עו"ד ניסן זכריה צילום: לינה מיארה
עו"ד ניסן זכריה צילום: לינה מיארה

"מוטי ששון נרדם" | עו"ד ניסן זכריה יתמודד על ראשות עיריית חולון

עו"ד זכריה מכריז על ההתמודדות, מפרט את תכנית 'חולון 2025', וגם עולה להתקפה: "העיר חולון נמצאת בשפל של כל הזמנים"

פורסם בתאריך: 11.1.23 08:42

אחרי שני עשורים של פעילות ציבורית וחברתית למען העיר כחבר מועצה, יו"ר המשמר החברתי וכיו"ר ועד שכונת ג'סי כהן, הודיע עו"ד ניסן זכריה, תושב העיר מאז ומתמיד ואב לשלושה, על כוונתו להתמודד בבחירות המקומיות שיתקיימו השנה על ראשות עיריית חולון. "העיר חולון נמצאת בשפל של כל הזמנים", הוא טוען בשיחה עם השקמה חולון, "ואני לא צריך שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם דו"ח בשביל לראות את זה. מספיק להיות בשטח, לשוחח עם תושבים ולחיות בחולון בשביל לראות שאנחנו במצב של ריבוי משברים, בין אם מדובר על ירידה בביטחון האישי, קריסת מערכות ציבוריות כמו החינוך, התחבורה, התשתיות, ועוד לא דיברתי על היעדר פתרונות עירוניים בנושאי פנאי ודיור", אומר זכריה.

עוד הוא אומר: "תושבי העיר חולון רוצים ראש עיר שהוא גם איש עשייה מנוסה וגם מחובר לתושבים, אני מגיע עם ניסיון, מיומנות ומציג הישגים עירוניים וציבוריים מכובדים. קח למשל את קירוי נתיבי איילון וביצוע ההפרדה משכונות העיר, זה קרה בעקבות בג"צ שהגשתי. הובלתי ליישום תכנית 'בנה דירתך', שהציעה דירות במחיר מוזל לזוגות צעירים ולזכאים. כיו"ר ועד שכונת ג'סי כהן גייסתי יחד עם אפרים קורן, סגן ראש העיר דאז, תקציבים של עשרות מיליוני שקלים לטובת פרויקטים חינוכיים וחברתיים בשכונה, כמו חינוך לגילאי 3 ומעלה, תכניות לטיפול ושיקום נפגעי סמים והתמכרויות, טיפול בנוער נושר וכל זה רק על קצה המזלג".

עוד זכריה מציין כי הקים תנועה חדשה: "הקמתי תנועה עצמאית ששמה יחד – בונים עיר בטוחה וחכמה, בשלב זה הצהרתי על כוונתי להתמודד לראשות העירייה בהמשך תוצג הרשימה לציבור, דבר אחד בטוח היא מורכבת רק מנשות ואנשי עשייה, ותיקים לצד צעירים".

אוקיי, אבל ברמה הפוליטית המחנה שמתנגד למוטי ששון לא מצליח לנצח שנים.

"יש לי את היכולת להיות מכנה משותף בין מגוון תנועות וסיעות בעיר, אני אדע להוביל איחודים סביב המטרה הכי חשובה – לחזור לפעול למען תושבי חולון ולא נגדם. המטרה היא לא רק להחליף את מוטי ששון אלא לשנות את שיטת ניהול העיר המיושנת – בלי השינוי הזה נגיע לאותה נקודה. המודל שאני מציע לניהול עיר בחלוקה ל-11 רובעים יאפשר לכל תושב ותושבת להיות מחוברים לכל שירותי העירייה כל הזמן ולפתור משברים מקומיים ובעיות בזמן אמת, בכל רובע יהיו מנהלות ומנהלי קהילה שיעניקו לציבור מענה רב תחומי איכותי בזמן אמת".

 

במה המצע שלך עוסק?

"אין לי מצע או הבטחת בחירות, יש לי תכנית עבודה ששמה חולון 2025, התכנית מציעה לתת מענה מיידי למשברים בחמישה נושאים עיקריים: ביטחון אישי, חינוך, פנאי, דיור ותשתיות. במקביל ליישום שיטת ניהול עיר בחלוקה ל-11 רובעים אנחנו מתכוונים להקים סיירת ביטחון שתפעל 24/7 בכל רובע בעיר, לרשת את העיר במצלמות אבטחה מבוססות בינה מלאכותית. בנושא החינוך נוביל מהלך של חוג חינם לכל ילדה וילד בעיר, נוריד את מחירי הצהרונים למחיר של 600 שקלים במקום 930, כפי שעושקים כרגע את ההורים והזוגות הצעירים, ונבטל את הרישום לבתי ספר על פי אזורי רישום. אני רוצה לפתוח את בתי הספר לתחרות בריאה, שכל מנהלי בתי הספר ירצו להיות מצוינים".

זכריה ממשיך ואומר: "את מצוקת החניה נפתור באמצעות יישום מודל חניה חינם לתושבי העיר בלבד ובתשלום לתושבי חוץ במקביל לפינוי כ-4,000 רכבים נטושים מהעיר והסבת שטחים פתוחים לא מנוצלים למקומות חניה. לדוגמה במגרשי החנייה של עיריית חולון והמכון הטכנולוגי ובתיאטרון חולון הייתי מוסיף קומת חניה כפי שנעשה בקניון הזהב, במקום להוסיף מפלצת ממתכת שמכערת את המרחב הציבורי. בנוגע לפקקים נבצע מעבר לרמזורים חכמים. גם בדיור יש לנו בשורה, כמו בעבר אני מתכוון ליישם מחדש את פרויקט בנה דירתך – המציע דירות על קרקעות ציבוריות של מינהל מקרקעי ישראל והעירייה במחירים מוזלים לזוגות צעירים ולזכאים. צריך להפסיק להיות חזירים".

מה בנוגע לעסקים שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה?

"אתמול (שלישי) עליתי לוועדת הפנים של הכנסת כדי להציג את המצוקה ולדרוש פתרונות, כיום העירייה פשוט מתעלמת. לא נשתוק עד שהעירייה ומשרדי הממשלה יפצו אותם. כואב הלב לראות כל יום עסק חדש נסגר בסוקולוב וברחובות הוותיקים. ולמה זה קורה? כי ראש העיר מוטי ששון נרדם ושכח לשמור על האינטרס הציבורי. אני לא מקבל את זה".

תגובת לשכת ראש העירייה מוטי ששון תובא כאן כשתתקבל.



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר