אגם ברגר, צילום מהרשת החברתית, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
אגם ברגר, צילום מהרשת החברתית, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

סערה בחולון: "במת המדיטק נמצאת מול ביתה של אגם ברגר החטופה בעזה. זה חוסר רגישות משווע"

תושבים ופעילים יוצאים נגד ההחלטה לחגוג את חגיגות העצמאות עם זמרים וכוכבים ורבים חתמו על עצומה בנושא. שי קינן: "גם בימים הקשים שאנו עוברים, עלינו לזקוף קומה ולחגוג בגאווה את עצמאותנו"

פורסם בתאריך: 12.5.24 12:20

טענות קשות של תושבים בחולון על חגיגות העצמאות המתוכננות בעיר, בתקופה ובנסיבות הנוכחיות. תושבים ופעילים יזמו עצומה הקוראת לשינוי מתכונת החגיגות. על הבמות בחולון אמורים להופיע סטטיק, אושר כהן ודודו אהרון, וצפויה גם טברנה יוונית. תושבים כתבו ברשתות ביקורת קשה וכינו את ההחלטה של העירייה בראשות שי קינן כ"חוסר רגישות משווע". בעצומה הודגש כי במת המדיטק, עליה יופיעו להקות מקומיות; בית הבובות של גבי; מאי היגאני וקווין רובין, מצויה מול בית משפחתה של אגם ברגר, החטופה בעזה עם תושב העיר, בר קופרשטיין. "לא יתכן ולא הגיוני שלא נגלה התחשבות כלפיהם", נאמר בעצומה.

בעצומה נכתב: "אנו תושבי העיר חולון מבקשים מראש עיריית חולון מר שי קינן לצמצם כמה שניתן ולקיים אירוע צנוע ליום העצמאות ה 76 למדינת ישראל תוך התחשבות ברגשות המשפחות של החטופים תושבי העיר וכן בהתחשבות במשפחות הנופלים שנרצחו ב 7.10 וכן במשפחות השכולות ששכלו את בניהם ובנותיהן במלחמה. בנוסף תוך כדי לחימה שגובה לצערנו חיי חיילים יקרים מדי יום ומאות אלפי מפונים מהצפון ומהדרום שלא יכולים לחגוג בבתיהם. כמו כן חובה להתחשב במשפחת ברגר, הוריה של אגם שגרים ממש מעל הבמה המרכזית במדיטק. לא יתכן ולא הגיוני שלא נגלה התחשבות כלפיהם. אז שוב בשם תושבי העיר אמר אלה רגישות והתחשבות ושנה זו ננהג בצניעות ובהתחשבות באחר".

ראש העירייה, שי קינן, מסר בתגובה: "גם בימים הקשים שאנו עוברים, עלינו לזקוף קומה ולחגוג בגאווה את עצמאותנו. הימים אינם ימים רגילים, לכן נעשו מספר התאמות, ביניהן ההחלטה לוותר על מופע הזיקוקים. לצד זאת, חולון תחגוג את יום העצמאות במופעים של אומנים מקומיים לצד אומנים מבחוץ, כדי לחזק את הרוח החולונית והישראלית ולחגוג את תקומתו של העם היהודי במדינתו. אני מייחל לשובם של 132 החטופים, ביניהם אגם ברגר ובר קופרשטיין תושבי העיר, ולימים שקטים ובטוחים יותר".

אגם ברגר ובר קופרשטיין, תושבי חולון, מוחזקים כבר 219 ימים בשבי חמאס ברצועת עזה. מירב ברגר, אמה של אגם, אמרה לאתר YNET: "נושא מיקום הבמה אינו המהות, אלא הדרך שבה בוחר ראש העיר, בחוסר ערכיות ומנהיגות, לחגוג את חגיגות יום העצמאות כסדרם בעיר שלו, שיש בה 32 נרצחים ושני חטופים מאירועי 7 באוקטובר". ברגר הדגישה בפני כתב YNET מאיר תורג'מן כי היא לא קוראת לביטול החגיגות, אלא מבקשת לציין אותן אחרת השנה. "צריך חשיבה שונה לציון העצמאות בשעה שקיומנו בסכנה קיומית אמיתית. משהו בסימן אחדות, תפילה וזעקה", אמרה. "זה מרגיש הזוי ולא ראוי. רק לפני שלושה ימים נפל חייל תושב חולון מפצמ״ר בצפון ואנחנו בעיצומה של לחימה. לא ייאמן איך אנחנו ממשיכים לא ללמוד כלום, לחטוא ולהחטיא. עד מתי? עד מתי? מה עוד?".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר