תרגיל היערכות לשעת חירום, אפריל 2024, צילום עיריית חולון (1)
תרגיל היערכות לשעת חירום, אפריל 2024, צילום עיריית חולון (1)

מתכוננים לכל תרחיש: תכנית עוגן איתן לחולון יצאה לדרך

התכנית שמופצת לתושבים באמצעים שונים מפרטת את ההנחיות לשעת חירום. בתוך כך התקיים תרגיל מיוחד למתן שירותים לתושב בחירום במרכזים שונים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 21.4.24 08:37

עיריית חולון ופיקוד העורף קיימו בשבוע שעבר תרגיל היערכות למתן שירותים בעת הסלמה ביטחונית ושעת חירום. לצד זאת גיבשה העירייה יחד עם פיקוד העורף את תכנית "עוגן איתן חולון", שעוסקת בהיערכות לשעת חירום. כחלק מהתוכנית, מתפרסמת בימים אלה לתושבים חוברת מידע והנחיות לשעת חירום, הכוללת, בין היתר, פרטים על ציוד נדרש לשעת חירום, אפשרויות מיגון, דרכי קבלת מידע והתרעות, מפה דינמית לאיתור מקלטים ציבוריים, התנהלות במקרה של תקלות באספקת חשמל ומים, מיקום בתי מרקחת וחנויות לממכר מזון ועוד.

התרגיל שהתקיים בשבוע שעבר נפתח במתחם המדיטק, שבו הוקם משאל"ה (מרכז שירות אזורי לרווחת התושב). במקום תרגלו בעלי התפקידים השונים את השירותים השונים, שיינתנו במרכז זה, כגון עמדת מידע לציבור, תחנה לחלוקת מים, עמדות הטענת סוללות למכשירים ניידים ולנתמכי נשימה, עמדת מתנדבים, עמדות חוסן ועוד. יצוין, כי בשעת חירום יוקמו ברחבי העיר 12 מרכזים מעין אלה, שיעניקו שירותים שונים לתושבים, בסמיכות למקום המגורים.

 

המשך התרגיל התקיים בחניון בית אמות באזור התעשייה, ובו הודגם אופן השימוש בחניון התת-קרקעי כמחסה בטוח לתושבים מחוסרי מיגון בשעת חירום. במקום הוצגו השירותים השונים שיהיו קיימים בחניון לרווחת השוהים בו, דוגמת חדר עזרה ראשונה, עמדות הפגה, מתחם לתפילה ועוד. יודגש כי חניון זה ונוספים שהוכשרו ברחבי העיר, ייפתחו רק במידת הצורך ויהיו מיועדים לאכלוס זמני של תושבים מחוסרי ממ"ד ומקלט משותף או ציבורי בקרבת מקום מגוריהם. תושבי אלה יוכלו לשהות בחניונים התת-קרקעיים בהתאם להודעה שתתקבל מהעירייה. יודגש, כי ברחבי העיר מצויים מעני מקלוט נוספים ופירוט על מיקומיהם מצוי במפה הדינמית שבאתר העירייה.

ראש העירייה, שי קינן, אמר: "אנו מצויים בימים מאתגרים ולא פשוטים כלל, אולם אני בטוח שבעזרת היערכות אחראית ונכונה, נדע להכין עצמנו למגוון תרחישי חירום שונים. עובדי העירייה, יחד עם אנשי פיקוד העורף, עושים לילות כימים ומתרגלים התמודדות עם מצב של הסלמה ביטחונית, במידה שתתרחש, על מנת לשמור על רציפות תפקודית ולהמשיך להעניק לתושבי העיר את השירותים הנדרשים לשמירה על מוגנותם". עוד הוא אמר: "תכנית 'עוגן איתן חולון' נותנת מענה מקיף להתמודדות במצב החירום, הן בנושא המוכנות שלנו כעירייה והן בנושא ההיערכות האישית שלכם, תושבי העיר. בחוברת מידע זו ריכזנו את כל הנושאים החשובים להתנהלות במקרה של מצב חירום מאתגר. היכרות מוקדמת ואחראית עם ההנחיות והידע מה עליכם לעשות, תאפשר לכם ולמשפחותיכם להיות מוכנים ומוגנים ותסייע להציל חיים".

יצוין כי חוברת ההנחיות לשעת חירום מפורסמת באתר העירייה ומופצת גם באופן דיגיטלי ופיזי. קישור לחוברת: https://tinyurl.com/4u3xuzsj

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר