מסיימי קורס מפעילי כטמ"ם, צילום דובר צה"ל
מסיימי קורס מפעילי כטמ"ם, צילום דובר צה"ל

"הכווינו וחיסלו מחבלים בשטח ישראל": שני חולונים סיימו קורס מפעילי כטמ"ם

במהלך המלחמה: סג"ם א' וסג"ם ד' סיימו השבוע בהצלחה קורס מפעילי כטמ"ם של חיל האוויר

פורסם בתאריך: 8.2.24 09:16

טקס סיום קורס מפעילי כטמ"ם התקיים אתמול (רביעי) בבסיס חיל האוויר פלמחים, 28 צוערים וצוערות סיימו את הקורס בטקס סיום מרגש שנערך לאחר הכשרה של שבעה חודשים בצל המלחמה. 28 מפעילי כטמ"ם מצטרפים לשורות חיל האוויר ולמערך הכטמ"ם הישראלי. הטקס התקיים בנוכחות מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור ומפקד תותחנים ראשי, תא"ל יאיר נתנס.

מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם א' מחולון, צילום דובר צה"ל

מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם א' מחולון, צילום דובר צה"ל

מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם ד' מחולון צילום דובר צה"ל

מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, סג"ם ד' מחולון צילום דובר צה"ל

בין המסיימים היו גם שני חולונים, סג"ם א', בן 20, וסג"מ ד', גם הוא בן 20. סג"ם א' סופח במהלך המלחמה לטייסת 166, המפעילה את כטמ"ם ה"כוכב". לאחר חודש וחצי בטייסת זו סופח לאוגדת עזה וסייע בחיבור שבין כוחות הקרקע לחיל האוויר. א' מסכם את הקורס למפעילי כטמ"ם: "זה קורס מאוד מלמד. הגעתי אליו עם מחשבה שונה לגמרי על המערך וזו הייתה חשיפה מטורפת לאיך שהמערך עובד. הצורך במערך הכטמ"ם הורגש במהלך המלחמה".

 

סג"ם ד' התגייס למסלול "מטאור" ייעודי לקצונה וכך הגיע לקורס מפעיל. בשבת הארורה של השבעה באוקטובר ד' הגיע לבסיס וסופח ליחידה 5252. במהלך הימים הראשונים של המלחמה היה לסג"ם ד' תפקיד ייחודי בו חיבר בין הרבש"צים של היישובים השונים למפעילים בקרון וכך הכווינו אחד את השני בזמן אמת וחיסלו מחבלים בשטח ישראל. לאחר מכן המשיך לסייע ליחידה. הוא מספר למה בחר להגיע דווקא לקורס מפעילי כטמ"ם: "תמיד רציתי תפקיד משמעותי ואני מרגיש שזאת המסגרת הטובה ביותר בשבילי. המלחמה גרמה לי להבין מה זה אומר באמת להיות מפעיל כטמ"ם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר