צילום-אלי נאמן
צילום-אלי נאמן

חולון: זוכרים את נספי סטרומה

התקיים טקס זיכרון לציון 80 שנה לטביעת אוניית המעפילים סטרומה

פורסם בתאריך: 28.2.22 06:40

עיריית חולון קיימה טקס זיכרון לציון 80 שנה לטביעת אוניית המעפילים סטרומה. הטקס התקיים בכיכר סטרומה בעיר, ביום חמישי שעבר, בדיוק בתאריך שבו הוטבעה האונייה על 768 נוסעיה. הטקס, בארגון מחלקת קשרי חוץ בעירייה, התקיים במעמד ראש עיריית חולון, מוטי ששון והשתתפו בו שגריר רומניה בישראל, ראדו יואניד ויו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל ולשעבר חברת הכנסת, קולט אביטל.



ראש העיר ששון אמר בטקס: "אנחנו בחולון ובישראל כולה לא שוכחים את נספי סטרומה ודואגים לשמר את זכרם. חשוב שהדורות הבאים יידעו כי סטרומה היא לא רק של שם כיכר או של רחוב, חשוב שיכירו את סיפורם של האנשים שרצו בכל לבם להקים בישראל מדינה יהודית ויזכרו כי אנחנו כאן בזכות אלה שכבר אינם".

אוניית המעפילים סטרומה יצאה בסוף שנת 1941 מחופי רומניה, כשעל סיפונה 769 מעפילים ואנשי צוות. האונייה הוטבעה ב-24.2.1942, כאשר ניצל ממנה מעפיל אחד בלבד – דוד סטוליאר, שנאסף על ידי ספינת דייגים והלך לעולמו בשנת 2014.

באותם הימים, תכננה המועצה המקומית חולון את הקמתה של כיכר עירונית חדשה שתחבר אליה את שכונת עַם עִם רחוב אחד במאי ושדרות דב הוז. בעקבות טביעתה של סטרומה והתעוררות רגשות אנטי בריטיים עזים ביישוב, החליטו פרנסי חולון לקרוא לכיכר הנבנית "כיכר סטרומה" ובכך לציין את זכר הנספים.

לשם מטרה זו, יזמה המועצה המקומית של חולון תחרות אדריכלים, שבה זכתה האדריכלית ג'ניה אוורבוך. בשנת 1968 החליטה עיריית חולון להציב בכיכר מצבה ראויה לזכר הנספים באסון. במרכז הכיכר הוצבה אנדרטת אבן גדולה, שעליה אבן הנצחה מעשי ידיו של הפסל ניצול השואה, תושב חולון ויקיר העיר, אנדריי רבס.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר