צילום: יוליה שטנגלוב

העונה הישראלית לעיצוב בחולון: התערוכה של היוצרת יוליה שטנגלוב מגיעה לכיכר ויצמן בעיר

במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון תערוכת אומנות הרחוב "הברווז הדמיוני" של היוצרת הרב תחומית יוליה שטנגלוב הגיעה לתערוכת חוצות בכיכר ויצמן בעיר ותוצג עד סוף חודש אוגוסט

פורסם בתאריך: 25.5.21 07:20

אחרי שטיילה במוסקבה, דהב ותל אביב תערוכת אמנות הרחוב, "הברווז הדמיוני" של היוצרת יוליה שטנגלוב מגיעה לתערוכת חוצות בכיכר ויצמן,זאת במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון.
שועל אדום ודמות ילדה בגווני שחור לבן הפכו במרוצת העשור האחרון לחלק בלתי נפרד מאומנות הרחוב התל אביבית, דמותה של הילדה, שהיא פרי יצירתה של האמנית הרב תחומית, יוליה שטנגלוב, שחותמת את יצירותיה באותיות I.D  שפירושו Imaginary Duck גורמים לעוברים ושבים לעצור ברחוב ולהביט בה.



הברווז הדמיוני החלה את דרכה בזירת אומנות הרחוב הישראלית בשנת 2009 עם עבודות גבס שהודבקו לקירות ברחבי תל אביב, העבודות הראשונות היו עשויות יציקות ברווז ובהמשך התפתחו לדמויות ילדה המשלבות ראשים בתלת ממד עם גוף מצויר על הקיר עצמו בעזרת מכחול ואקריליק. בשנת 2011 השתתפה בתערוכת הגרפיטי "הקומה 7" בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. ובשנת 2013 במסגרת טיול שורשים לרוסיה, אף זכתה לעטר את קירות מוזיאון מוסקבה בעבודה ענקית פרי יצירתה. לברווז הדמיוני יש מספר דמויות שחוזרות על עצמן ברגעים ומצבים שונים. הדמויות המוכרות הן שועל אדום ודמות הילדה בגווני שחור לבן, שלרוב אמנם ניתן להיחשף אליה ברחובות תל אביב, אך בשנים האחרונות הדרימה אפילו לדהב שבסיני וגם שם יצרה עבודות אומנות רחוב מרהיבות.

במסגרת שיתוף פעולה עם אומנים נוספים השתתפה בפעילויות למען הקהילה וביצוע פרויקטים פרטיים. כך שהחל משנת 2017 ועד היום יש יותר מ-300 עבודות אומנות רחוב שנעשו על ידה ולרוב הן משמחות ומרגשות את תושבי הערים בהן הן מוצגות והמבקרים בהן.

שטנגלוב עלתה לארץ מברית המועצות בגיל 13, מתגוררת בדרום תל אביב עם בנה ושני חתולים. עד השנה האחרונה עבדה בהייטק, וכמו רבים בתקופת הקורונה מצאה את עצמה מובטלת. כיום מתפרנסת בעיקר מעבודות מזדמנות ומיצירותיה. עולם האומנות מאפשר לה לחיות ביקום מקביל לצד החיים כאם חד הורית ועובדת הייטק. היא מספרת שהיא לא מתכננת את ההבעות של הילדה שהיא מציירת, אלא היא מאפשרת לה להיות מהורהרת ומתבוננת על מה שקורה סביבה. יצירותיה משפעות מאנימציה ואנימטורים כמו אנדרי בחורין, אמני רחוב כמו אום כל טוב וניל גיימן וקלאסיקות ספרותיות כמו אליסה בארץ הפלאות.

יוליה שטנגלוב: "הקטע שהכי מרגש אותי זה שאנשים מספרים לי איך הם מדברים עם הדמויות שלי, שהם נקשרים אליהן ומחפשים אותן. מאוד מחמיא לי למכור את העבודות שלי, כיף לדעת שמישהו מוכן להשקיע ביצירה שלי, אבל כשאני מקבלת פיידבק ממישהו שנתקל בדמיות שלי ברחוב והן נגעו בו, זה הכי מרגש שיש. אני מודה לעיריית חולון על הבמה שנתנו לי, לאורנה, רפאל ושמעון וכל מי שקידם את היוזמה הזו".

במסגרת התערוכה ניתן להיחשף לעבודות האומנות של היוצרת המופיעים במקור על גבי קירות במרחב הציבורי וכאן הועתקו ממקומם הטבעי, הוכנסו למסגרת אך נשארו תחת כיפת השמיים כדי להכיל את הסביבה ואת הסובבים ולתפקד כראי לסוגיות חברתיות ותרבותיות שהיא בוחרת להעלות. בנאיביות, בפשטות, ובצבעוניות השמחה מקבלת הילדה חיים ונטענת במשמעויות שונות במרחב.

פתיחת התערוכה: 12 במאי 2021

נעילת התערוכה: 31 באוגוסט 2021

תערוכת חוצות כיכר ויצמן

צילום: יוליה שטנגלוב



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר