מקלט ציבורי צילום חגית הורנשטיין
מקלט ציבורי צילום חגית הורנשטיין

ירי רקטות לעבר המרכז: אזעקות נשמעו גם בחולון ובבת-ים

ירי רקטות מעזה שהחל בשעות האחרונות לעבר יישובי הדרום התרחב גם לאזור המרכז, אזעקות נשמעו בחולון, ראשון לציון, בת-ים, ויישובים נוספים

פורסם בתאריך: 10.5.23 14:30

ירי רקטות לעבר אזור השפלה והמרכז: בערך בשעה 13:30 החל ירי רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום ויישובי עוטף עזה, ולאחר זמן לא רב התרחב הירי לעבר אזור המרכז – לשפלה ולגוש דן. אזעקות נשמעו גם בראשון לציון, בפלמחים, באזור נחל שורק, בחולון ובבת ים, כמו גם בתל אביב, בבני ברק, ברמת גן ובגבעתיים.

אתמול (שלישי) דיווחנו כי עיריית חולון קיימה הבוקר הערכת מצב, זאת בעקבות פתיחת מבצע "מגן וחץ", במסגרתו סוכלו שלושה בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, הותקפו מטרות שונות ברצועה, ובשל הצפי לירי רקטות לעבר ישראל. בתום הערכת המצב הוחלט על פתיחת המקלטים הציבוריים בעיר.

מהעירייה נמסר: "בעקבות המצב הביטחוני, נערכה הבוקר הערכת מצב בראשות ראש העירייה ובעלי התפקידים בעירייה ונציג פיקוד העורף. הוחלט לפתוח את המקלטים הציבוריים. נכון לעכשיו בחולון אין הנחיות מיוחדות. במידה ויהיה שינוי אנו נעדכן. מבקשים בהזדמנות זו לרענן את ההנחיות במידה ותישמע אזעקה בעירנו: בתוך 90 שניות מרגע הישמע האזעקה יש להיכנס למרחב הכי מוגן שעומד לרשותכם ולשהות בו עשר דקות. אין לכם ממ"ד או מקלט משותף/ציבורי קרוב? היכנסו לחדר פנימי. נמצאים בשטח פתוח? מתרחקים ככל האפשר מהרכב, שוכבים על הרצפה ומכסים את הראש עם הידיים. הורידו לטלפון את יישומון פיקוד העורף, אשר מתריע בזמן אמת בהתאם למיקומכם, היכנסו כאן להורדה.

‏הלילה הודיע דובר צה"ל על פתיחת מבצע "מגן וחץ" בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל לפני כשבוע. בפעילות צה"ל סוכלו שלושה בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכלו מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון. מטוסי קרב של צה"ל תקפו וסיכלו מספר בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני – חליל בהיתיני, טארק עז אלדין וג'אהד ע'נאם.

חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, היה המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. בהיתיני עסק באכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב. בהיתיני, בן 44, תושב העיר עזה, החל את פעולתו בארגון הגא"פ (הגי'האד האיסלאמי הפלסטיני) בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות כנגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי ואכוונת פעילות טרור באיו"ש. לאחר סיכולו של תייסיר ג'עברי באוגוסט 2022 במסגרת מבצע 'עלות השחר', נכנס בהיתיני כמחליפו בתפקיד. בהיתיני חבר במועצה הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה ובעל קשר ישיר ופעיל עם גורמים בכירים בלשכה המדינית של הגא"פ. סיכולו מתווסף לפגיעה בראשי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני בשנים האחרונות – בהאא' אבו – אלעטא, תייסיר ג'עברי וח'אלד מנצור, זאת כחלק מפגיעה בארגון הגא"פ ברצועת עזה.

טארק עז אלדין היה האחראי על אכוונת פעולות הגא"פ באיו"ש מרצועת עזה ובעת הנוכחית, תכנן וקידם פיגועים נוספים כנגד תושבי מדינת ישראל. טארק עז אלדין בן 49, במוצאו מעראבה שבשומרון. במהלך השנים האחרונות, התקדם לדרג הפיקוד של הגא"פ בעזה עז אלדין היה אמון על הקשר בין הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה ואכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי מדינת ישראל מרצועת עזה.

ג'אהד ע'נאם היה מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. ע'אנם בן 62, תושב העיר רפיח, אחד מהפעילים הבכירים והותיקים ביותר של ארגון הטרור, מילה מספר תפקידי מפתח בארגון הטרור, כדוגמת ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמל"ח בין הגא"פ לחמאס ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, באיו"ש ובחו"ל.

במהלך הלילה והבוקר תקפו מטוסי צה"ל מטרות שונות ברצועת עזה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר