שיגור מעזה, צילום Lucidwaters-depositphotos.com
שיגור מעזה, צילום Lucidwaters-depositphotos.com

"בקושי אפשר לישון בגלל הרקטות": שתי צעירות מחולון התראיינו לתקשורת הגרמנית

נועה גני ונוגה מקמל, תלמידות בית הספר קריית שרת מחולון, שהתארחו באחרונה בעיר התאומה האן מונדן, התראיינו לתקשורת הגרמנית: "חשוב שאנשים בגרמניה יידעו את הדברים ממקור ראשון"

פורסם בתאריך: 17.10.23 08:22

מחמם את הלב: הערים התאומות של חולון בעולם מתייצבות לצדה ולצד מדינת ישראל בימים קשים אלה, ומסייעות במלאכת ההסברה הבינלאומית החשובה. במהלך השבוע האחרון התראיינו נציגי הערים התאומות בכלי תקשורת רבים בארצותיהם, סיפרו על אודות המתרחש בארץ והביעו תמיכה בלתי מסויגת בישראל ובאזרחיה. גולת הכותרת הייתה ראיון לתקשורת הגרמנית של נועה גני ונוגה מקמל בנות ה-16, תלמידות בית הספר קריית שרת מחולון, שהתארחו לפני כחודשיים בעיר התאומה האן מונדן, במסגרת משלחת חילופי נוער. השתיים שיתפו את בתחושות האישיות שלהן ותיארו את מציאות החיים בישראל כיום.

בראיון לעיתונאי תומאס שלנץ  מהאן מונדן, סיפרה נוגע על המצב בארץ ואמרה: "המצב לא קל. אנחנו מנסים כמיטב יכולתנו להיות חזקים. לא קל לסבול את העומס הנפשי. אנשים רבים בישראל איבדו או יאבדו בני משפחה. קשה לנערה כמוני להבין את זה". נגה אמרה: "זה מפחיד מתמיד, במיוחד עם הטילים שנורים. אפילו בעברית קשה לתאר את זה במילים. שמענו על אנשים שנלקחו כבני ערובה. משום מקום המדינה שלנו הותקפה". נועה: "שמענו הרבה סיפורים על מקומות שבהם חמאס הרג את כולם. אנחנו לא יכולים לצאת, אנחנו מפחדים על הבית שלנו. זה לא נורמלי שאנחנו צריכים לעבור את זה בתור בני נוער. בפסטיבל שליו שבו צעירים כמונו רק רצו לחגוג את השלום (!), אנשים פשוט נהרגו".

בהמשך נשאלו השתיים – האם קרובי המשפחה שלכן צריכים ללכת לצבא עכשיו?

נועה (בדמעות): "כן, אבא שלי בצבא. הוא התגייס ועזב את הבית הבוקר. אני אפילו לא יכולה לחשוב אם אי פעם אראה אותו שוב בבטחה. זה מפחיד"

השתיים סיפרו גם על שגרת הלימודים שנפגעה. נועה: "הפיגוע התחיל עוד כשהיינו בחופשה. עדיין לא חזרנו לבית הספר. בהמשך נעבור תחילה ללמידה דיגיטלית באמצעות ועידת וידאו זום. אבל זה לא קל לחשוב על לימודים כי אני בקושי יכולה לישון בלילה כי אנחנו צריכים לצפות להתקפת רקטות כל דקה. זה מפחיד כשהאזעקה מעירה אותנו בלילה. גם הסרטונים של זוועות הטרור ברשתות החברתיות לא נותנים לי לישון. אני גם דואגת לחיילים, וככה אי אפשר באמת ללמוד. כמובן שהמורים בקשר איתנו, מקשיבים לנו, מעודדים אותנו כמיטב יכולתם.

איך הקשר עם השותפים שלכם בגרמניה לחילופי המשלחות?
נגה: יש לנו צ'אט קבוצתי משותף ומחליפים רעיונות דרך אינסטגרם ו-Snap Chat. הגרמנים דואגים לנו. גאנחנו אסירי תודה על כך. התמיכה עוזרת לנו מאוד".
נועה: "חשוב שאנשים בגרמניה יידעו את הדברים ממקור ראשון, לכן אנחנו מדברות איתכם עכשיו, למרות שזה לא קל לנו".

תגובות

תגובה אחת
  1. אודי

    מילא לישון ומה עם אנשים שהופקרו לחלוטין תחת כמות הרקטות בגבעת חולון ללא ממד ללא חדר מדרגות וללא מיקלט קרוב! איך אתה ישן בלילה ראש עיר ארור ככה אתה דואג לתושבים שלך מפקיר אותם עד מתי עד שיקרה אסון ואז תגיע עם צלמים ? איך אתה יכול להיות שליח ציבור שהציבור מופקר לגורלו. כסף למייצגים דוממים יש גם יש אבל להגנה על תושבי העיר אין לך וגם פיתרונות שהעלנו לא מקובלות עליך אין תקציב. בבחירות הקרובות נראה לך את הדלת החוצה. יללה לך הביתה מוטי לך סיימת את תפקידך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר