חם בשמש. גינה בלי צל

איפה ההצללות: מדוע בגנים רבים בעיר אין טיפת צל?

"הגינות אולי יפות, אבל ההורים והילדים נשרפים בשמש", טוענים תושבים ברחבי העיר. העירייה: בקרוב עוד 30 הצללות

פורסם בתאריך: 9.8.17 13:25

ככל שהשמש מכה בחודשי יולי-אוגוסט, כך מצטברות התלונות בקרב תושבי העיר על מחסור בפתרונות הצללה בגנים הציבוריים. הורים לילדים, המבלים בחודשי הקיץ במרחבים ציבוריים בעיר, טוענים כי העירייה אינה שואגת להצללה בגנים והבילוי הופך למעשה לסיוט. "אין טיפת צל בגינת אביב", אומרים תושבים בשכונת אגרובנק, "הגינה הזו היא המרכזית בשכונה ומקום הבילוי היחידי שלנו.לא לכל אחד יש כסף לנסוע לחופשה, אז לפחות שידאגו לנו לצל", הם מבקשים.

במרכז העיר טוענים הורים לילדים כי גן הרצל הוא אמנם מטופח, אבל "שכחו את הדבר הכי חשוב – הצללות מפני השמש הקופחת. "כל הכבוד לעירייה שבנתה לנו גנים לתפארת ואכן הם מטופחים ומתקני המשחקים מעולים, אבל לא חשבו על הילדים וההורים שמבלים פה שנאלצים להישרף בשמש", אומרת אחת התושבות.

בבדיקה שערכנו גילינו שאלה לא הגנים היחידים בעיר שסובלים מהעדר הצללה. יש לציין כי כיום לא ניתן לבנות הצללה ללא אישורים והיתרים מתאימים, לכן לעתים הבנייה מתארכת מעבר לצפוי, אך יחד עם זאת, ראוי שבגינות המאכלסות ילדים רכים יהיה מגן מפני השמש הישראלית.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "ברחבי העיר יש כיום 126 גנים ציבוריים שבהם הצללות – 51 הצללות מלאכותיות ועוד 75 גנים בהם הצללה טבעית (עצים). האגף לגנים ונוף מקדם בימים אלה היתרי בנייה לשאר 30 ההצללות החסרות". עוד מבשרים בעיריית חולון כי בימים אלה נמצאות בעיצומן עבודות שיפוצי הקיץ בגני ילדים שטרם עברו שיפוץ יסודי בשנים האחרונות. במסגרת זו, כחלק משיפוצי החצרות, יותקנו גם הצללות ובסיום העבודות, בכל חצרות גני הילדים בחולון תהיינה הצללות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר