זוג מבוגר אילוסטרציה, aletia - depositphotos.com
זוג מבוגר אילוסטרציה, aletia - depositphotos.com

מתמודדים יחד: קבוצת תמיכה לסבתות וסבים ששכלו נכד או נכדה מוקמת בחולון

"כאבם של הסבתות והסבים, שאיבדו נכד יקר ואהוב, נותר פעמים רבות שקוף", אומרות מנחות הקבוצה

פורסם בתאריך: 26.2.24 08:39

רבים דיברו בחודשים האחרונים על כך שסבתות וסבים ששכלו נכד או נכדה בשבת הארורה של ה-7.10 ובמלחמת חרבות ברזל, לא מקבלים תמיכה נפשית. עתה, כך נראה דברים עומדים להשתנות, לפחות בחלק מהרשויות. המחלקה לאזרח הוותיק ולמשפחתו במינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית חולון, מזמינה סבתות וסבים, ששכלו נכד או נכדה בחמש השנים האחרונות, להשתתף בקבוצת תמיכה שתסייע בהתמודדות עם האובדן ועם הכאב. הקבוצה, שתורכב מאנשים שחולקים את אותה שותפות גורל, תהווה מקור להקשבה, להכלה ולהזדהות ותאפשר לחזק ולהתחזק ביחד.

הקבוצה תיפגש בהנחיה מקצועית אחת לשבוע, ותקיים 15-10 מפגשים בני כשעתיים כל אחד, במינהל הרווחה והשירותים החברתיים, רח' פנחס לבון 26, חולון (מועדי המפגשים יימסרו לנרשמים, שיידרשו להתחייב להיות נוכחים בהם). ההשתתפות ללא תשלום.

 

מנחות הקבוצה, חני נורי ודניאל וינר, עובדות סוציאליות במחלקה לאזרח הוותיק ולמשפחתו במינהל הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית חולון, מציינות: "כאבם של הסבות והסבים, שאיבדו נכד יקר ואהוב, נותר פעמים רבות שקוף. הקושי שלהם רב ולא תמיד הם מקבלים את ההכרה בכאבם ואת התמיכה, שלה הם זקוקים.
עיריית חולון זיהתה את הצורך והחליטה להקים קבוצת תמיכה, שתעניק למשתתפיה, ללא תשלום, כלים מקצועיים להתמודדות עם האובדן ועם הכאב. אנו מזמינים סבתות וסבים, תושבי העיר, ששכלו נכד בחמש השנים האחרונות, להצטרף לקבוצה, שתורכב מאנשים החולקים אותה שותפות גורל, ותהווה מקור להקשבה, להכלה ולהזדהות. המפגשים בקבוצה יתמקדו בכאב, באבל, בערכים ובאמונות של כל אחד ואחת. כמו כן, תיגע הקבוצה במערכת המשפחתית החדשה שנוצרה ובקשר עם הנכד שאיננו, כולל הנצחתו. לאחר שתגובש הקבוצה חבריה ייפגשו פעם בשבוע, במשך 15-10 מפגשים בני שעתיים כל אחד, שיאפשרו למשתתפים לחזק ולהתחזק יחד".

לפרטים נוספים ולהרשמה: עו"ס דניאל וינר – [email protected], טל' 03-5025618. עו"ס חני נורי – [email protected], טל' 03-5025624.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר