונת נאות שושנים המצב לא נעים במיוחד. תושבת השכונה מצביעה על כל אזור קופת החולים מכבי שהפך להיות מצבור פחים שכונתי.

במוקד העירייה מבטיחים אך לא מקיימים

התושבים מציינים שהם נאלצים לבלות את זמנם מול הטלפון בשיחות חוזרות ונשנות אל המוקד העירוני כדי לבקש שהפחים יוחזרו לביתני האשפה. תושבת "נאות שושנים" אף מציגה פירוט שיחות למוקד העירוני, כולן באותו עניין ובעיה, אך דבר לא קורה. "זהו שירות חובה בסיסי שעל העירייה לספק לנו, וזה לא קורה", מתלוננים תושבי השכונות בעיר. תושבת "אגרובנק" מציינת שהובטח לה במוקד העירוני שהפח יוחזר למקומו בתוך שלוש שעות מזמן שרוקנו אותו אך אין זה כך: "אני מזמינה את מנכ"ל העירייה להגיע אל מכבסת כהן ברחוב הנוטרים מול בית המשפט לעניינים מקומיים, שם הפחים נותרים בחוץ באופן קבוע ואיש אינו מחזיר אותם למקומם. זה דוחה, זה מסריח ואף אחד, כולל מנכ"ל העירייה, לא היה רוצה להגיע לפתח ביתו ולגלות שם פח פתוח וחתולים מטפסים עליו. נמאס לנו, אנחנו משלמים מסים לאזור א' ולמעשה התנאים הם של מחנה פליטים".

יש לציין כי בסיור מדגמי שערך "השקמה-חולון", המצב דומה ברחבי העיר ולא בכדי מתלוננים כל כך הרבה תושבים על הבעיה. כמו כן עלה כי יש פער גדול בין שעת הריקון של הפחים לשעת ההחזרה שלהם.

בעניין זה נמסר מעיריית חולון כי "החזרת הפחים למקומם מתבצעת עד כשלוש שעות מריקון הפחים. לעתים ישנם מקרים חריגים שגורמים לעיכוב בהחזרת הפחים מעבר לזמן זה ועל מקרים אלה, יש לדווח למוקד העירוני והעניין ייבדק ויטופל. כמו כן, בנושא החלפת הקבלן, העירייה פועלת על פי הוראות החוק ורק לאחר סיום כל הליכי המכרז וחתימת הסכם ההתקשרות יפורסם המידע לתושבים". נראה כי עד אז, רבים מתושבי חולון ייאלצו להחזיר את פחי האשפה למקומם בעצמם ולמגר את התוצאות של עובדי תברואה שאינם מבצעים את תפקידם.

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר