קובי עזרן ורחל מרשה. צילום: קובי עזרן ורחל מרשה

מנהל מחלקת הנוער קובי עזרן: "דווקא עכשיו כשהקורונה מתרחקת, הקירוב בין אנשים הוא משמעותי ותנועות הנוער מהוות כר למפגשים"

לאחר שנה של פעילויות מקוונות תנועות הנוער חוזרות לפעילות. קמפיין חדש של מחלקת הנוער בעיריית חולון קורא לבני הנוער להצטרף; קובי עזרן מנהל מחלקת הנוער מספר: "גם ברמה הארצית התלהבו מאוד מהקמפיין ובזכותו הצטרפו חברים רבים"

פורסם בתאריך: 3.5.21 07:59

בעקבות מגפת הקורונה חלו מצבים מורכבים רבים ששינו את המציאות הרגילה כמו אפשרותם של נציגי תנועות וארגוני הנוער להגיע פיזית, כמדי שנה, לכל ילדי העיר ולהזמינם לפעילויות וכמובן גם האפשרות להגיע למפגשים פיזיים הוחלפה בפעילות מקוונת. מחלקת הנוער בעיריית חולון יזמה קמפיין שנקרא "כולנו יוני" שמטרתו להמשיך ולהחיות את הפעילות הערכית והחינוכית למען ילדי חולון. קובי עזרן מנהל מחלקת הנוער בעיריית חולון ורחל מרשה מנהלת תחום תנועות וארגוני הנוער שנכנסה לתפקידה לפני מספר חודשים מספרים בשיחה עם "השקמה חולון" על הצלחת הקמפיין, הרצון לעודד את בני הנוער לחזור ולהצטרף לפעילות ובעיקר להראות מה התועלת האמיתית בהצטרפות לתנועות ולמרכזים השונים. 



מה מצב העיר חולון מבחינת נתוני החברים בתנועות וארגוני נוער?
קובי: "בשנת 2018 העיר עמדה על 2500 חברים בתנועות וארגוני הנוער. בשנת 2020 משרד החינוך בדק והיינו על 6,200. הייתה קפיצה של פי שלושה. אני מעריך שהיום אנחנו פחות מכך, לא הגענו בחזרה לרגרסיה של 2018 אבל מאמין שנחזור לכך די מהר. בכנפיים של קרמבו היא התנועה היחידה שיכלה לפעול בזמן הסגרים כי מתעסקים עם ילדים עם צרכים מיוחדים".

מה עושים בשביל להחזיר את הנוער?
קובי: "התחלנו בקמפיין שרץ בכל הרשתות החברתיות ובכל בתי הספר, בשם "כולנו יוני" – ההקשר הוא מהשיר "ג'וני" של בר צברי. תנועות הנוער הוציאו קליפ שהם משתתפים ושרים בו ואומרים "כולנו יוני", יוני הוא בעצם אותו אחד שישב בבית בזום ולא מצא את עצמו וזה הזמן לצאת החוצה להצליח לחזור לאינטראקציה חברתית. בסיום הקליפ עולה דף נחיתה, שם הילדים ובני הנוער יכולים להכניס את הנתונים לגבי מה שהם אוהבים. לדוגמה: אם מישהו אוהב קבוצות גדולות של חברים או לחילופין מעדיף קטנות; אם יש לי תחום עיסוק של ספורט או אומנות או שבכלל אני מעדיף משהו שכונתי או ברמה הארצית – להכיר אנשים מכל הארץ. לאחר שמכניסים את כל הנתונים הללו לדף הנחיתה, מוצג הארגון או תנועת הנוער הרלוונטית עבורו וניתן לראות סרטון קצר שמסביר על אותו ארגון/תנועה/סניף וכן אפשרות להצטרף. הקמפיין הופץ בכל מקום שאפשר היה לדמיין; פייסבוק עירוני, אינסטגרם עירוני, כל קבוצות הווטס אפ, תנועות הנוער ובתי הספר".

לצפייה בסרטון לחצו כאן 

ואיך הייתה ההיענות לסרטון?
קובי: "הייתה היענות לא קטנה. בעקבותיו, הרבה תנועות נוער קיבלו חברים חדשים לפעילות שלהם. גם ברמה הארצית לא הייתה רשות שלא התלהבה מכך, זה היה סרטון ברמה המקומית, וגם עשו שרק תושבי חולון והסביבה יוכלו  להגיע לזה".

עכשיו כשמערכת החינוך חזרה, אתם ממשיכים לגייס בבתי הספר?

קובי: "עדיין לא חזרנו לגיוס אינטנסיבי. רחל בונה בימים אלה מספר דברים שיהיו פיילוטים, גם ברמה הארצית. הראשון פיילוט של ימי שלישי, פעם בשלושה שבועות, מדריכים מהתיכון או חטיבה ייכנסו בצורה קבועה להעביר פעילות בתוך בתי הספר היסודיים המזינים אותם עם מדי התנועה ויעשו שיעור חברה שמועבר על ידי תנועות הנוער, זאת תוך שימוש במקצועות הליבה. למשל 'מכבי צעיר' מתמחים בספורט והם יתחברו לשיעור חינוך גופני או 'הצופים' מתחבר לשיעור גיאומטריה. ככה משלבים בין העולמות ומתחילים לבנות איתם מערכים שלמים עם המדריכים מהתיכון".

מה קרה בתקופת הקורונה. איך העבירו פעילות?
רחל: "אנחנו פעלנו בהתאם למתווה משרד החינוך. בכל תקופת הסגרים לא אושרנו לפעול אבל המשכנו לפעול דרך הדרכים המקוונות – נתנו אפילו יותר מהרגיל, כלומר מדריכי התנועות פעלו מול החניכים ונתנו תכני העשרה וכל מה שהיה אפשר לעשות על מנת להגיע לחניכים בקצה. אגב, בתקופה הזאת היה אפשר לראות עלייה מאוד חדה של פעילויות התנדבותיות בקרב תנועות וארגוני הנוער".

הייתה נשירה כי הפעילות הפכה למקוונת?
רחל: "בשלב הזה מאושרים טיולים חד יומיים. אבל בנוגע לנושא הנשירה – הוא חד משמעית נכון. לילדים בזמננו נורא קשה לשמור על הקשר ולהבטיח את הנוכחות שלהם בדרכים מקוונות. מה גם שיש ילדים שאין להם את כל האמצעים הללו ולשם כך נדרשת הרבה יצירתיות בקרב המדריכים; לאתר את אותם ילדים בין אם זה בטלפונים או בשיחות התכתבויות ווטס אפ, הדרכים שיותר קל לילדים לתקשר דרכם. אבל בתקופה הזאת הייתה ירידה, כמו שקובי ציין. 'כנפיים של קרמבו' כן נשארו בפעילות כי להם יש אישורים והחרגות – הם פועלים עם אוכלוסייה מיוחדת. ההחרגות אפשרו להם לפעול במהלך כל התקופה הזאת ומה משהו שמאוד שימח את כולנו".

תנועות נוער

צילום: מונטוידאו תקשורת

כל אחד יכול להצטרף ל"כנפיים של קרמבו"?
קובי: "ברמת העיקרון כן. היא פועלת למען אוכלוסייה עם ובלי צרכים מיוחדים. לא רק 'כנפיים של קרמבו' הותרו לפעולות אלא גם בתנועות עצמן יש מגוון תנועות שיש להן פעילות עם בני נוער וילדים עם צרכים מיוחדים שאושרו לפעול ויש פעילויות לרווחה של נוער שמוגדר בסיכון שגם כן הותר לפעילות".

עכשיו אתם יכולים לפנות לבני ובנות הנוער בחולון. מה אתם רוצים להעביר להם?
רחל: "מעבר לקליפ שקובי דיבר עליו, הרבה פעמים זו דרך מצוינת למשוך ילדים וחניכים חדשים. הילדים והנוער של ימינו הם מאוד חכמים, זה לא מספיק להגיד שזה הדבר הנכון לעשות אלא גם צריך להראות מה התועלת שיוצאת מזה. הרבה תנועות וארגונים נכנסים לבתי הספר ולא רק פועלים ומעבירים הסברה ללמה כדאי להגיע אלא מעבירים פעילויות ויוצרים קשר בלתי אמצעי עם הילדים בצורה עקבית ולא חד פעמית. ככה למעשה יוצרים את הקשר הזה שבסופו של דבר מביא לזה שילדים רוצים ונמשכים לפעילות בתנועות".

קובי: "בשנה רגילה היינו מדברים על תנועות נוער כמובילים בארץ שיוצרים את המנהיגים ודור העתיד, דווקא בתקופת הקורונה קרה לדעתי משהו מדהים. על כולנו נכפה להיות בריחוק חברתי ודווקא עכשיו שלאט לאט  הקורונה מראה סימנים שהיא הולכת מאיתנו – הקירוב הוא מאוד משמעותי ותנועות הנוער נותנות כר למפגשים הללו. אלה הדברים שיחזקו את כולם להיות חלק מפעילות ערכית, חברתית וקהילתית כמו שתנועות הנוער והארגונים מייצרים".

 

תנועות נוער

צילום: מונטוידאו תקשורת

מי שמעוניין להצטרף לפעילויות בתנועות השונות, לאן עליו לפנות? 

"בעיריית חולון יש את כל הפרטים ואנשי קשר. מעבר לזה, למחלקת הנוער יש שתי פלטפורומות שיכולים להיכנס: או דף הפייסבוק "נוער חולון" ששם ניתן גם לקבל פרטים ולהשאיר הודעה או דרך האינסטגרם "חולונוער" שגם לשם מוזמנים להיכנס ולראות את הקליפ של ג'וני או לחילופין להשאיר הודעה ויחזרו עם פרטים רלוונטיים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר