״אותנו הצעירים זה כבר לא מעניין, אנחנו רוצים עתיד״

הוא מאמין בהדר מוכתר, חושב שבחולון לא ממש סופרים את הצעירים וחולם על כניסה לכנסת כדי לשנות לשפר ולהביא את הצעירים למרכז העניינים- תכירו את נתנאל יניבי

פורסם בתאריך: 25.10.22 09:44

תכירו את נתנאל יניבי (27) מחולון  שמתמודד בבחירות הקרובות תחת רשימת צעירים בוערים כשהוא על תקן מספר 2 ברשימה.



״בשנה האחרונה כחלק מהתואר שלי בפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו התקבלתי לסטא'ז בדוברות הכנסת והתחלתי להיחשף לעולם הפוליטי קצת יותר קרוב. יום אחד גוללתי בטיקטוק וראיתי סרטון של הדר מוכתר שמאד הזדהיתי איתו. היא דיברה שם על יוקר המחיה. בתור סטודנט הרגשתי את זה על בשרי. נכנסתי למפגש פעילים בזום והכרתי את הדר מוכתר ומשם הכל התחיל.״ הוא מספר מייד .

ומה בכל  זאת הביא אותך לפוליטיקה?

״אני זוכר באחד הקורסים שלי במכללה שנקרא "תקשורת כלכלה וממשל בישראל" המרצה דיבר רבות על הפוליטיקה ועד כמה הכל רקוב. אני זוכר שהשאלה היחידה ששאלתי את עצמי בסוף הקורס הייתה "איך אני מוציא פספורט ובורח מפה" ואז הכרתי את הדר והרגשתי שהדור שלי כן יכול לעשות פה שינוי.  מהא מאוד התחלתי להיות פעיל במפלגה ואז אני והדר הבנו שהמסרים שלנו תואמים שאנחנו רוצים צעירים בכנסת ואנחנו רוצים לעשות פה שינוי אמיתי״.

איך התגובות בבית?

״בהתחלה חשבו שאני צוחק, אך הבינו שאני לוקח זאת ברצינות. המשפחה הקרובה מאד תומכת בי. המשפחה המורחבת צריכה עוד קצת שיחות הם מהדור שעברו שטיפת מוח מהמפלגות הגדולות והם מפחדים משינוי.״

אם תעברו את אחוז החסימה מה הדבר הראשון שתרצה לעשות בכנסת?

״בעיני מה שכרגע הכי חשוב, זה להעביר את רפורמת נפש אחת שנמצאת תקועה בכנסת. אני נכה צה"ל, בדצמבר 2015 נפצעתי בחברון ואני לא אשכח את מה שהייתי צריך לעבור עד שקיבלתי הכרה ממשרד הביטחון. היעד שלי הוא לדאוג לנכי צהל וללוחמים אשר משרתים בצבא״.

מה אתה חושב על המפה הפוליטית כיום? 

״מתסכל אותי לראות את המצב הזה, פעם הם עוד היו משקרים לנו שהם יעשו משהו בנוגע למחירי הדיור, כלכלה, תחבורה ציבורית. היום? אפילו על זה הם לא משקרים כבר.זה מאד מתסכל שהמבוגרים מתנהגים כמו ילדים קטנים והמסרים היחידים שלהם זה "כן ביבי, לא ביבי". אותנו הצעירים זה כבר לא מעניין, אנחנו רוצים עתיד ואם הם ימשיכו עם משחקי האגו שלהם הדור שלי ילך לאיבוד״.

האם יש ביטוי לצעירים, למצוקות שלהם לצרכים? 

״חד משמעית אין, לפני מספר שבועות רציתי לבדוק מה הגיל הממוצע בכנסת ה 24. התשובה הייתה 53.45, והשאלה הבאה שלי הייתה "כמה חברי כנסת יש מתחת לגיל 30?" התשובה היא אפס. איך אני תמיד אוהב להגיד "שבע לא יבין רעב", הפוליטיקאים האלה שמחממים את אותו כיסא כבר 20 שנה לא מעניין אותם הדור שלי וצעירים במדינת ישראל. הם צוחקים עלינו, ואם היה אכפת להם מהדור שלי הם לא היו זורקים לפח כ -15 מיליארד שקל ב- 5 מערכות בחירות.

אתה מתגורר בחולון- יש לא מעט תלונות של צעירים על המחיה, הדיור הציבורי ועוד, למה לא להתחיל בפוליטיקה המקומית ולהזיז שם דברים?

״אני חושב שאם רוצים לעשות שינוי גדול צריכים לפעול בגדול, לא נוכל להוריד את יוקר המחיה דרך הרשויות המקומיות. אני גם מאמין שלרשויות המקומיות יש חלק מאד גדול במשבר הדיור. בסופו של יום, ראשי ערים לא מעוניינים לבצע התחדשות עירונית כי זה אומר שהם יצטרכו לדאוג לעוד תושבים, תברואה, תשתיות ועוד זאת גם אחת הסיבות שלוקח המון זמן להוציא היתר בניה, כי הרשויות פועלות בצורה כל כך מיושנת.

אתן לך דוגמא, אני כיום שוכר דירה בחולון., לא מזמן עברתי לדירה אחרת ואני כבר חודש וחצי מנסה להשיג את עיריית חולון בשביל להעביר את חשבון הארנונה על שמי. מה בסך הכל ביקשתי? לשלם את מה שאני צריך, וזה דבר בלתי אפשרי.אין מענה במוקדים, גם שאני קובע תור טלפוני מתקשרים אלי בשעה שלא תיאמתי בכלל. בסופו של יום העולם מתקדם, כך גם הרשויות צריכים. ובכל הקשור לכנסת, השאלה היא לא אם יש מקום לצעירים השאלה צריכה להיות "למה אין צעירים בכנסת" הרי מדובר בכ 2 מיליון אזרחים בישראל שאף אחד לא מייצג אותם באמת.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר