ח-300: הבנייה לא נפסקת וכך גם תלונות התושבים

תושבי שכונת היוקרה ח-300 לא מפסיקים להתלונן על היעדר אכיפה נגד חניות על המדרכה, רחובות ללא מדרכות, תאורה לקויה, רמזורים שתוכננו לא נכון ומגרשים נטושים. בכירים בעירייה: "הם מפונקים"

פורסם בתאריך: 6.8.17 17:34

היא נקראת "קריית אילון" אבל כולם מכירים אותה בשם התכנית לבנייתה: שכונת ח-300, השכונה היקרה והיוקרתית ביותר בחולון, יש אומרים גם בגוש דן והשפלה. השכונה היא בעצם מרובע בצורת טרפז, שמתוחם על ידי ארבעה צירים מרכזיים בעיר: רחוב ברקת ממערב, שדרות גולדה מאיר מצפון, רחוב שרת ממזרח ושדרות מנחם בגין מדרום. מרובע שנוהגים בחולון לכנותו "מתחם גולדה", בשל מסלול ההליכה שנמצא סביבו.

מרבית בתי השכונה הם בנייני יוקרה רבי קומות, 14 קומות בממוצע, עם תמהיל דירות של החל מ-5 חדרים ומעלה. אין דירות קטנות יותר ויש לא מעט פנטהאוזים ומיני פנטהאוזים וגם לא מעט וילות גדולות ויקרות. הבעיה היא שכבר 15 שנה הבנייה בשכונה עדיין בעיצומה, וכך, הפכה ח-300 מהר מאוד לשכונה הגדולה ביותר בעיר מבחינת מספר תושביה, שכיום נאמדים בכ-45,000 תושבים. מרבית תושבי השכונה הם זוגות צעירים עם ילדים, בעיקר משדרגי דיור מחולון עצמה, אבל גם במה שראש העיר מוטי ששון מכנה "הגירה חיובית": תושבים שהגיעו לגור בשכונה גם מראשון לציון ומבת ים.

מכת השכונה – חניה על מדרכות

לאורך השנים, מוכרים תושבי ח-300 כמתלוננים קבועים על המתרחש בה. לטענתם, הם משלמים מסים יקרים מאוד, הגבוהים ביותר בחולון, אבל יש אינם זוכים לשירותי עירייה ברמה הנדרשת. והתלונות? יש מי שמתלוננים על תאורה לקויה, על היעדר אכיפה של הפיקוח העירוני נגד מה שמכונה "מכת השכונה" – חניות על מדרכות, על רחובות שעד עתה לא נסללו להם מדרכות, על כבישי אספלט שאינם מרובדים כראוי, על לא מעט מגרשים נטושים בשכונה שניתן להקים עליהם פינות נוי, על סידורי תנועה לא מתאימים שיוצרים עומסים, על היעדר מקומות במוסדות החינוך שהוקמו בשכונה ואפילו הרמזור, שהוצב השנה בצומת המרכזי בשדרות אילון פינת הרחובות אהרון יריבה ואילונה פהר, "זוכה" לקיתונות של זעם וביקורת.

לחזק אכיפה נגד חניה על מדרכות

כיכר עירומה דורשת טיפוח

בנוסף, כבר שנים רבות שתושבים רבים בשכונה מתלוננים על היעדר בית כנסת ועל העובדה כדי להתפלל, הם נאלצים לנדוד רגלית לבתי כנסת מרוחקים בשכונות אחרות, או לחלופין ליהנות מטוב ליבו של תושב השכונה שהסב את מחסן ביתו לבית תפילה.

מאבק בולט אחר שנוהל על ידי התושבים מול העירייה בשנה האחרונה הוא על היעדר מקומות לכיתות בית ספר, גם שגרם לעירייה לפתוח זמנית "בית ספר" לילדי כיתות א' בשנה החולפת במתחם ה"מדיטק".

בכירים בעירייה: "מדובר בתושבים שלא יודעים להעריך"

אכן, תלונות לא מעטות, אבל למטבע יש תמיד שני צדדים. הצד השני הוא בעיקר של בכירים בעירייה, שמלווים את השכונה מיום הקמתה, איש איש בתפקידו ובתחום אחריותו. שם, בצמרת העירייה, מדברים על "תושבים מפונקים שלא מעריכים מה שיש להם ומתלוננים באופן קבוע על כל דבר, בין אם צריך או לא". לראיה, מביאים בכירים בעירייה כדוגמה זעם של תושבים אחרים משכונות אחרות, שדווקא מתלוננים שמרבית תשומת לב, משאבי וכספי העירייה מופנים לטענתם לשכונת ח-300, במקום לשכונות הוותיקות יותר של העיר שזקוקות יותר לאותם כספים, לאותו טיפול ולאותה תשומת לב שמתקבלת ב-ח-300.

ומה אומרים רשמית בעירייה? "הפיקוח העירוני מודע לנושא החניה הלא חוקית ברחבי השכונה ולכן, במקום מבוצעת אכיפה יומיומית מוגברת ומוגשים דוחות חנייה כנגד הנהגים החונים בניגוד לחוק". זאת ועוד, "ביצוע עבודות תשתית ברחוב הניסנית וברחוב נעמי שמר יתבצעו עוד במהלך שנת 2017. בימים אלה, שוקדים בעירייה על תקציב 2018 ורק לאחר השלמתו, ניתן יהיה לקבוע מתי והיכן יבוצעו שאר פרויקטי התשתיות בשכונה וכן גם בעיר כולה".

לגבי "מגרשים נטושים", מוסרים בעירייה כי "הטענה לא ברורה, שכן אף מגרש אינו נטוש. יש לפרט באילו מיקומים מדובר ואז ניתן להתייחס, שכן מגרשים מיועדים לצרכים שונים: בנייה פרטית או בנייה ציבורית, או שטח ציבורי פתוח".

יצוין, כי בעירייה סירבו להתייחס לטענה כאילו תושבי ח-300 הם מתלוננים סדרתיים, אלא לגופן של תלונות.

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. ששון

    זה עוד צילום יפה, כיום בונים מגדלים צפופים במרחק קטן אחד מהשני. בלי אויר ובלי קו רקיע. בלי להוסיף כבישי יציאה מהעיר, חסרות חניות וחסרים גנים ובתי ספר, וגם מה שקיים ישן ומוזנח. זה נקרא פינוק? ישרבחולון רחובות שנראים כמו עזה !

  2. חנניה הראל

    מעניין שאותם מתלוננים הם אלו שחונים היכן שרוצים,
    נכנסים לרח' שושנה דמארי באין כניסה ואבוי למי שיעז להעיר או להבהב באורות,
    הם אלו שמשליכים את כל הזבל ממעבר הדירה בכל פינה בה חפצים ואז מתלוננים שלא אוספים את הזבל
    להתלונן זה קל – מתי מישהו הרים ניר מהרצפה ושם בפח?
    או אפילו נמנע מלזרוק על הרצפה?
    הגמל לא רואה את הדבשת שלו .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר