צילום דובר צה"ל
צילום דובר צה"ל

באוויר, בים וביבשה – שלושה קצינים, גאווה מקומית אחת

לרגל חג השבועות, נפגשנו איתם לראיון חגיגי במיוחד כדי לשמוע על תפקידיהם החשובים והמאתגרים

פורסם בתאריך: 28.5.17 10:00

נתחיל מהאוויר: נציגת זרוע האוויר היא סגן ע' מראשון לציון, טייסת מסוקי סער (מסע"ר). מסוקי סער משמשים להובלת כוחות ומשתתפים בפעילויות חילוץ יחד עם יחידה 669. לפני גיוסה עסקה ע' בהחלקה אומנותית ואתלטיקה קלה ולמדה בבית הספר הריאלי בעיר.

סגן ע. צילום דובר צהל

סגן ע. צילום דובר צהל

"אני מאמינה בשילוב נשים בקורס הטיס וגאה להיות בין ארבע הבנות שמסיימו במחזור שלי את הקורס".

נציג זרוע הים, מפקד מחלקת האלקטרוניקה בספינת הטילים אח"י תרשיש, סרן אריק שאולי, גר בחולון "למדתי בתיכון קריית שרת. בתקופה זו שיחקתי כדורסל בקבוצת הפועל חולון,  זה היה התחביב העיקרי, שיחקתי במשך שבע שנים אינטנסיביות.

סרן אריק. צילום דובר צהל

סרן אריק. צילום דובר צהל

בזמן שאני בצבא יש קושי בלשחק, משתדל בסופי שבוע ללכת לשחק עם החברים, מתגעגע לכדורסל אבל התפקיד שווה את זה".

ואחרון חביב, נציג זרוע היבשה וחיל הרגלים, ראש מדור לחימה וקרב מגע בפיקוד מרכז, סרן אור צרפתי בן ה-24 מבת ים, "נולדתי וגדלתי שם, למדתי בתיכון חשמונאים. בזמני הפנוי אני גולש ורץ למרחקים ארוכים, גם בים".

סרן אור. צילום דובר צהל

סרן אור. צילום דובר צהל

כבר שנים רבות שהוא עוסק באגרוף תאילנדי, אור התחיל עוד בבת ים והיום תפקידו קשור ישירות בפרט זה, מכיוון שפיתח טכניקת קרב מגע בהתבסס על הידע האישי שלו. כהערכה על תפקודו קיבל קיצור דרגה והועלה בגיל 23 לסרן.

ספרו לנו על מסלול השירות שלכם, ועל הבחירה בו.

סגן ע': "לא תמיד חלמתי להיות טייסת. אבל בתיכון, לקראת הגיוס, כשכולם חושבים על הצבא, התחלתי לחשוב על הכיוון הזה. קיבלתי זימונים למיונים ולאט לאט עברתי את השלבים עד לסיום הקורס.

מאוד אהבתי את האווירה, גם בין החניכים, גם עם המפקדים ובאופן כללי בביס"ט, בית הספר לטיסה. מאוד אהבתי את החברים לקורס, חבר'ה מעולים שהופכים לחברים לכל החיים. היה הוואי נהדר במהלך הקורס והמשכנו להיפגש בסופי שבוע. אהבתי מאוד גם את האתגרים והגיוון הקורס, כל שלב שונה מהשלב הקודם. הקורס דינאמי ומאתגר כל פעם מחדש. ואני מאוד אוהב לטוס כמובן, זה חלק גדול מהעשייה ומהקורס עצמו".

סרן אריק: "התגייסתי באוקטובר 2010, לפני שש שנים לקורס חובלים, מגמת אלקטרוניקה. כל הנושא של אלקטרוניקה, מחשבים ופיזיקה עניין אותי.

חשוב לי הפן הריאלי והתפעולי של מערכות בים וגם הדאגה לאנשים, לחיילים, הפיקוד. הקורס היה ארוך, שנתיים וחצי, מאוד תובעני וקשה לא הייתי הרבה בבית, במבט לאחור, למדתי הרבה גם על עצמי וגם אנשים שסביבי. אם הייתה לי היכולת הייתי חוזר עליו עוד פעם".

לאחר הקורס הגיע לאח"י עצמאות, ספינה שלא קיימת היום במהלך השירות שם התחיל בתפקיד סגן מפקד מחלקה. לאחר מכן המשיך לקורס פיקוד מתקדם, קודם לדרגת סרן ומונה למפקד על מחלקת אלקטרוניקה באח"י תרשיש. במהלך השירות, שם היה שנה, קיבל תפקיד נוסף בתור סגן מפקד הספינה, שהוא בעצם יד ימינו של מפקד הספינה.

"זו ההעצמה שחיפשתי בהיבט השפעה על לוחמים".

סרן אור: "התגייסתי באוגוסט 11' לכפיר, ההכשרה הייתה מאתגרת אבל חווייתית. אחרי ההכשרה יצאתי לקורס מפקדים וחזרתי בתפקיד מפקד כיתה למחלקת חבלה בגדוד חרוב של כפיר, שם שירתתי שבעה חודשים עד שיצאתי לקורס הקצינים. הייתי מפקד מחלקה בבסיס ההכשרה שמונה חודשים, מפקד מחלקה בפלוגה המסייעת ולפני שהייתי אמור להתקדם לתפקיד לחימה שמאוד רציתי, נפצעתי בפעילות מבצעית בגב, יצאתי לחופשת מחלה ולאחר זמן קצר חזרתי לתפקיד הדרכה.

היום אני ראש מדור לחימה וקרב מגע בפיקוד מרכז, פיתחתי אימון קרב מגע ייחודי לאוגדת יהודה ושומרון הנקרא "סדר ציבורי", זהו אימון שמיועד ללוחמה בטרור איו"ש. אלו טכניקות יותר מורכבות ושמות דגש על עבודה בחולייה, בצוות".

חוויה זכורה מהשירות?

סרן אריק: "באחד מימי העצמאות, יחד עם כמה ספינות, יצאנו לפעילות מבצעית שהייתה מאוד חשובה ותרמה לביטחון המדינה, כולנו ידענו את זה. ראינו זיקוקים ברגע שנכנס יום העצמאות מהים. זה היה קצת קשה, אתה מנסה לחבר את הלוחמים למשימה והם באופן מובן מתגעגעים הביתה בחג. מיד לאחר שחזרנו עשינו הנפת דגל, ידענו שלא משנה החג, אלא החשיבות של מה שעשינו עכשיו, שבזכותנו המשפחות שלנו ושאר אזרחי המדינה יכולים לשבת ולחגוג עכשיו".

סרן אור: "אחד הדברים הכואבים ביתר שעברתי בצבא הוא מבצע "צוק איתן".

החוויה שהכי זכורה לי מהשירות זה הקשר שלי סמל דניאל קדמי ז"ל, למדתי המון ממנו,  מה זה להיות לוחם, בן אדם, מנהיג. הוא נפל בצוק איתן ותמיד אזכור אותו".

מה מיוחד בפיקוד?

סרן אור: "היכולת שלך להשפיע על חיילים, להפוך אותם מילדים ללוחמים, אני מסתכל בגאווה על החיילים שלי איך הם הגיעו לצבא ואיך הם השתחררו ממנו ומתמלא גאווה, אנחנו שומרים על קשר קרוב עד היום".

סרן אריק: "כשהתגייסתי לצבא היה חשוב לי הפן הטכנולוגי, הפן והמקצועי ופיקודיות. להיות בחיל הים זה להיות "אבא ואמא" של כל אחד מהלוחמים במחלקה שלך. אתה מתעסק בפעילות מבצעית כל הזמן, ואחראי על מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות שיש לצה"ל להציע. חיל הים מאחד הכול, מרגיש שהרווחתי הכול מהכול".

לסיום, מסר שתרצו להעביר למתגייסים?

"המסר המרכזי שהיינו רוצים להעביר למתגייסים, הוא שהדרך להצלחה אמנם איננה קלה, אלא מלאת אתגרים, אך לא בשמים היא ולא מעבר לים, ההצלחה ברת השגה אם רק רוצים מספיק ומשקיעים בהתאם".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר