שנקר-קלישר. נקודת מפגש מסריחה

סיפור מסריח: הביוב בפינת שנקר-קלישר

תושבים ובעלי עסקים באזור מאיימים להגיש תביעה ייצוגית נגד "מי השקמה", שמסבירה את המחדל בקריסת קווי הביוב בעיר ומפנה גם אצבע מאשימה כלפי התושבים

פורסם בתאריך: 1.8.17 11:00

ריחות ביוב קשים עולים באפם של העוברים והשבים בפינת הרחובות שנקר-קלישר בעיר מדי יום. מדובר בקו ביוב שנסתם חדשות לבקרים, מעלה ריחות סירחון באזור, סירחון שהפך לשגרת יומם של תושבי האזור ובעלי העסקים הסמוכים. עתה, אחרי פניות חוזרות ונשנות לתאגיד מי השקמה ולעירייה בבקשה לטיפול מעמיק בבעיה, מאיימים בעלי העסקים לסגור את החנויות ולהגיש תביעה ייצוגית.

במפגש שנערך השבוע, דנו תושבי האזור ובעלי העסקים בבעיה והועלתה הצעה להפנות מכתב לראש העירייה עם העתק למבקר המדינה ולשר הבריאות. "רק תפוצה כזו תגרום להם תזיז להם", אמרה אחת התושבות, "זה מקור למחלות זיהומיות וזה פשוט לא ייאמן שאנשים חיים כך". תושבת אחרת ציינה כי כשתכולת הביוב הפרטי עולה וצפה מאחד הבניינים, העירייה שולחת מיד את הפיקוח לתת קנסות, אך כשמדובר בבעיה שהיא באחריות העירייה, דבר לא נעשה". עוד הוסיפה: "איך אפשר לחיות עם הריח הנוראי הזה? זה כבר ארבעה חודשים שמדי יום אני פונה אל המוקד העירוני וכלום לא קורה".

לדברי בעלי העסקים במקום, המפגע נמשך זה למעלה משנה, אמנם מגיעות משאיות לשטיפת הביוב, אך הריחות נמשכים".

פנייה לתושבים: הפסיקו לזרוק מגבונים לאסלות

בתאגיד המים מי השקמה מסבירים את הבעיה בתכנון העיר ההיסטורי: "העיר חולון בעת הקמתה תוכננה כך שקווי הביוב בעיר יזרמו בצורה גרביטציונית המתחברים לקווי ביוב מאספים במספר נקודות. אחד מקווי האיסוף הראשיים של העיר, קו הביוב של איגוד ערים דן, הנמצא מזרחית לקו הרכבת קוממיות ואוסף את הביוב המגיע מחולון ובת ים, קרס. תיקון הקו לקח כמה חודשים והעומס עדיין ניכר על הקווים".

ב"מי השקמה" גם מפנים אצבע מאשימה כלפי התושבים: "ישנה תופעה מדאיגה של השלכת מגבונים ושאר מוצרי היגיינה שאינם מתכלים, נתקעים בביוב וגורמים לגלישות ביוב במקומות הנמוכים, כגון שנקר פינת קלישר, שנקר פינת יבנה, העלייה השנייה פינת אילת. גלישות אלו גורמות גם הן למטרדי ריח. חשוב להדגיש ולהבהיר כי כל עוד אנשים ימשיכו להשליך מגבונים ולכלוך לביוב, יהיו פריצות ביוב וריחות. מערכת הביוב סגורה וברגע שמשהו סותם אותה, היא פשוט מתפרצת החוצה".

אוסף המגבונים בקלישר. האחריות היא גם של התושבים

עם זאת, התאגיד אינו מתנער מהבעיה: "התאגיד מצידו פועל במספר דרכים כדי להוריד את מפלס הקווים ולנסות להחזיר את מצב הקווים לקדמותם. זאת באמצעות שטיפות ביוב מרובות לאורך קווי הביוב הראשיים ובמיוחד במקומות הנמוכים שבהם מצטברים מגבונים ושאר פסולת. בנוסף, מתבצעת שטיפה של קווי הניקוז העירוניים בעזרת דטרגנטים לחיטוי ונטרול ריחות".

ב"מי השקמה" ביקשו לציין עוד כי בימים אלה מתחיל שלב ב' של הקמת קו ביוב מאסף ראשי נוסף, שיונח מפיכמן, דרך משה דיין ועד לתחנת השאיבה של האיגודן בקוממיות.

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר