אלינור מטלון ותנועת הצופים
חברת המועצה אלינור מטלון. צילום: עמיר לביא, תנועת הצופים

חברת המועצה אלינור מטלון: "תנועות הנוער הן הפלטפורמה הכי חינוכית ומקדמת של בני הנוער"

חברת המועצה אלינור מטלון מסיעת "הצעירים" מסכמת תקופה מאתגרת. בשיחה עם "השקמה חולון" היא אומרת כי "חשוב לעודד את הילדים ואת בני הנוער לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין כמה תנועות הנוער יכולות לתרום לביטחון העצמי ולהנאה"

פורסם בתאריך: 1.4.21 08:06

חברת המועצה מסיעת "הצעירים" אלינור מטלון מאמינה שצריך לעודד יותר את הילדים ואת בני הנוער להצטרף לתנועות הנוער בעיר. בשיחה עם "השקמה חולון" היא מסכמת שנה מאתגרת של קורונה ומסבירה על חשיבות וערכיות תנועות הנוער עבור בני הנוער ועל הצורך לצאת "מחוץ לקופסה" על מנת להנגיש להם את חשיבותן ותרומתן עבורם.



את מתעסקת לא מעט בנושא החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער. האם חלה ירידה במספר בני הנוער שפעילים במסגרות הללו? איך מעודדים את בני הנוער להתקרב למסגרות הללו?
"נכון מאוד. אני מתעסקת המון בנושא החינוך ובתוכו החינוך הבלתי פורמאלי, בשנה האחרונה בשל הקורונה חלה ירידה ברישום הילדים ובני הנוער מאחר שלא היו מסגרות פעילות ואם היו זה היה במתכונת מצומצמת. בחולון יש הכי הרבה תנועות נוער, שזה דבר מדהים לכשעצמו, אך יחד עם זאת יש לנו המון עבודה, ואחוז הילדים ובני הנוער הפעילים במסגרות ובחינוך הבלתי פורמאלי אינו גבוה ביחס לערים אחרות ואינו מספק אותי. אני חושבת שעל מנת לעודד את הילדים ובני הנוער צריך לחשוב מחוץ לקופסה, צריך למצוא אותם ולהראות להם כמה זה חשוב, תורם לביטחון העצמי ובעיקר לכיף. צריך להיכנס לראש של הדור היום ולדבר את השפה שלהם. תנועות הנוער הן הפלטפורמה הכי חינוכית ומקדמת של בני הנוער".

בינתיים לפי הנתונים, נראה שהאוכלוסייה שהכי חוששת להתחסן היא אוכלוסיית הצעירים. 
"בסופו של דבר החיסונים מראים את היעילות והאפקטיביות. אנחנו רוצים לחזור לשגרת חיים ועל מנת שנוכל לעשות זאת, צריך להתחסן".

מה יש לך לומר לכל אלה שמסרבים להתחסן? אומנם אחוז המסרבים להתחסן יורד, אך עדיין  ישנם לא מעט כאלה. 
"זוהי אחריות ובחירה אישית של כל אדם באשר הוא. אבל יש פה את הנושא של החברה, הסביבה, הכלכלה והפרנסה. אני ובני משפחתי בחרנו להתחסן- ואני קוראת לכל תושבי חולון שמרו על עצמכם".

נראה שאנחנו שבים לשגרה. חגגנו בחיק המשפחה המורחבת, עולם התרבות חזר, העסקים נפתחו. האם את חושבת שזהו סופו של משבר הקורונה?
"אני רוצה להאמין בכך. הכול תלוי מה יהיה בחודשי הקיץ; האם החיסונים יפוגו ונצטרך להתחסן שוב או שיאריכו את התוקף של החיסון. בכל מקרה אנחנו צריכים להיות ערוכים ולדאוג שהעירייה תדע לחיות לצד הקורונה כולל השירותים העירוניים ולדאוג שהילדים ובני הנוער יהיו במסגרות ושיהיו זמינים לתושבים".

איך את מסכמת את התקופה שלך (עד כה) בתור חברת מועצה?
וואו, תקופה מדהימה ומאתגרת. כחברת מועצה חדשה הייתי צריכה ללמוד הכול מהתחלה. הייתי צריכה לחקור, להבין ולחשוב איך מקדמים את האג'נדה שהבטחנו לציבור.
השנתיים האחרונות היו מאוד משמעותיות עבורי, לשלב בין העבודה והקריירה לבין ההתנדבות במועצה היה מאתגר.
לקחתי חלק פעיל ומשמעותי בוועדות ובישיבות, לשבת סביב שולחן מקבלי ההחלטות ובמידת הצורך התנגדתי ותקפתי קבלת החלטות שנעשו ללא שיקול דעת.
בנוסף, גיליתי כי להיות אישה דעתנית במועצת העיר מערים לצערי קשיים נוספים, ישנם אנשים שמנסים להקניט ולזלזל בדעותיי ואנו חייבות וחייבים למגר את התופעה הזו. זה גם חלק מתפקידי במועצה".

האם יש משהו מסוים שהיית משנה, בדיעבד, בהתנהלות בתקופת המשבר?
"אני סבורה שהנהלת העיר הנוכחית אינה קשובה לציבור. יש צורך לאפשר לציבור להשתתף ולהשמיע את קולו לאורך כל הקדנציה, אנו הסיעה ובתנועת צעירים עושים הכול על מנת להנגיש את שירותי העירייה לתושבים בצורה הטובה ביותר. כמו כן, לדעתי גם הפער בין אטימות הנהלת העיר הנוכחית ובין היוזמות שאנחנו ותושבים רבים וטובים שהעלנו מהשטח גבר עוד יותר בתקופת הקורונה".

מה למדת מתקופת הקורונה?
"למדתי הרבה דברים, בעיקר לאלתר ולגוון בין דברים, צריך לחשוב איך מבידוד עדיין מנהלים את חמ"ל המתנדבים שהקמנו, איך מתכללים קמפיין של גיוס כספים עבור אנשים עם קשיים כלכליים שכולם בבתים ואי אפשר להסתובב יותר מדי. איך אנחנו דואגים לראות ולהתבונן בשכנים שלנו בשכונה אשר זקוקים לסיוע, כל אלה פיתחו בעיקר את היצירתיות שבי. אני חושבת שלא הרבה אנשים יודעים מה בדיוק עושים חברי המועצה ומזמינה את הציבור לצפות באופן קבוע בישיבות ולראות מה בדיוק קורה מאחורי הקלעים ואיך. אני מזכירה שישיבות מועצת העיר פתוחות ומשודרות לכולם באתר העיר בשקיפות מלאה  וכמובן, שניתן לפנות אליי בכל שאלה, בקשה או עניין. חג פסח שמח וכשר.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א. מ

    בחולון יש מערכת חינוך בלתי פורמאלית מהמובילות בארץ המעוררת קנאה רבה מהרשויות הסמוכות… מספר הילדים ובני הנוער המשתתפים בתנועות הנוער הוכפלו בשנתיים האחרונות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר