ראש עיריית חולון שי קינן ושר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. צילום-עיריית חולון, אפריל 2024
ראש עיריית חולון שי קינן ושר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. צילום-עיריית חולון, אפריל 2024

מתכוננים לתרחישי קיצון: עיריית חולון תקים תאגיד אנרגיה

כך סוכם בין ראש העירייה, שי קינן, לשר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן. קינן: "נמקסם את הניצול האנרגטי וניערך באופן מיטבי לתפקוד בזמן חירום"

פורסם בתאריך: 16.4.24 08:41

מתקדמים לעתיד ירוק: ראש העירייה, שי קינן, ושר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, סיכמו על הקמת תאגיד אנרגיה עירוני חדש שיקדם את כלל תחומי האנרגיה בעיר. במרכז התוכנית החדשה: חיסכון בהוצאות העירייה על חשמל באמצעות אגירת חשמל בשעות השפל והיערכות עירונית מיטבית לתרחישי קיצון בשעת חירום. קינן אמר: "עלינו להכין את חולון לאתגרי העתיד ולחסוך בצריכת החשמל כדי לצמצם ככל הניתן את פליטת גזי החממה".

השר כהן הגיע בשבוע עבר לפגישת עבודה עם קינן והשניים סיכמו על קידום תכנית חדשה, שבמסגרתה יוקם תאגיד אנרגיה שיביא לחיסכון בהוצאות העירייה ויאיץ פרויקטים בתחום האנרגיה, בנוסף להקמת מתקנים פוטו וולטאים, הטמנת קווי חשמל והקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

בעירייה מתכוונים למפות את המוקדים המרכזיים של צריכת האנרגיה העירונית בכל מתקני הציבור ולקדם תהליך אגירת חשמל, שיאפשר רכישת אנרגיה בשעות השפל ושימוש בחשמל בשעות היום, מהלך שצפוי להביא לחיסכון מצטבר משמעותי בהוצאות העירייה על חשמל. במקביל, תשתיות אלו יוכלו לשמש בשעת חירום כדי לשמור על רציפות תפקודית של המערכות החיוניות בעירייה ובמוסדות הציבור גם בתרחישי קיצון.

 

השר כהן אמר: "התכנית תשפר את פני העיר ואת איכות החיים של התושבים, תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לעירייה להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות. משרד האנרגיה והתשתיות ימשיך לפעול יחד עם הרשויות המקומיות למען כל אזרחי ישראל, בשגרה ובחירום".

קינן אמר: "שמחתי לארח את שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ולקדם את תאגיד האנרגיה שיסייע לנו להפוך את חולון לירוקה יותר למקסם את הניצול האנרגטי ולהיערך באופן מיטבי לתפקוד בזמן חירום. עיריית חולון תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד האנרגיה והתשתיות וכבר בקרוב נכריז על שיתופי פעולה נוספים בתחומים אלו לרווחת תושבי העיר והמגזר העסקי של חולון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר