כרטיסים בהנחה והקמת גינות. יוזמות עצמאיות

עושים למען השכונה: הוועדים הבלתי רשמיים של תושבי העיר

ראשי השלוחות והוועדים העצמאיים: "יש רצון של התושבים אך העירייה אינה לוקחת אותנו ברצינות"

פורסם בתאריך: 6.8.17 12:26

בעבר נעשו מספר התארגנויות להקמת ועדי שכונות בחולון אך הדבר לא צלח עקב התנגדות העירייה להכרה בהם ועקב מחלוקות אישיות בין המארגנים. אולם, מזה זמן פועלות מתחת לפני השטח התארגנויות של תושבים שהחלו בהקמת ועדים בלתי רשמיים של השכונות.

דוגמה בולטת להתארגנות של ועד שכונתי היא זו הפועלת בשכונת אגרובנק. קבוצת תושבים, בראשות אדר בר אילן, יוזמת ומקיימת אירועים בשכונה. לדוגמה, בתרגיל פיקוד העורף האחרון התנדבו אנשי השכונה ועזרו להצלחתו. בר אילן מציין כי אחת המטרות החשובות של פעילות הוועד היא להחזיר את חיי הקהילה לשכונה וזה נעשה בעזרת התושבים ובאירועים לטובת הקהילה.

בר אילן. להחזיר את חיי הקהילה ל"אגרובנק"

פעילות נוספת מתקיימת בשלוחת נאות יהודית, בשיתוף מנהל המתנ"ס משלוחת נווה ארזים. חנן לוי, פעיל מנאות יהודית, מציין כי "הרצון של תושבי השכונה לקיים פעילויות שונות הולך וגובר, יצרנו קשר עם המתנ"ס ואנו מקיימים אירועים שמטרתם גיבוש התושבים והיכרות למען שיתופי פעולה וחברויות חדשות בשכונה".

בשכונת ח-300 קיימת התארגנות בשם "עושים שכונה", מסגרת עצמאית אליה חברו תושבים שמקיימים מגוון פעילויות עבור התושבים, כמו למשל רכישת כרטיסים מוזלים ל"מדיטק" עבור ילדי ח-300. דוגמאות אחרות לפעילות יזומה של תושבים הן בשכונת נאות שושנים, שם הקימו תושבים יחד עם המתנ"ס גינה קהילתית, וכן זו של השלוחה בשכונת תל גיבורים, שאותה מובילה הפעילה החברתית ליזי שירזלי, האחראית להקמתה של גינה יפה ומגודרת במה שהיה בעבר מגרש ששימש כמצבור לפסולת.

לוי. חברויות חדשות בנאות יהודית

בכל השכונות שבהן סיירנו ניכרת פעילות קהילתית ענפה, רובה כתוצאה של יוזמות עצמאיות מקרב התושבים. ראשי השלוחות והוועדים הבלתי רשמיים מציינים כי "העירייה אינה לוקחת אותנו ברצינות, וחבל. מן הראוי שהעירייה היתה מקיימת דו שיח ושיתוף פעולה עם התושבים, כפי שאכן נעשה בשיתוף הציבור בנושא הרכבת הקלה. אם הדבר היה מתרחש באופן שגרתי והעירייה היתה מטפחת את היוזמות העצמאיות ומקשיבה לפעילים, התוצאות בעיר היו נראות אחרת".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר