מרים טוסון וראש העיר מוטי ששון. צילום: יעל מש

צליל וצבע: תערוכה חדשה של האמנית החולונית מרים טוסון מוצגת בבניין העירייה

התערוכה מוצגת בלובי בניין העירייה וניתן לבקר בה עד תאריך 20 ביוני, בשעות קבלת הקהל בעירייה ובהתאם להנחיות התו הירוק

פורסם בתאריך: 24.5.21 07:26

תערוכה חדשה וייחודית בשם "צליל וצבע" של האמנית החולונית מרים טוסות נפתחה ומוצגת בלובי בניין העירייה.
בין המבקרים שכבר היו בתערוכה נכח גם ראש העיר מוטי ששון שחלק עם האורחים את ההתפעלות שלו על הכישרון הייחודי של מרים, שציוריה נראים ממש כמו צילומים.
בהפתעה גדולה, העניקה מרים לראש העיר דיוקן מרגש ומקסים שהכינה לכבודו (בתמונה).

התושבים מוזמנים  להגיע לבקר בגלריה 58, הממוקמת בקומת הלובי בבניין העירייה וליהנות מהכישרון של מרים אשר יוצרת דמויות ונופים בסגנון אומנותי המהווה עבורה מעין ריקוד מוזיקלי סוחף, שאותו היא מביאה לידי ביטוי בחוויה מול הבד הלבן שמתמלא בצבעים ובצורות. ניתן לבקר בתערוכה עד תאריך 20.6.21, בשעות קבלת הקהל בעירייה ובהתאם להנחיות התו הירוק.



מרים טוסון תושבת חולון משנת 1965 וחברה באגודת הציירים והפסלים בעיר. עם פרישתה לגמלאות החלה ללמוד ציור אצל האמן והמורה אנדריי ברוק ובהדרכתו, והודות לכישרונותיה, צברה מיומנות וידע בתהליך היצירה. בהמשך למדה במכון אבני טכניקות שונות בהן, יצירה בשמן באקוורל, בפסטל ובאקריליק. טוסון מציירת בהנאה ובשלווה פנימית תוך שיתוף הקהל בחוויה האסתטית והרגשית הפרטית שלה. היא מעידה על עצמה שהציור ממלא את עולמה הפנימי ומאפשר לה ביטוי עצמי ביצירה.

טוסון יוצרת דמויות ונופים ארצישראליים שאהובים עליה וכן טבע אירופאי, בהשראת התרבות וההיסטוריה הצרפתית שאליהם היא מחוברת. באחרונה החלה ליצור גם עבודות אבסטרקט שמבטאות תחושת חירות רגשית. היצירה בסגנון האומנותי המופשט מהווה עבורה מעין ריקוד מוזיקלי סוחף שאותו היא מביאה לידי ביטוי בחוויה מרגשת מול הבד הלבן שמתמלא בצבעים, צלילים וצורות, תוך תפיסת המרחב בקומפוזיציה המושלמת.
עבודותיה של מרים טוסון הוצגו בכמה תערוכות יחיד וכן בתערוכות קבוצתיות.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר