בניין-עיריית-חולון-צילום-אלי-נאמן-לאתר
בניין עיריית חולון צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה

"הממשלה נוהגת בבריונות". חולון שובתת כחלק מהמאבק נגד קרן הארנונה

השביתה בחולון כוללת את מערכת החינוך, פרט לחינוך המיוחד, ושירותים עירוניים רבים. ששון: "מטרת הממשלה להלאים את השלטון המקומי באמצעות לקיחת כספי הארנונה השייכים לתושבים ומיועדים לרווחתם"

פורסם בתאריך: 15.5.23 10:18

המאבק על כספי הארנונה של התושבים עולה מדרגה: עיריית חולון הצטרפה לשביתה ברשויות המקומיות שהחלה הבוקר (שני) וזאת על רקע כוונת הממשלה להעביר את קרן הארנונה בחוק ההסדרים לקראת אישור תקציב המדינה.

על פי החלטת ראשי הערים של המרכז לשלטון מקומי במסגרת החרפת המאבק בחוק ההסדרים, החל מהבוקר, יום ב', 15.5.23 בבוקר ועד להודעה חדשה, יושבתו כלל השירותים העירוניים בחולון ולא יינתנו שירותי קבלת קהל, מענה טלפוני או שירות בערוצים הדיגיטליים. עוד יושבתו: מערכת החינוך העירונית הכוללת את גני הילדים, בתי הספר, הצהרונים ומועדוניות הרווחה  – למעט החינוך המיוחד (כולל ההיסעים) ומעונות הילדים של רשת קהילה ופנאי שיעבדו כסדרם. בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים כסדרה. גם מעונות היום השיקומיים במרכזי היום לקשיש יפעלו כסדרם.

עוד יושבתו: שירותי פינוי אשפה, מרכזים ומוסדות עירוניים, כגון מרכזי הצעירים, המרכזים הקהילתיים והספריות העירוניות.

שירותי אגף הפיקוח והשיטור העירוני ומוקד 106 יפעלו במתכונת חירום.

אז מה זאת בדיוק קרן הארנונה? מדובר ביוזמה של משרד האוצר שמטרתה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים (הגבוהה יותר מזו של מגורים) לטובת תמרוץ בניה בערים המוחלשות. לפי ההצעה, כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10% עד 28% מרווח הארנונה השנתי שלה. הכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולם כנגד כל היתר בניה למגורים שתפיק הרשות. במשרד האוצר מאמינים כי בדרך הזאת יהיה תמריץ לבנייה למגורים בניגוד למצב כיום.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, אמר: "מדובר במאבק חשוב וצודק מאוד למען התושבים שלנו. הממשלה נוהגת בבריונות בשם החוק שכל מטרתה להלאים את השלטון המקומי באמצעות לקיחת כספי הארנונה השייכים לתושבים ואשר מיועדים לרווחתם. במשך שנים רבות השקעתי מאמץ רב לייצב את העירייה ולהפכה לאיתנה, מקצועית ואחראית בכל מה שקשור לתקציביה ואיש לא ישים את ידו על הכספים השייכים אך ורק לתושבים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר