תאונה, צילום עמותת אור ירוק
תאונה, צילום עמותת אור ירוק

שנה קשה: 177 נפגעים בתאונות דרכים בצמתים בחולון

נחשפים נתוני תאונות הדרכים בצמתים. בחולון נפגעו 177 אנשים בחודשים ינואר - נובמבר 2022, שני בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו קשה

פורסם בתאריך: 17.1.23 09:07

61 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בשנת 2022 (ינואר-נובמבר), יותר מהרוג אחד בכל שבוע בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2022 נפגעו 7,807 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים ו-630 נפצעו באורח קשה כאשר אחד מכל שני הרוגים בתאונות דרכים נהרג בצומת עירוני. בחולון נפגעו 177 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2022 (חודשים ינואר-נובמבר), מהם שני בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו קשה.

מהנתונים עולה כי 32 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2022 (ינואר עד נובמבר) – שלושה בכל חודש בממוצע. ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2022 נפגעו 4,756 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, 397 מהם קשה. כאשר בוחנים את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים העירונים, העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשנת 2022 היא ירושלים. בפתח תקוה ובראשון לציון נהרגו הכי הרבה אנשים בתאונות דרכים בצמתים.

 

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים עם סיכון מוגבר לתאונת דרכים. כנהגים וכהולכי רגל אנחנו נדרשים לתשומת לב מוגברת כאשר אנחנו נכנסים לצומת. כדי למנוע ולצמצם את טעויות הגורם האנושי על התשתית בצומת להיות סלחנית לטעויות הנהגים או הולכי הרגל. יש למפות את הצמתים העירוניים מרובי התאונות ולוודא כי מתקיים בצומת לא מרומזר הסדר מיתון תנועה אשר יגרום לרכב לנסוע במהירות כזאת שתאפשר לו להגיב בזמן חירום. במקרה של קונפליקט בין הזרמת התנועה ובין בטיחות הולכי הרגל, תמיד יש לקחת את בטיחות הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות. בפעולות פשוטות וזולות ניתן לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר