גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

מחדל גדול של העירייה: קשה להאמין, אבל גן עירוני לבני 3 פעל ימים רבים בשיא הסופה ללא חשמל ומים

חולון, 2023: תמונה קשה עולה מתיאורי הורים על מצבו של גן עירוני בחולון. "ילדים בני שלוש יושבים בקור, נשארים עם המעיל כל היום, בגן אין גם מים ולעירייה אין פתרון", אומרים בייאוש ההורים

פורסם בתאריך: 8.2.23 10:40

"מדינת עולם שלישי", כך מתארת אם לילדה בת 3 מחולון את הנעשה בגן העירוני של בתה. מזה שלושה ימים שאין חשמל בגן, אין תאורה, אין חימום ואין מים. ההורים החליטו להפגין נגד העירייה. "סיימנו לשתוק, מאסנו בהתנהלות העירייה, הגנים לא מתוחזקים. הילדים שלנו שקופים", אומרים ההורים בכעס.

פוסט שהעלתה השבוע תושבת חולון לפייסבוק חושף תמונה קשה על הנעשה בגן ילדים עירוני. "אתם רואים את המתוקה הזו? קוראים לה מיכל, ואת המעיל הזה היא לא מורידה בכניסה לגן כמו עוד ילדים, היא משאירה אותו עליה במשך כל היום, עד השעה 16:30", כתבה האם. "למה? כי בכל פעם שיורד גשם אין חשמל בגן, ובגלל זה המתוקה הזו, בת השלוש, יושבת בחושך וללא חימום בגן כבר שלושה ימים, ללא צפי לחזרת החשמל … וכך גם היה בסבב הקודם של הגשם לפני כשלושה שבועות, וכנראה יהיה כך גם בסבב הבא של הגשם. אנחנו, כמבוגרים יושבים בעבודה עם חימום ועדיין ממלמלים 'איזו קור היום'. אז ילדים בני שלוש? באיזה עולם זה נשמע הגיוני?".

האם ממשיכה ומפרטת בפוסט את הנעשה בגן: "לשבת מהשעה 7:30 בבוקר עד 16:30 בצהריים, 9 שעות ביום, ללא אור, ללא חימום. זה נשמע כמו גן שמתקיים במדינת עולם שלישית אבל לא, זה כאן, ליד הבית, בחולון. איפה הגננת, אתם שואלים? צלצלה, ביקשה, הזמינה חשמלאים מטעם העירייה, אבל הם לא מתקנים, אלא רק מחכים לשמש … כל זה מתרחש אגב עם סייעת אחת בלבד, כי את הסייעת השנייה של הגן העבירו לגן אחר כי חסרות סייעות. הגננת שלנו למדה חינוך, לא הנדסת חשמל, לא תחזוקת מבנים ולא ניהול מוסדות עירייה. אבל במקום להתעסק בחינוך, ללמד את ילדינו על חג ט"ו בשבט, יחד עם שירים, בשמחה ובהנאה, היא יושבת איתם בגן חשוך, ללא מוסיקה, ללא חימום וללא אופק מתי כל הביזיון הזה ייפתר".

בגן, מסתבר, גם אין מים. "לרגע כמעט ושכחתי את המים. ברגע שנגמר לילדים הבקבוק שהביאו מהבית נגמרים המים", מציינת האם בייאוש..

 

לטענת האם, הם פנו שוב ושוב לעירייה, אך הבעיה לא נפתרה. "שוב ושוב הצפנו את הבעיה", היא מציינת, "העירייה זורקת את האחריות על הגננת. הגננת (האכפתית והמשקיעה, ובאמת שאין לנו טענות כלפיה) מצלצלת לעירייה, מזמינה את בעלי המקצוע. אבל הם לא יכולים לטפל בזה בחורף. אבל מה מתברר? שזו בעיה נגררת משנים קודמות, ובכל שנה הם אומרים שאי אפשר לטפל בגשם, אבל כשהגשם נגמר ומגיע הקיץ הם לא מטפלים בזה ובחורף אומרים שלא יכולים לטפל. כמה נוח. בערך כמו ללבוש מעיל יום שלם בגן ללא חימום וחשמל בחורף בגיל שלוש".

ההורים מפרגנים לצוות החינוך: "צוותי החינוך בחולון מדהימים. הגננים, הגננות, הסייעות, כולם נותנים את הלב והנשמה וכל זה עם שכר די מגוחך. הם עומדים לצידנו ואנחנו לצידם. אבל מנגד עומדות מחלקות מנותקות ומנומנמות שמושכות בעיות שנה אחר שנה. מצב התחזוקה בגנים, המחסור בסייעות, הכל נופל על הצוות והנפגעים אלה הילדים. משהו צריך להשתנות שם, להתעורר ולהתייעל".

ההורים הבהירו: "סיימנו לשתוק! אנחנו, הורי גן סנונית, נגיע לבניין העירייה למחות … אם גם אתם הורים עייפים שמאסו בהתנהלות של גני העירייה בחולון, שמרגישים שהילדים שקופים, אפילו הצוותים שקופים, ומוצאים את עצמם מול גנים לא מתוחזקים, גנים שלא יודעים אם יפתחו למחרת או לא יפתחו כי אולי לא יהיו סייעות, אם גם אתם רוצים לשנות את זה, בואו לשנות את זה! תצטרפו אלינו! כי הגיע הזמן לשים לזה סוף".

ומה אומרים בעירייה? "הגן חזר לפעילות מלאה, החשמל תוקן בימים האחרונים והכל חזר למקומו בשלום".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר