אילוסטרציה

האם חולה וחמשת הילדים הגיעו לחרפת רעב

לגמרי במקרה נחשפה פעילה חברתית מחולון למצב הקשה שבו חיה משפחה חד הורית עם חמישה ילדים: "רעבים לאוכל הילדים ישנים בצפיפות על מזרנים. הם לא היחידים, יש כאן משפחות רבות במצוקה שזקוקות לסיוע"

פורסם בתאריך: 30.7.17 18:06

אם חד הורית לחמישה ילדים מחולון, הסובלת ממצב בריאותי ירוד ומרותקת למיטתה, אינה מסוגלת לספק לילדיה מזון. המצב הכלכלי בבית קשה, כאשר הילדים נאלצים לישון על מזרנים. על בגדים חדשים אין בכלל על מה לדבר: לאחד מחמשת הילדים הנעליים כל כך לוחצות, עד שנאלץ לחתוך אותן על מנת שיוכל להמשיך לנעול אותן ואת השבתות האחרונות עברו האם וילדיה ללא ארוחה חמה.

בני המשפחה מתגוררים בדירה שני חדרים קטנה בחולון. האם בת 47 וילדיה הם בגילאי 5 שנים עד 15 שנה. במשך שנים התנדבה האם בקהילה וסייעה למשפחות במצוקה. היא בוודאי לא האמינה שיום אחד תצטרך לבקש עזרה מגורם חיצוני על מנת לספק מזון לילדיה, אלא שבעקבות מחלה היא מתקשה לטפל בהם ולפרנס אותם. מדי פעם מצליחה האם לעבוד, אולם השכר הזעום אינו מכסה את החשבונות. לטענתה, קצבת המזונות החודשית בקושי מכסה ארוחה אחת ביום.

מי שנרתמה בימים האחרונים לסייע לבני המשפחה היא הפעילה החברתית, תושבת חולון, בת אל ביטן. "בהתחלה האם היתה נבוכה מאוד", מספרת ביטן, "היא טענה שאנשים מכירים אותה ופחדה שזה ישפיל אותה ואת הילדים שלה. הסברתי לה שהבושה לא תעזור לה להאכיל אותם". ביטן לקחה על עצמה כפרויקט את שיקום המשפחה כחלק מסדרת פעולות התנדבויות שאותן היא יוזמת: "זה כמו חיידק שנדבקתי בו, ברגע שמתחילים לעשות טוב לאנשים, זה הדבר הטוב ביותר שיש. אני מאושרת מאוד כשאני מצליחה לעזור".

רוב המשכורת הולכת לשכר דירה

למשפחה הנזקקת מחולון הגיעה בעקבות מכרה. "זו מישהי שהבן שלה נפגש עם אחד מבניה של האם החד הורית. היא הלכה לאסוף את בנה, הזדעזעה מהמצב בבית ומיד פנתה אלי לעזרה", ממשיכה ביטן. "קל מאוד להגיע למצב הזה כשאם חד הורית צריכה לקיים חמישה ילדים לבד. זו מציאות שנחשפים אליה לא מעט: אותה אישה משתכרת 6,000 שקל ומשלמת 3,500 שקל שכר דירה. לא נשאר לה ממה לחיות. בנוסף, על פי חוק, אם שכרה של אם חד הורית עולה על 5,000 שקל, המדינה מקצצת לה באופן אוטומטי מהתמיכה שהיא מעניקה לה.

"אם אני מסתכלת במבט הרחב, הקהילתי והעירוני שלנו, יש משפחות רבות שחיות במצוקה וזקוקות לסיוע. בחלק מהמקרים זה אפילו לא מדווח לרווחה כי האמהות חוששות שיפגעו בהן. לפעמים הקשר בין האמא לילדים זה כל מה שנשאר, אפילו אם אין פת לחם בבית", מסכמת בעצב ביטן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר