צילום: shutterstock, יח"צ

סגן ראש העיר עזרא סיטון: "ניכר שתלמידים שמחים לחזור לספסל הלימודים, בית הספר הוא משענת חברתית משמעותית לעומת הלמידה מרחוק"

סגן ראש העיר עזרא סיטון שמשמש גם כמורה בתיכון סובר כי לדעתו אין להאריך את שנת הלימודים. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מתייחס גם למספר התלמידים בכיתה ואומר כי "למורה מנוסה אין זה משנה אם יש 20 או 40 תלמידים בכיתה מבחינת הספק החומר"

פורסם בתאריך: 15.4.21 19:51

ביום ראשון הקרוב מערכת החינוך חוזרת ללמידה בשגרה מלאה. סגן ראש העיר עזרא סיטון שמשמש גם כמורה בתיכון אומר כי היה מציע למשרד החינוך ולארגוני המורים לחשוב על רוויזיה בשילוב של למידה פרונטאלית ומרחוק, בפרט כשמדובר בכיתות הגבוהות. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר על חשיבות בית הספר עבור התלמידים וכי לדעתו אין להאריך את שנת הלימודים למעט במקומות שנוצרו פערים משמעותיים עבור התלמידים.

מערכת החינוך חזרה לשגרה יחסית. האם אתה חושב שתקופת הלמידה מרחוק לימדה אותנו משהו חדש? אולי על חשיבות מספר מצומצם של תלמידים בכיתה או שילוב של למידה מרחוק ופרונטאלית במקביל?

"ראשית כל, אין תחליף ללמידה פרונטלית כמעט מכל היבט ואחרי כל זה עדיין ללמידה מרחוק ישנם יתרונות שמעתה ניתן ליישם, כך למשל, בעבר אם הייתי מבקש לתגבר שיעורים לפני מבחנים, מתכונות ובגרויות, המערכת הייתה עושה 'שפילים' כדי להיענות לבקשה, ואולם כעת, זה אפשרי התיאום מול הכיתה בשעות הערב, מבחינת המורה והתלמידים זה דבר אדיר. מבחינתי, זה בגדר חלום לתגבר את הכיתה בשעות לאחר בית הספר ממקום הנוחות של כולנו. לגבי צמצום התלמידים בכיתה, בניגוד לרוב הדעות, למורים מנוסים אין זה משנה בדר״כ אם מדובר ב-20 או 40 תלמידים מבחינת הספק החומר אבל כשיש פחות תלמידים, ניתן לעבוד בצורה יותר מדויקת עם תלמידים, המורה קרוב יותר לתלמיד, מעקב צמוד יותר ועוד. הייתי מציע למשרד החינוך ולארגוני המורים לחשוב על רוויזיה בשילוב של למידה פרונטלית ומרחוק בעיקר בכיתות הגבוהות".

האם אתה חושב שיש להאריך את שנת הלימודים במהלך החופש הגדול?

"לדעתי ככלל אין להאריך את שנת הלימודים ויחד עם זאת במקומות שאנו יודעים, בבתי ספר שבהם נוצרו פערים משמעותיים לתלמידים, על בית הספר והמערכת כולה להתגייס לטובת התלמידים הללו ולצמצם את הפערים
על חשבון החופש הגדול".

בתור איש חינוך, מהן התחושות שאתה מקבל מהתלמידים? האם ניכר לראות קשיים פדגוגיים וחשוב לא פחות רגשיים?

"ניכר שתלמידים שמחים לחזור לספסל הלימודים, בית הספר הוא משענת חברתית משמעותית, לעומת הלמידה מרחוק, שם קשה למורה להבין מה עובר על הילד.אני מניח שנוצר חסך מצטבר אבל הוא לא משמעותי וניתן לצמצמם אותו כעת".

מכל תקופה קשה למדים משהו חדש. מה למדת משנת הקורונה שעברנו?

"זה נשמע נדוש אבל נושא הערבות ההדדית קיבל בתקופה זו משנה תוקף. לעיתים אתה מבקש לצאת מהשגרה ואולם מסתבר שהיציבות הגדולה ביותר היא השגרה ועליה יש לשמור".

 אם היה ניתן לחזור לאחור. מה היית משנה בהתנהלות?

"הייתי מבקש להזכיר בהתנהלות את עניין האחריות של כל אחד מאיתנו. לכל דבר שאנו עושים ישנה משמעות ויש לקחת אחריות, לפיכך סוף מעשה במחשבה תחילה".

המדינה שלנו חגגה לא מזמן 73. מה אתה רוצה לאחל לאחל למדינה?

"מבקש לאחל חג עצמאות שמח, בריאות איתנה לכל עם ישראל".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר