משרד הפנים בחולון. מפגש עם השטן

למרות הסכנה: 17 מבני פלקל בחולון, אחד מהם בית כנסת

לפי העירייה, מבני הפלקל של בית הדואר ברחוב ההסתדרות ומשרד הפנים בשדרות ירושלים עברו חיזוק. לא ברור הסטטוס של בית הכנסת אליהו בשדרות קוגל שנבנה בשיטת הפלקל

פורסם בתאריך: 6.8.17 08:57

16 שנה לאחר אסון ורסאי עדיין קיימים בעיר חולון מבנים שנבנו בשיטת הפלקל. ביולי 2007, פורסם חוזר מנכ"ל משרד הפנים, ובו הנחיות לטיפול במבנים שנבנו בשיטת הפלקל. מבנה החשוד כבנוי בשיטת הפלקל, צריך לעבור את תהליך הטיפול המוגדר בחוזר המנכ"ל, ולהגיע למצב שבו יהיה צורך במעקב שנתי בלבד. האחריות לטיפול ברשימה של כ-1,400 מבנים החשודים כמבני פלקל, מוטלת על מהנדסי הרשויות שבתחומן מצויים המבנים ועל בעלי המבנים.

מבדיקה שנערכה עלה כי ברשימת מבני הפלקל, המתפרסמת באתר העירייה, הופיעו עשרה מבנים כאלה בלבד, אולם הרשימה עודכנה לנובמבר 2013. לאחר פנייתה של ליאורה פור מהמשמר החברתי, שונה מספר מבני הפלקל באתר העירייה ל-17 מבנים, אך מנגד עדכנה התנועה לחופש השלטון בדף הפייסבוק שלה שנכון ל-2013 יש בחולון 38 מבנים שנבנו לפי שיטת הפלקל.

מדוע לא נסגר בית הכנסת שנבנה בשיטת הפלקל

בהסבר העירייה לנתונים הסותרים נאמר כי משרד הפנים העביר אל עיריית חולון רשימה בת 38 מבנים אשר חשודים שהוקמו בשיטת הפלקל. בהתאם לרשימה זו החלה הרשות המקומית ביצוע בדיקות לאישוש ו/או ביטול החשד להקמת המבנה בשיטת הפלקל. מבנה אשר נמצא כי לא הוקם בשיטת הפלקל לאחר ביצוע בדיקה פיזית במבנה על ידי יועץ חיצוני לוועדה בנושא פלקל, הוסר מרשימת המבנים החשודים. בסך הכל, הוסרו מהרשימה 18 מבנים. מבנה אשר נמצא כי אכן קיים חשד סביר כי הוקם בשיטת הפלקל, נשלחו התראות למחזיקים בנכס והמבנה הוכרז כמבנה מסוכן שיש לחזקו.

בית הכנסת היכל אליהו. במעקב?

בית הדואר בהסתדרות. חוזק

העירייה אף פרסמה ב-2013 את רשימת המבנים החשודים ו/או הידועים כי אכן הוקמו בשיטת הפלקל. כאמור, בתחום מבני הציבור נמצאים בית הדואר ברחוב ההסתדרות ומשרד הפנים בשדרות ירושלים (בשניהם בוצע חיזוק), ומבנה סגור, צמוד לאולם הספורט, ברחוב פרופסור שור. עוד במבני הציבור שנבנו בשיטת הפלקל נמצא בית הכנסת ע"ש אליהו בשדרות קוגל. ברשימת מבני המגורים בפלקל נמצאים ארבעה מבנים, ועוד מצוין לגבי מבנים תעשייתיים, שנבדקו על ידי העירייה ובטוחים לשימוש בכפוף להגבלת עומסים ולביצוע מעקב שנתי.

העירייה: כל המבנים נבדקו ונמצאים במעקב

לשאלה מדוע לא עודכנה הרשימה מאז 2013, ענו בעיריית חולון כי "ברמה העקרונית, ישנם מבנים רבים בארץ שנבנו בשיטת הפלקל, שעל פי חוזר מנכ"ל 5/2007, הם תקינים וניתן להשתמש בהם בכפוף להגבלת עומסים ולבצוע בדיקה ויזואלית על ידי מהנדס. מבנים אלה יכולים להמשיך ולתפקד עוד עשרות שנים קדימה ללא כל בעיה ויש לציין כי לטיפול במבנים שנבנו בשיטת הפלקל קיימות קטגוריות רבות. לגבי המצב בחולון, כל 38 המבנים בחולון, שלגביהם דווח כי נבנו בשיטת הפלקל, נבדקו זה מכבר. 21 מתוכם נהרסו או חוזקו או נמצאו כלא קיימים או שלא נבנו בשיטה זו. 15 מבנים במצב תקין ונמצאים במעקב שנתי ושניים נמצאים בהליך שיפוטי שטרם הסתיים".

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר