נועה צפליצקי. צילום: אילוסטרציה Shutterstock, דב צפליצקי

חברת המועצה צ'פליצקי: "מברכת על החזרה המלאה של מערכת החינוך השבוע"

חברת המועצה נעה צ'פליצקי מברכת על חזרת מערכת החינוך למתכונת מלאה. בשיחה עם "השקמה חולון" היא טוענת כי חודשי יולי-אוגוסט חשובים לריענון צוותי ההוראה: "חודשים אלה הם זמן לבדיקה, חשיבה והיערכות מיטבית לשנה הבאה"

פורסם בתאריך: 20.4.21 07:10

בתחילת השבוע מערכת החינוך חזרה לשגרה מלאה. לאחר שנה שבה תלמידים למדו בקפסולות ולמידה מרחוק עם הרבה שינויים ואתגרים במהלך השנה, סוף סוף התלמידים יכולים לחזור ללמוד בכיתה במתכונת במלאה. חברת המועצה ויו"ר הוועדה לקידום הילד נעה צ'פליצקי שהייתה אשת חינוך בעברה אומרת בשיחה עם "השקמה חולון" כי חודשי יולי-אוגוסט נועדו לריענון צוותי החינוך שעבדו קשה במהלך השנה וזהו זמן לבדיקה, חשיבה והיערכות מיטבית לקראת שנת הלימודים הבאה".
השבוע מערכת החינוך חזרה למתכונת מלאה של למידה. מהי עמדתך על כך? האם מדובר בהחלטה פזיזה מדי?
"מברכת על החזרה המלאה של מערכת החינוך החל מהשבוע. נכון שרוב הילדים עדיין לא מחוסנים אבל הם כבר תקופה ארוכה באים במגע במפגשים חברתיים כאלה ואחרים ואין לי ספק שמשרד הבריאות וראשי המערכת מודעים לכל ההשלכות, הנתונים נבדקים מדי יום ע"י אנשי המקצוע ולא בכדי הגיעו למסקנות שאכן זה הזמן לחזרה של כלל התלמידים וגם של מערכת החינוך".
האם תקופת הקורונה שבה מספר התלמידים בכיתה הצטמצם למחצית לא אמורה ללמד שיעור מסוים על מספר תלמידים אידיאלי בכיתה?
"בתקופת הקורונה למדו התלמידים חלק ניכר  מהזמן בלמידה מקוונת, בקפסולות ובקבוצות קטנות. אין ספק שיש תובנות רבות מכל התקופה המורכבת לגבי שינויים נדרשים במערכת החינוך כמו שילוב למידה מקוונת לצד הלמידה קונבציונאלית ובוודאי לגבי צמצום מספר הילדים בכיתה. קל וחומר כעת לאחר תקופה כה מורכבת בה נדרשת התייחסות פרטנית לכל תלמיד יותר מאשר בעבר, הן בפן הרגשי, חברתי והלימודי שניתן להיעשות במסגרות קטנות ולא בכיתה המלאה. ככלל אני רואה כעת הזדמנות  שמערכת החינוך תעשה שינויים נדרשים לטובת המערכת כולה ולטובת תלמידי ישראל ולעתידה של מדינת ישראל".
האם לדעתך יש ללמד במהלך החופש הגדול? גם אם לא עובדי ההוראה יעבדו במהלך החופשה. האם לא נכון לתת לתלמידים את הזמן שלהם גם כן לאגור כוחות לשנה החדשה?
"חודשי יולי אוגוסט נועדו לריענון לצוותי החינוך שעבדו מאוד קשה במהלך כל התקופה ואגירת כוחות לקראת השנה הבאה. הוראה בזום והעברת שיעורים לא הייתה קלה לאף אחד, ודאי לא לצוותי החינוך שהתמודדו עם ילדים קטנים בבית וגם לא לחלק מהתלמידים שכלל צורת למידה זו לא התאימה להם. שלא נדבר על תלמידים בחינוך המיוחד ו/או ילדים שכלל לא היה מחשב זמין. חודשים אלה הם זמן לבדיקה, לחשיבה ולהיערכות מיטבית לקראת השנה החדשה".

מהי עמדתך לגבי חיסונים לילדים?
"לגבי חיסונים לילדים קשה לי להביע את עמדתי, לאור העובדה שאין מספיק מידע מהעולם לגבי חיסון ילדים קטנים. מה שתחליט מערכת הבריאות, בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, הוא הנכון.

אנחנו לאחר חגיגות יום העצמאות. מה את מאחלת למדינה? בעיקר לאחר השנה המאתגרת שעברנו.
"לאחר שנה כל כך מאתגרת ומורכבת שדרשה התמודדויות בתחומים שונים מכולם, הן בצד האישי והן הצד הלאומי אני מאחלת לכולם בריאות איתנה וקיץ בריא. ולמדינת ישראל המשך צמיחה ושגשוג בכל התחומים. מדינת ישראל פורצת דרך בהתמודדות עם ענפי חיים שונים וכעת הוכיחה גם בהתמודדות עם הקורונה שממנה יצאה ראשונה. מאחלת גם שלום וביטחון לכל אזרחי ישראל וכל היהודים בתפוצות; שלא נדע עוד שסעים בחברה ונדע לחיות יחד לכבד את כולם, גם אם יש מחלוקות. ובנימה אישית, כילדה שעלתה לארץ מרוסיה לפני כ-60 שנה, אני שמחה לחיות כאן ואוהבת את מדינת ישראל. שמחה שהורי ז"ל בחרו לעלות לארץ ישראל ולא לשום מקום אחר".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר