עיצוב תפאורה חלום ליל קיץ תיאטרון תמונע צילום באדיבות המשפחה
עיצוב תפאורה חלום ליל קיץ תיאטרון תמונע צילום באדיבות המשפחה

באמצע שירת חייו נדם ליבו: תערוכה מיוחדת מיצירותיו של האמן שמעון קסטיאל ז"ל

קסטיאל ז"ל היה אמן מצליח ומוערך בארץ ובאנגליה, ושימש כמנהל התוכן האומנותי של הגלריות העירוניות לעיצוב ולאומנות של עיריית חולון. התערוכה תוצג בגלריית החווה אותה אהב וקידם

פורסם בתאריך: 6.1.23 08:29

בחודש יוני 2021 נדם ליבו של שמעון קסטיאל בשנתו והוא בן 61 בלבד כשהוא מותיר מאחוריו אנשים רבים אבלים והמומים, בהם אמנים, מעצבים וחברים שהתקשו לקבל את מותו של האיש אציל הנפש, הצנוע שחייו הוקדשו לאומנות הן כיוצר והן כמי שליווה רבים מהם במסגרת עבודתו כמנהל התוכן האומנותי של הגלריות העירוניות לעיצוב ולאומנות של עיריית חולון.

עתה, באותו חלל שקסטיאל ז"ל אהב כל כך, בגלריית החווה בחולון, אשר הפכה לביתו השני, תתקיים בתאריכים 8.1.23-18.2.23  התערוכה "אינסוף" – שתציג רטרוספקטיבה של עבודותיו. אוצר התערוכה הוא רפאל וזאנה, מי שעבד צמוד עם קסטיאל ז"ל במסגרת תפקידו כאוצר הראשי של גלריות חולון וכמנהל אגף התרבות בעיריית חולון.

שמעון קסטיאל ז"ל צילום רן יחזקאל

שמעון קסטיאל ז"ל צילום רן יחזקאל

שמעון קסטיאל ז"ל היה צייר, אומן פלסטי ומעצב תפאורה, בוגר לימודי אומנות בבצלאל ובוגר לימודי עיצוב תפאורה בלונדון. הוא היה ממעצבי הבית של תיאטרון הסמטה ובית צבי – בית הספר למשחק ולאומנויות. מסע חייו המקצועיים כלל עיצוב תפאורה לקולנוע, תיאטרון ומחול בלונדון, ובישראל בין היתר להפקות "חלום ליל קיץ" ו"מהפכניות" של תיאטרון תמונע, "שיר ערש לגבר" ו"שביר" של תיאטרון הסמטה, "אביב מתעורר 2.0", "חברות הכי טובות" של תיאטרון בית צבי וכן הפקות מחול ומוסיקה.

בתקופה הארוכה בה התגורר בלונדון עיצב תפאורה לשידורי ה-BBC – בין היתר לסדרה המצליחה Eastenders, ולשידורי ITV – בין היתר לסדרה The Bill ולסדרה Justice בערוץ 4 הבריטי.

הוא זכה בפרס קרן מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית כעובד מצטיין והציג בתערוכות יחיד בתל אביב ובלונדון, ובתערוכות קבוצתיות במשכן לאומנות עין חרוד, בירושלים, בתל אביב ובלונדון. כאמור  עם חזרתו לארץ היה למנהל אומנותי של הגלריות העירוניות לעיצוב ואומנות בחולון שם הטביע חותמו בדרכו השקטה והצנועה שכל כך אפיינה אותו.

התערוכה תאיר את קסטיאל כאומן שלצד עבודתו עם מוסדות וגופי תרבות המשיך ליצור והעניק חיים לקנבס, לנייר ואף ללוחות עץ בדרכו הייחודית אשר מבקשת ללטף את חומר הגלם ולעבד אותו לכדי שפה חדשה ואסתטית. בין היתר כתב קסטיאל ז"ל : "בעבודותי אני עוסק ביחסים אמביוולנטיים בין אנשים/דימויים, תוך כדי יצירת מילון מסוים של אימאז'ים. יחסים אלה מתבטאים בכמה צורות האחת סיפורית, יחסים מיניים בין גברים ונשים, כפיה ומתח, והשנייה ברישום הדמויות כצורה מזהה של דמות אדם בפוזיציות שונות כשהיא חוזרת על עצמה, מתייחסת לשאר הדמויות או לפורמאט, גילויי וכיסויי חוזר. הפורמאט כופה עצמו עלי ואני כופה עצמי על הפורמט".

התערוכה תוצג בגלריית החווה החל מה-8 לינואר, הכניסה לגלריה ללא תשלום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר