אילוסטרציה של אישה צילום MasobPhoto depositpotos.com
אילוסטרציה של אישה צילום MasobPhoto depositpotos.com

"התברר כי דעת הנשים לא נחשבת, דוגמת התצפיתניות הגיבורות שהתריעו והושתקו"

העירייה מציינת את היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים במגוון פעילויות. מנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה, רמה אליקים: "שתיקת הגופים, כולל ארגון נשות האו"ם, מכאיבה, צבועה ומהדהדת"

פורסם בתאריך: 26.11.23 08:01

לא מרימים ידיים: חולון מציינת את היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים במגוון פעילויות. כמדי שנה, עיריית חולון מציינת את היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, שחל בשבת, אתמול, במגוון פעילויות:

ביום שני, 27.11.23, בשעה 19:30, יתקיים בזום כנס "מרחב לא מוגן", בשיתוף איגוד היועצות לקידום מעמד האישה; ביום רביעי, 29.11.23, בשעה 19:00, תתקיים בזום הרצאה בנושא: "כוחן של מילים", עם הסופרת עדי אביטל-רוזין; ביום ראשון, 17.12.23, בשעה 17:00, תיפתח סדנה להתנהלות פיננסית עצמאית של נשים.

בנוסף, במהלך החודש קיימו העירייה ורשת קהילה ופנאי פעילויות נוספות בתחום, דוגמת סדנאות להגנה עצמית, הרצאות בנושאי חוסן וזיהוי תמרורי אזהרה ועוד. לקבלת קישורים לאירועים שמתקיימים בזום ולפרטים נוספים, יש לפנות למחלקה לקידום מעמד האישה בטל' 03-5014950.

מנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה בעיריית חולון, רמה אליקים, אמרה: "השתיקה הרועמת של ארגוני הנשים בעולם, שלא גינו את הפשעים הנתעבים, דוגמת אונס והתעללות, שביצע חמאס נגד נשים בשבת הנוראה של שבעה באוקטובר, מחזקת את הצורך בציון יום זה. שתיקת הגופים, כולל ארגון נשות האו"ם, היא מכאיבה, צבועה ומהדהדת. גם נשים, שמצויות בעורף, משלמות מחיר כבד בימים של מלחמה, שכן רבות מהן מצויות בסיכון מוגבר לאלימות שמופנית כלפיהן, בחסות הלחץ, השהייה הממושכת בבית, אי היציבות הכלכלית ועוד. האלימות הזו כלפי נשים, היא תוצר של הדרת נשים, שרבות מהן נעדרות משולחן מקבלי ההחלטות, וגם במקומות שבהם יש נשים, התברר כי דעתן אינה נחשבת, דוגמת התצפיתניות הגיבורות, שהתריעו שוב ושוב והושתקו. היום, יותר מתמיד, עלינו לפעול לשינוי כולל של החברה, ולקוות שהמדינה לא תזניח את המאבק החשוב בטיפול באלימות כלפי נשים ולא תפקיר אותן גם במרחבים הפרטיים שלהן".

בעירייה מדגישים את הצורך להיות ערניים כלפי הסביבה, לפנות לקבלת עזרה ולדווח על כל חשד לגילוי אלימות. עוד הזכירו בעירייה כי במינהל הרווחה והשירותים החברתיים שבעירייה פועל המרכז לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה, שאליו ניתן לפנות לשם התייעצות וטיפול, בטלפון 03-5025700; קווי טלפון ארציים לסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: 1202 סיוע על ידי נשים, 1203 סיוע על ידי גברים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר