בשורה לנהגים: חברת נתיבי ישראל החלה בהקמת מחלף חולון מזרח החדש

משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל ישקיע כ 200 מיליון שקלים בפרויקט

פורסם בתאריך: 22.2.22 07:41

חברת נתיבי ישראל החלה בימים אלו בעבודות לקראת הקמת מחלף חדש באחד הכבישים העמוסים בישראל, כביש 4. מטרת הפרויקט לספק מענה בעומס ביציאות לחולון וראשון לציון באמצעות הקמת מחלף חדש – מחלף חולון מזרח, שיאפשר כניסה ויציאה בשני הכיוונים מכביש 4 צפון לערים ראשון לציון וחולון. ההשקעה בהקמת המחלף החדש: 200 מיליון שקלים.



עשרות אלפי רכבים חולפים בציר זה על כביש 4 מדי יום. היציאות מכביש 4 לערים חולון וראשון לציון עמוסות בשעות השיא והמחלף החדש שייבנה יקל על העומס ביציאות ובכניסות לערים אלו. בפרויקט הנוכחי חברת נתיבי ישראל תבטל את המחלף הקיים כיום בכניסה מכביש 4 לחולון ותקים מחלף חדש כ 1 ק"מ דרומה מהמחלף הנוכחי. כך יינתן מענה למשתמשי הדרך על כביש 4 מכיוון דרום ביציאה לחולון וראשל"צ וכן לאלו שמבקשים להגיע מראשון לציון וחולון לצאת לכביש 4 צפון. כיום לא קיימת יציאה לכביש 4 צפון מאזור שכונת נחלת יהודה בראשל"צ ומחולון במקטע זה. חשוב לציין כי החיבורים מראשון לציון וחולון מותנים בהשלמת העבודות על ידי הרשויות בעצמן: בראשל"צ דרך יצחק שמיר ובחולון גשר רכב בשדרות ירושלים שבביצוע חברת נת"ע.

במרכזו של המחלף החדש תוקם צומת פניה לכיוון ראשון לציון והמשך ישר לכיוון חולון, דרך גשר שדרות ירושלים.  הכניסה והיציאה החדשים יהיו עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. החברה תקים מערכת תאורה חדשנית במחלף ולאורך הכניסות והיציאות, תבצע עבודות להעתקת תשתיות, העתקת תוואי הנחלים הקיימים באזור ועבודות ניקוז.  כמו כן, יוקמו שבילי אופניים לאורך כ 800 מטר. 

המהנדס, ולד מירקין, סגן מנהל אגף פרויקטי דרום בחטיבת הפיתוח של חברת נתיבי ישראל: "מדובר על בשורה של ממש לתושבי האזור, בדגש על זרימת תנועה מיטבית. מטרת הפרויקט היא לספק פתרון תחבורתי תומך, זאת בהתאם להתרחבות אזור זה בראשל"צ וחולון. כמו בכל פרויקט, אני נרגש לקחת חלק בעוד פרויקט רחב של חברת נתיבי ישראל למען משתמשי הדרך". 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר