הסייעות המתעללות בבית המשפט, צילום באדיבות מטה המאבק למען הילדים
הסייעות המתעללות בבית המשפט, צילום באדיבות מטה המאבק למען הילדים

"מרבית הפעוטות אם לא כולם סבלו מתופעות דומות". נגזר עונשן של הסייעות המתעללות מהגן בחולון

אורטל בנימין ורינת ינקו הורשעו בעבירות רבות של התעללות בפעוטות ועבירות תקיפה של עשרות פעוטות. השופט: "הנאשמות היו מודעות למעשיהן וחומרתן, חזרו באופן תדיר ותקפו את הפעוטות יום אחר יום וגם מספר פעמים באותו יום"

פורסם בתאריך: 27.12.22 10:59

שמונה שנות מאסר בפועל נגזרו אתמול על ידי השופט יוסף טופף בבית המשפט המחוזי בתל אביב על אורטל בנימין, וכן פיצוי כספי בסך 120 אלף שקל להורי הפעוטות. על רינת ינקו נגזרו 4.5 שנות מאסר בפועל ופיצוי כספי בסך 80 אלף שקל להורי הפעוטות. השתיים הורשעו מוקדם יותר השנה בעבירות התעללות בקטין, כולל התעללות נפשית, ועבירות תקיפה של 26 פעוטות מהגן. השתיים שימשו כסייעות בגן ילדים בחולון.

במהלך המשפט דרשה עו"ד אפרת רותם מפרקליטות מחוז תל אביב עונש של בין 10 ל-15 שנות מאסר על בנימין, שהורשעה ב-9 עבירות התעללות בקטין, כולל התעללות נפשית כלפי ריבוי פעוטות, 16 עבירות תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ו-20 עבירות תקיפה סתם. בנוגע לרינת ינקו דרשה הפרקליטות מתחם ענישה של בין 7 ל-10 שנים. ינקו הורשעה ב-3 עבירות התעללות בקטין, כולל התעללות נפשית כלפי ריבוי פעוטות, 3 עבירות תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ו-26 עבירות של תקיפה סתם.

בגזר הדין ציין השופט: "מעדויות הורי הפעוטות עלה כי מרבית הפעוטות אם לא כולם סבלו מתופעות דומות, מדובר בתוצאה ישירה של מעשי הנאשמות. אין להמעיט מסבלן של המשפחות שנאלצו לעצור לטפל בהם ולשקם אותם. נפגע האמון במטפלים פוטנציאלים, מאחר והיו בטוחים שהפקידו את ילדיהם בידי צוות מסור ומיומן. יש לכלול במעגל הקורבנות גם את הורי הפעוטות. כל אחת ביצעה את העבירות ללא קשר לרעותה, לא נשמעו סיבות, הצדקות או הסברים למעשיהן, דבר לא מנע מהן להבין את חומרת המעשים והפסול שבהן. הנאשמות היו מודעות למעשיהן וחומרתן, חזרו באופן תדיר ותקפו את הפעוטות יום אחר יום וגם מספר פעמים באותו יום. המעשים פסקו רק בחשיפת המצלמות בגן".

 

חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים, המלווה את ההורים מרגע חשיפת הפרשה החמורה, אמרה: "בית המשפט הוכיח היום כי אין יותר ענישה מקלה בגין עבירות של פגיעה בחסרי ישע. השופט  ציין בגזר הדין כי ישנה פגיעה קשה באמון הורי הפעוטות ואף של ציבור ההורים כולו בציבור המטפלות והגננות. אין באמת עונש שיכול לספק את ההורים ולהחזיר את הגלגל אחורנית, אבל היום יש  אמירה ברורה כי כל מי שפוגעת בחסר ישע תישא בעונש כבד".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר