סרגיי איצקוביץ': חייל בצבא ההגנה נגד הקורונה

סרגיי איצקוביץ' מנהל הסיעוד של מחוז ירושלים והשפלה במכבי חי ונושם קורונה. הוא עוד זוכר את חולה הקורונה הראשון בו טיפל וגם את ההתרגשות מהגעת החיסון הראשון. היום, רגע לפני שגל התחלואה החמישי בפתח, הוא מסכם שנת קורונה לא פשוטה וקורא לכולם להגיע להתחסן ולשמור על הבריאות

פורסם בתאריך: 23.12.21 08:01

סרגיי איצקוביץ' אב ל- 3 מחולון מונה לאחרונה למנהל הסיעוד של מחוז ירושלים והשפלה במכבי. סרגיי, שעומד בשנתיים האחרונות בחזית המלחמה בקורונה, מסכם שנה משמעותית וכבר מתכונן לגל החמישי של הנגיף.



"אני כבר לא זוכר מציאות חיים שאינה כוללת את המילה קורונה", אומר סרגיי. "ממש קשה להאמין שהנה שוב חלפה לה שנה של התמודדות עם הנגיף וכעת על פי התחזיות אנו עומדים בפתחו של גל תחלואה נוסף".

"ההתמודדות עם נגיף הקורונה הציבה בפני כל גורמי הרפואה מציאות מורכבת, שהשתנתה בטווח זמן קצר מאד", הוא מספר. "היינו צריכים להגיב במהירות למצבים חדשים, אותם לא הכרנו בעבר ובמבט לאחור בהחלט אפשר לומר שעשינו את הלא יאומן. הקמנו מוקדים לטיפול בחולי קורונה בקהילה בזמן שיא, הענקנו טיפול לאלפי חולים מאומתים, פתחנו מתחמי בדיקה ודגימות וכשהגיעו החיסונים חיסנו מיליוני אנשים בכל המדינה. כיום אנחנו בעיצומו של מבצע חיסוני הילדים בני 5-11, ובקרוב נקיים גם את מבצע מתן חיסון הבוסטר לבני 12 ומעלה. כל זה בנוסף למטלות הרגילות ולטיפול בחולים הכרוניים וגם לתחלואת החורף, שנמצאת בעלייה בימים אלה".

דברים שלמדתי מהקורונה
"המציאות בה אנו חיים כצוותים רפואיים היא מציאות לא קלה", הוא מדגיש. "אבל אם לפני כשנתיים, כשפרצה הקורונה לעולמנו, היינו במצב של אי ודאות במהלכו למדנו ופיתחנו תהליכים לטיפול פרונטלי ומקוון , כיום הצוותים שלנו מתורגלים ופועלים תוך מקצועיות על בסיס ניסיון שצברנו. פיתחנו לעצמנו דרכי פעולה ונהלים אותם שיפרנו וייעלנו תוך כדי תנועה. הקורונה והחיסונים הם חלק בלתי נפרד משגרת יומנו וכולנו עובדים עם הלב והנשמה".

 לכו להתחסן!!!

"כעת כשאנו עומדים בפתחו של גל תחלואה חמישי אני יכול לומר שאני מודאג מהעובדה, שישנם עוד הרבה אנשים מבוגרים שלא חוסנו וכמובן גם ילדים" אומר סרגיי. "הבעיה עם נגיף הקורונה היא שאנחנו לא באמת יודעים מה צופן לנו העתיד, ולכן אני חושב שהפתרון הטוב ביותר הוא החיסון".
"אני קורא לכולם להגיע למרכזים הרפואיים שלנו ולהתחסן", הוא מבקש. "זוהי כיום הדרך היחדה למנוע תחלואה גבוהה. כך נגן על בריאותנו ועל בריאותם של היקרים לנו. אני מתכוון לחסן את הבת שלי בחיסון הבוסטר עוד השבוע וההמלצה שלי היא- לכו להתחסן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר