סינימטק חולון צילוםֿ: יחסי ציבור
סינמטק חולון צילוםֿ ארכיון: יחסי ציבור

דרישה לבטל הקרנת סרט בסינמטק חולון הערב: "מציג מחבלים כחפים מפשע ואת חיילי צה"ל כפושעי מלחמה"

עמותת "בצלמו" פנתה לראש עיריית חולון ודרשה ממנו לאסור את הקרנת הסרט "שני ילדים ביום". מנכ"ל העמותה: "נבוא למחות". העירייה: "מעולם לא נשמעה כלפי הסרט אפילו תלונה אחת"

פורסם בתאריך: 14.12.22 09:47

האם עיריית חולון תיענה לבקשת עמותת "בצלמו"? העמותה פנתה אל ראש העירייה, מוטי ששון, ודרשה ממנו לאסור הקרנת סרט בסינמטק שלטענת ראשי העמותה "מציג מחבלים כחפים מפשע ואת חיילי צה"ל כפושעי מלחמה".

הערב יוקרן הסרט "שני ילדים ביום". מנכ"ל בצלמו, שי גליק, אומר להשקמה חולון: "מדובר בסרט שמספר את הסיפור האישי של ארבעה מחבלים, שמתוארים כמובן כילדים חפים מפשע ועל העוול שמדינת ישראל וצה"ל עושה להם. יוצר הסרט קובע שמדינת ישראל עושה פשעי מלחמה חמורים ותומך בחקירת האו"ם נגד ישראל. מבחינתנו, זה אירוע שפוגע בתושבי העיר חולון, בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל".

במכתב ששלח לראש העירייה כתב גליק לששון: "הקרנת הסרט בסינמטק זה אירוע תמיכה בסרט שמציג מחבלים כחפים מפשע ופוגע קשות בחיילי צה"ל ומציג חיילי צה"ל כפושעי מלחמה. כן מתוכננת הרצאה מיוחדת בעניין של במאי הסרט דוד וקסמן והכל במימון ציבורי".

על תוכן הסרט כתב גליק: "בדברי הסרט נכתב באתר: ארבעה נערים פלסטינים ממחנה פליטים ליד בית לחם משחזרים את הלילה שבו נכנסו כוחות הצבא לביתם כדי לעצור אותם. הם היו אז ילדים צעירים, ובבת אחת איבדו את ילדותם. כמו רבים לפניהם, הם נחקרים, נשפטים ונשלחים לכלא למאסר, לעתים ממושך. הסרט מגולל את הסיפור של ארבעה מהם, שבעקבות מעצרם הלילי נכנסו לדרך ללא מוצא שאין ממנה חזרה … הסרט מביא את סיפורם של ארבעה מן הילדים האלה. יוצר הסרט, דודו ויצמן, הקשיב להם, ברגישות ובסבלנות, ומאפשר לראות את הסיפור מבעד לעיניהם".

גליק מוחה. "לא נאמר למה הם נעצרו. בקצרה, מדובר במחבלים שניסו לרצוח יהודים. נכון הם קטינים, אבל דפנה מאיר נרצחה בידי ילד בן 15, אז הוא מחבל או ילד צעיר? די למכבסת המילים. האם מישהו הקשיב למשפחות הנרצחים?????? מה עם הסיפור האישי שלהם? מה עם הרגישות אליהם? השתגענו. למה אני צריך לממן את הקרנת הסרט? …  יוצר הסרט כבר קבע חד משמעית שמדינת ישראל פוגעת בילדים פלסטינים".

דני וייס, מנכ"ל המדיטק  הגיב וציין כי –"הסרט "שני ילדים ביום", שיוקרן הערב באולם הקטן של סינמטק חולון, הופק ע"י יס דוקו במימון מפעל הפיס והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, שהם שני גופים ציבוריים מרכזיים.

הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים הבינ"ל בירושלים (שממומן, בין השאר, ע"י משרד התרבות ועיריית ירושלים) ואף זכה בפרס.מאז הוקרן הסרט במספר סינמטקים ברחבי הארץ, כולל סינמטק תל-אביב וסינמטק ירושלים, ולא עלתה כלפיו אפילו טענה אחת.הסרט יוקרן לקהל רוכשי הכרטיסים והוא אינו במימון עיריית חולון"

 

גליק מסיים את פנייתו לששון וכותב: "תושבי חולון סבלו בעבר מטרור, תושבי חולון כולם משרתים בצה"ל, שולחים את ילדיהם לצה"ל וגאים בצה"ל. אין כל סיבה בעולם שתושבי חולון יממנו ערב שקובע שחיילי צה"ל הם פושעי מלחמה … הגיע הזמן שנפסיק לשתוק".

גליק מוסיף וכותב כי אם הקרנת הסרט לא תבוטל בכוונתו להגיע עם משפחות שכולות, נכי צה"ל ותושבי חולים למחות ולהפגין. "נעמוד כחומה בצורה ונמחה על מופע השנאה וההסתה נגד חיילי צה"ל".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: ״מדובר בסרט שהופק על ידי יס דוקו ובמימון מפעל הפיס, הוצג בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים וזכה בפרס, ומאז הוצג כבר בכמה סינמטקים, כולל ירושלים ותל אביב, ומעולם לא נאמרה כלפיו אפילו תלונה אחת. הוא יוקרן באולם הקטן של הסינמטק לקהל של רוכשי כרטיסים, ולא במימון עיריית חולון".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר